2011. január 22., szombat

Ken Folett:Az idők végezetéig


Ken Folett:Az idők végezetéig


A könyv első részét Az idők végezetéig-et imádtam,csak úgy faltam.
Ám a második résznél kicsit megijedtem.Ez még nagyobb,vastagabb könyv.Már ez miatt is.
A másik ok az az volt,hogy vajon az író meg tudja ismételni az első rész élvezetes stílusát,a varászlatot?

A könyv ismét Kisbridge-ben játszódik,szintén a katedrális körül,ám más szereplőkkel.
Itt is több főszereplővel ismerkedhetünk meg, az egyszerű polgárok és a grófok,priorok élete is előtérbe kerül.
Az emberek küzdenek az időjárások viszontagságaival,az éhínséggel,a fosztogatókkal,a mindennapi teendőkkel,a kapzsisággal és a szerelemel is.
De már helyet kapott a pestis szörnyű pusztítása is.

Kedvenc szereplőm Merthin lett.Ő mindig sziklaszilárd jellem volt,barátságos,dolgos,hűséges.
Szerelmese Caris sokszor idegesített,annak ellenére hogy ő tett a legtöbbet a városért,az emberekért és a katedrálisért.
Gwendát elsőnek szerettem,majd nem és a végén ismét megszerettem.
A prior az első részben jó karakter volt,itt pont az ellenkezője,romboló,kapzsi,manipulatív jellemű ember.

Többet nem árulok el a történetből.
Egy monumentális könyv,mindenféle érzelemmel,nagysággal együtt.

Nekem mégsem tetszett annyira mint az első része.
Talán nem voltak annyira szerethető karakterek,túl hosszú volt,néhol érdektelen részekkel,néhol kicsit hihetetlen dolgokkal.

"Hosszú habozás után vágtam bele Az idők végezetéig című könyvembe, bár önök közül sokan kérték A katedrális folytatását. Többek között épp ez vette el a bátorságomat, hogy annyira szerették A katedrálist. Nem tudtam, kitelik-e tőlem még egy könyv, amelyben ugyanannyi örömét leli az olvasó.
A történet jelentette a másik gondot. Mi lenne az a mese, amely ugyanúgy megigézné önöket, az olvasókat és engem, az írót, mint egy nagyszerű székesegyház felépítése a középkor sötét nyomorúságában?
Tizennyolc évvel A katedrális megjelenése után azt hiszem, megtaláltam a válaszokat. Mialatt ezeket a sorokat írom, az utolsó simításokat végzem a történeten, amely három éve kísér. Bár először megriadtam a kihívástól, nagyon élveztem az írást. Hamarosan elérkezik az idő, amikor búcsút kell vennem a könyvtől, hogy átadjam önöknek. Remélem, ezt is annyira szeretik majd, mint én.
Őszinte hívük:
Ken Follett"

Gabó kiadó:

1064 oldal könyvtári 10/7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék