2011. január 20., csütörtök

Barbara Wood:Az utolsó sámán


Barbara Wood:Az utolsó sámán


Nem olvastam még z írónőtől,ezért örültem amikor megláttam a könyvtárba.

A könyv izgalmas,lebilincselő.Két kort is bemutat és két érdekes lányt és életútját ismerhetjük meg.
A két lány nyolcszáz év különbséggel él,mégis össze köti őket valami.

Hoshi’tiwa a Nap népének gyermeke.
Férjhez készül menni szerelméhez,amikor eljön érte a sötét nagyúr Jakál,hogy elkészítse neki az esőedényeit.A lánynak mennie kell,népe kitaszítja.Fél,de hatalmas erő és kitartás van benne,megtalálja a helyét az új világban is.
Bele szeret a nagyúrba,aki nem is annyira gonosz mint gondolná.
De sajnos a népnek leáldozóban van,el is pusztul,hiába készíti el Hoshi’tiwa az esőedényt.
És hiába világosodik meg az edény készítése közben.

Morgana Hightower egy fiatal lány a jelen korban.Édesapja,édesanyja halála után Istent keresi.Így kerül kapcsolatba az indiánokkal,találja meg a csodás esőedényt.A Nap népét keresi,az Anasazikat továbbra is.
Nem nyugszik tragikus haláláig.
Morgana közben kislányból felnőtt nő lesz,tovább kutat eltűnt édesapja és az Anasazik után.Közben megéli a szerelmet,a csalódást és sok tragédia is történik körülötte.

"Morgana Hightower különleges lány. Az óceán kellős közepén született, nevét egy szicíliai délibábról kapta, homlokán tetoválást visel, és egy nyolcszáz évvel korábban élt indián lány iránt érez különös kötődést. A Nap Népének egyszerű gyermeke, Hoshi’tiwa annak idején csodálatos esőedényt készített, mert az ősök szelleme vezette a kezét. Az istenek mégis elpártoltak a város népétől, ám gondoskodtak arról, hogy hátramaradjon valaki, egy sámán, aki majd továbbadja a nehezen megszerzett bölcsességet. Morgana rajongva szereti a vadságában is gyönyörű új-mexikói sivatagot, és mindent tud róla. Miközben családja sötét titkai után kutat az óriásjukkák és hatalmas sziklák között, megfejti egy nyolcszáz éve eltűnt indián nép rejtélyét. Ezután már csak azt kell kiderítenie, ki lehet az utolsó sámán..."

Nekem főként az első rész tetszett az indián lányról és életéről.A népének szokásairól,tevékenységeikről.

Morgana élete már a megszokott romantikus,krimibe illő történet.
A végkifejlet nem meglepő az elejétől sejtettem.
De ez nem von le semmit a könyv élvezhetőségéből.

Bettina ,Morgana édesanyjának testvére az elejétől kezdve unszimpatikus volt.
Sejtettem hogy a rossz oldalt képviseli.
Morgana édesapja nekem nagyon tehetetlen pasi volt,aki nem látott tovább az orránál,ezért is járt pórul.
Morganara is sokszor haragudtam némelyik tette miatt.

Elkeserítő hogy eltűnt egy népcsoport szinte nyomtalanul.Kicsit többet olvastam volna még róluk a könyvben.

A borítója nagyon el lett találva,pont egy kicsit misztikus mint a történet is maga.

Ezután keresni fogom az írónő többi könyvét is,mert nagyon a szívemhez nőtt.
Azért nem kap maximumot csak,mert néhol nagyon lassan csordogáltak a történtek.Ha végig az indián lányról lett volna szó,biztos maximumot adtam volna rá.
És kicsit túl sok filozófiai rész volt benne a különböző vallásokhoz,még ha kapcsolódott is szorosan a történethez.


Móra kiadó:
http://www.mora.hu/

540 oldal
könyvtári
10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék