2011. január 19., szerda

Anita Diamant:Szajhák és boszorkányok - avagy Kutyafalva végnapjai


Anita Diamant:Szajhák és boszorkányok - avagy Kutyafalva végnapjai

A könyv borítója figyelmet keltő,a címe szintén.

Nagy várakozással néztem a könyv elé,mert szeretem a boszorkányokról szóló könyveket.
De még sem azt kaptam amit vártam.Nem igazán boszorkányokról volt szó,hanem egy kis falu utolsó,kiöregedő,különös lakóiról.Még is tetszett a könyv.
Az eleje zavaros volt,nehezen követhető,majd fejezetről fejezetre egy-egy ember életét ismerhettük meg és ezáltal a falu összes lakóját,a falu életét.

Néhol vicces,néhol keserédes,néhol tragikus.

Volt aki a szívembe zártam,volt akit nem értettem és volt akit én is utáltam mint a többiek.
A könyv bemutatja milyen nehéz az élet vidéken,szegényen,nélkülözések közepette.
A fiatalnak nehéz párt találnia,jó életfeltételekhez jutnia,az idősnek még nehezebb a megélhetés,segítséget találni vagy pár jó szót hallani,nehéz jó embert találni,aki ápolja ha baj van.

A barátságok viszont mindig megmaradnak.Sőt,néhol onnan jön a segítség ahol nem várnánk.

A cím miértje is kiderül a végén.
Egy idős asszony boszorkányként keresi meg a kenyerét,mikor a városba költözik.Na nem az,de ez könnyű kereset és sok a hiszékeny ember.
Két fiatal lány lesz a címben szereplő szajha,akik fiatalon ilyen kenyérkeresethez folyamodnak.
Végül akiknek kell egymásra találnak,mások meg meglakolnak bűneik miatt .
Végül a falu utolsó lakója is meghal vagy eltávozik a városból.

Többet nem árulok el a könyvről,olvassa el mindenki,akit érdekel egy falu lepusztulása,a falusi élet,az idősek magányos élete,a szegények nincstelen élete,a szajhák álomtól,jó szótól mentes élete.
Akit érdekel Tammy Younger,Oliver Younger,Easter Carter,Judy Rhines,Fekete Ruth,Cornelius Finson,John Morgen Stanwood,Sammy Stanley,Mrs. Stanley,Molly Jacobs és Sally Phipps élete.

Athaneum kiadó:
http://kiadok.lira.hu/kiado/athenaeum/


248 oldal
kölcsön,utazó könyv

10/7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék