2011. január 20., csütörtök

Benina:A boszorka fénye-Bíborhajú 1.


Benina:A boszorka fénye-Bíborhajú 1.


A könyvet már nagyon vártam,hónapok óta próbálom az egyik közösségi oldalon megnyerni sikertelenül és a Jézuska sem hozta sajnos.
Végül a Könyvmolyképző kiadótól kaptam meg.
Köszönöm szépen!

Nem is tudom hol kezdjem.Rengeteg benyomásom van a könyvről és a szerzőjéről is,akit sikerült megismernem és egy rövid interjút is készítettem vele nektek,ugyanis magyar írónő készítette a könyvet.
Kezdjük a könyvvel:
Claire White egy fiatal mindennapi tinédzser.Vagy mégsem?
Claire egy boszorkány,méghozzá a tiszta vérű Utolsók egyike.
Egy átlagos iskolába jár,átlagos barátokkal,egy átlagos házban lakik nagybátyjával Daviddel ,ám ez csak a látszat.
Gideont öreg mentorát megöli egy Zsoldos aki a lányra vadászik.
Claire össze törik,de új mentora felrázza kissé.
Kellan a titokzatos,féldémon srác különös titkokat oszt meg Clairrel és végül a szívét is.

A könyv egy nagyon jó ifjúsági regény.Bátran ajánlom a fiatalabb korosztálynak is,viszont szerintem más korosztályok fantáziáját is megmozgatja.

Én egy szuszra olvastam ki .
Az elején már van gyilkosság,bánat,depresszió,magány,a másság érzése.
Mégis lassan épül fel a történet.A közepéig szinte csak egy egyszerű szerelmes regény,már kezdtem is megijedni.
Viszont a közepétől felgyorsulnak az események.Onanntól letehetetlen.
Az írónő nem a szokásos klisékhez nyúlt,hanem próbált egy teljesen új világot teremteni.Új lényeket kaptunk helyett,a boszorkányok sem a szokványos tulajdonságaikat kapták meg,hanem valami újat,saját nyelvezete is van a varászszavakra.
Nem akart senkit sem utánozni,a könyvet nem lehet hasonlítani semmilyen boszis történethez sem.Mégis elfoglalhatja a szívemben a Bűbájos boszik,egyik kedvenc sorozatom mellett a helyet.

A karakterek nagyon jók,szerethetőek,még a negatív Jorja vagy a Zsoldos is.
Nagyon jól fogalmaz,sok szép idézetet érdemes volna kiírni a könyvből.
Nincs benne a flegma tini szlengből sem egy szemernyi sem,aminek külön örültem.

Van egy-két apróbb hibája is a könyvnek,de eltörpül a történet mellett.
Ami nekem sok volt,az Claire és Kellan közötti szerelmi ömlengés néha,illetve Claire egekig magasztalja a fiút és a sok térdremegés.
De gondolom ez a koromból adódik,hogy már nem igazán veszem be.:)
Ami még fura volt a különböző világok taglalása és a Köd .
Viszont megsúgták hogy a következő részben bővebben is olvashatunk róla majd.
A könyv vége is érdekesen zárult.
Fura volt hogy az emberek és a boszorkányok olyan gyorsan békés beszédbe elegyedtek a harcok után.
De ennek ellenére élveztem a történetet.

Kedvenc karakterem Regina az Utolsók másik női boszija.
Imádtam a humorát,beszólásait.
Zsoldost is sikerült megkedvelnem,annak ellenére hogy a gonosz oldalán harcol.
Aki még nagyon tetszett az a Bölcs volt.Vele szintén találkozunk majd még gondolom.

Van egy negatív szereplőnk,akit nem árulok el ki,nehogy leleplezzem azok között akik még nem olvasták.Én sajnos már az elején sejtettem hogy ő lesz az és láttam előre a végét is .

Sok kérdés maradt bennem,amikre a következő részben biztos választ fogok kapni.
Claire és Kellan együtt marad?Bölcs segít nekik?
Az emberek meddig hagyjál Clairet az ő világukba?
Mi lesz ha, Clairenek vissza kell mennie a Ködbe?
Clairenak milyen képessége lesz még esetleg?
Vajon a könyv végén lévő szereplőkről fogunk még hallani?
Ki lesz az új gonosz vagy mi?

Ami foglalkoztat még az az,hogy miért van hogy sokan dicsérik,kedvenc olvasmányuk lett,míg mások szidják a könyvet?

A könyv tele van érzésekkel,érzelmekkel.
Az emberi gyarlóság,de a másik iránti önfeláldozás,féltékenység,feltétlen szeretet,forró,lángoló szerelem is jelen van a történetben.

Örömmel olvastam hogy pár klasszikus szépirodalmi mű is meg lett említve ,ami esetleg a tinédzserek figyelmét felkeltheti.

Egy rövid kis interjú a könyv szerzőjével Beninával,akiről nem gondolnánk,hogy három csodálatos kisgyerek anyukája.
-Mióta írsz ?

-Amióta az eszemet tudom. :) Annyi kihagyás volt, mint a manóim megszülettek és picit cseperedtek. Ez kb. olyan 3év körül volt.
-Hogyan jött az írás és milyen történettel kezdted?

-Megsebzett szabadság volt az amivel kezdtem. Ezt most írom át a mai tudásom szerint, hogy közzétegyem online.(Megjegyzés:Saját oldala van ahol lehet olvasni régebbi történeteket és az újakból is egy-egy fejezetet.
http://beninadiaries.blogspot.com/)
Aztán jött az életembe a Twilight, és mint oly sokakat engem is visszaterelt az íráshoz (lásd: Lélekőr, Midnight sun).

-Melyik könyvnél érezted úgy,hogy ez az ami a nagy dobásod lesz?

- Érdekes kérdés. Egyelőre egyiknél sem. :D Úgy érzem, még kiforratlan vagyok, sokat kell tanulnom, hogy a fantáziámat méltó módon tudjam elétek, az olvasó elé tárni.
Viszont úgy érzem, gondolom, hogy a Tükör egészen újszerű lesz, amit többen fognak a sajátjuknak érezni.
-Hogyan jött az ötlet hogy könyv legyen a történetedből?

- Eldöntöttem, hogy írok egy olyan történetet, ami megmutatja, hogy a többi külföldi sikerlistás könyv mellett egy magyar is képes olyat írni, ami leköti az embereket. Szerettem volna már kitörni a Twilightból, és bebizonyítani, hogy önálló világgal is megállom a helyem. Az, hogy ez sikerült-e, nem az én posztom eldönteni, de ha valaki úgy látja, hogy igen, akkor csak azért van, mert az olvasóim annyira nyitottak az agyszüleményeimre. :)
-Csodaszép a borítója a könyvnek.Annak az ötlete is a tiéd volt?
- A borítóra én csak annyit mondtam, hogy szeretném, ha tűzvirág lenne rajta. A többi a Kiadó és Balogh József munkáját dicséri! :)
-Kikről mintázod a szereplőidet?

- Ez is érdekes kérdés. A történeteim leírása a következőképpen történik: lehunyom a szemeimet, és ráhangolódok a zenére. A történet a lehunyt szemhéjam mögött születik meg, úgy látom, mintha filmet néznék, és leírom mindazt, amit látok. Nem közelíti meg az írt képzelet a számomra látott dolgokat, de nagyon igyekszem, hogy minél élvezhetőbb legyen.
-Én egy jó könyv olvasásánál vagyok így.A tiédnél is.:)
Melyik a kedvenc könyved?

-Jelenleg a:13 okom volt,és amit már nagyon szeretnék elolvasni, az a Beautiful Creatures – Lenyűgöző teremtmények.
Na meg a történetemben szereplő könyvek is.

-Végezetül hány éves kortól ajánlod a Bíborhajút?

- 12, de a borítón 16 van :)

Köszönöm szépen a könyv szerzőjének a válaszait,hogy áldozott rám némi időt .Köszönöm hogy ilyen barátságos és közvetlen.

Várom nagyon a következő részét a könyvének,addig is bele-bele olvasok a régebbiekbe és az újabbak részleteibe.
Továbbá köszönöm a Könyvmolyképzőnek még egyszer a könyvet!


Könyvmolykéző:
http://www.konyvmolykepzo.hu/

486 oldal
saját
10/9

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék