2011. január 19., szerda

Audrey Niffenegger:A Highgate temető ikrei


Audrey Niffenegger:A Highgate temető ikrei
Karácsonyra kaptam a könyvet.
Már annyi jót hallottam róla, hogy rögtön rá is vetettem magam.
A könyv különös, néhol kissé meghökkentő.
Az írónő nagyon jól ír, izgalmasan, lendületesen.
A téma szokatlan, de nagyon érdekes.
A végét máshogy képzeltem el, jó a csavar benne. Mindig valami történik amire nem számít az olvasó.
Néhol nekem kissé sok volt, de nem túlzottan, még elviselhetően.
Tele volt érzelmekkel, érdekes témákat boncolgatott a haláltól, a halál utáni életig, az ikrek kötődéséig, a szerelemig.

A legendákkal övezett híres londoni viktoriánus temető, a Highgate szomszédságban áll egy ház, Itt élt és halt meg az excentrikus Elspeth. Lakását Amerikában élő ikernővérének huszonegy éves ikerlányaira, Juliára és Valentinára hagyja. A lányok tükörikrek. Még nem hallottam ezt a kifejezést.
Megismerik szűkebb környezetüket, a baljós árnyakkal teli temetőt, a bogaras szomszédokat, Londont, sőt, Elspeth volt szeretőjét, a gyászoló Robertet is és a kissé beteg Martint is.
Az ikrek különös kapcsolatára is fény derül.Valamint egy szörnyű titokra is. Mely anyjukat és Elspethet választotta szét örökre .Valamint fény derül arra is,hogy Elspeth kísértetként még mindig a lakásban él.

A könyvet valami megfoghatatlan, nyomasztó, feszült, izgalmas hangulat lengi körül.
Néhol borsódzott a hátam nekem is.
Az biztos, hogyha még egyszer eljutok Londonba, megnézem a temetőt.
Egyszerűen szuper ahogy a könyv bemutatja a temető hangulatát,az ott nyugvókat.

Mindenképpen el fogom olvasni az írónő másik könyvét is, pedig filmben már láttam.

Pontosan megfelel az idei év legújabb bejegyzésének és a tavalyi év egyik legjobb könyvének!
A borítójára is mindenképpen 10 pontot adnék.

Athenaeum kiadó:
http://kiadok.lira.hu/kiado/athenaeum/

425 oldal
saját
10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék