2011. július 31., vasárnap

Gary Van Haas:Ikon


Gary Van Haas:Ikon


Egy Dan Brown-hoz hasonlatos írót és könyvet vártam.
Nagyjából azt is kaptam.
A témaválasztás kitűnő.Érdekeltek mindig is az Ikonok,a vallás köré épített misztikumok.
Kaptam egy kis ízelítőt belőle,de nagyon keveset.
A cselekmény sodró,lendületes.
Amiért én mégsem tudtam megkedvelni a könyvet az az,hogy a férfi író kifejezetten férfiasan férfiaknak írta a történetet.
Így nem került hozzám közel a főszereplő sem a csajozási stílusával,csibészségével.
E/1-ben íródott,amit én szoktam szeretni,de most kifejezetten zavart.

Talán a nyomozós rész az,ami a legérdekesebbre sikerült,az élveztem.

De nem értettem a férfiak bajtársiasságát,a folytonos"hé haver,igyunk egy ouzot"sem.
Akik tehát a célközönség,azok a férfiak.Nekik íródott kifejezetten.
Esetlegesen a krimit nagyon kedvelő nők is élveznék,akik nem vágynak másra,csak a krimire.
Nincs benne romantika,talán egy leheletnyi andalgás.
Egy érdekes krimi szál,némi Görögország,sok ouzo és nők!
Bepillantást nyerhetünk a festészetbe,egy kis bűnözésbe,Görögországi egyszerű embereinek életébe,gyilkosságokba,csempészésbe.

Gyorsan olvasható,kerüli a felesleges szócséplést.A könyv elég vékony,elfért volna több fejezet is szerintem.Kicsit női barát könyvvé is lehetett volna tenni ezáltal.

A borító egyszerűen mesés lett.Ezért is választottam ezt a könyvet.


Történetről:
A karcsú fekete Mercedes csikorogva fékezett a meredély szélén. Egy arctalan, érdes hang azt kiáltotta: - Kifelé! - Egy revolver hideg acélcsövét éreztem a halántékomon, és tettem, amit parancsoltak. Odalentről, a sötét mélységből hallottam a sziklákat csapkodó hullámok hangját, és sejtettem, mi lesz a sorsom. Ekkor, minden előzetes figyelmeztetés nélkül, kíméletlen ütést kaptam a tarkómra. Úgy robbant szét az agyam, mintha ezer kis kaleidoszkóp színes üvege hasadt volna hegyes szilánkokra. Egy gonosz szellem borzalmas alakja jelent meg elhomályosult szemem előtt, és vádlón mutatott rám; aztán egy szent gyönyörű képe tűnt fel áldott fénybe burkolva. De ahogy közelebb ért, végül ráismertem... az ikon volt... az az átkozott ikon!

A könyvet köszönöm a Gabo kiadónak!

Gabo kiadó:
http://www.gabo.hu/
saját,recenziós
10/6(férfiaknak 10/8)
216 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék