2011. július 24., vasárnap

Az Olvasás 7 hete negyedik hete következik


Olvasás 7 hete-negyedik hét


Sajnálattal veszem észre,hogy hamarosan lejár az Olvasás 7 hete!
Pedig olyan jó volt egy kicsit másról írni,mint a könyvekről.
Jó volt hogy megismerhettem más bloggerek véleményét egy-egy adott témáról ,jobban megismerhettem az embert a blogok mögött.
Remélem Andiamo kezdeményezése eléri a kitűzött célt is és többen fognak ezentúl olvasni.

Az e heti témák:
Védőbeszéd a szépirodalom mellett .
Védőbeszéd a szórakoztató irodalom mellett .
Ha a kedvenc írójával/íróival készíthetne interjú, ki lenne/kik lennének a kiválasztott(ak)?
A Moly.hu könyves közösségi oldal népszerűsítése .

Az igazat megvallva én mindenevő vagyok a könyvekben.Szívesen kezembe veszek szépirodalmat is és szórakoztatót is,a lényeg,hogy jó legyen a könyv.
De mégis inkább a szórakoztató irodalmat venném a védelmembe!
Mégpedig azért,mert divat lett lenézni azt,aki nem csak szépirodalmat olvas.
Szerintem ez sznobizmus!
Mindkét formában meg lehet találni az igényes,jól kivitelezett könyveket.
Olvastam már borzalmasan rossz,unalmas,összefüggéstelen szépirodalmat is és olvastam már szórakoztató,igényes,jól megírt szórakoztató irodalmat is.Egyébként is,ki dönti l melyik könyv milyen besorolásba essen?Ő is csak ember!Nem?
De nem is ez a lényeg.
A lényeg az,hogy vajon miért szólunk bele a sokszor ismeretlen emberek olvasási szokásaiba?Miért gondoljuk magunkat másnak,többnek azért,mert ő mást olvas?
Kaptam már negatív kritikát ez ügyben,hogy a bloggomon túlnyomó részt szórakoztató irodalom van és miért nem olvasok "normális" könyveket inkább!
Szerintem senkinek sincs joga bele szólni abba,hogy ki mit olvas.
Inkább össze tartanánk,mi olvasó emberek a nem olvasók ellen és próbálnánk őket meggyőzni,hogy az olvasás jó,élményekben gazdaggá tesz,gyarapszik a szókincsünk,egy másik világba lehetünk,míg tartanak a könyv lapjai.
Szerintem fontos mindkét irodalommal megismerkedni.Mert tartogathatnak meglepetéseket mindkét oldalon a könyvek.
Kedvenc szépirodalmi könyveim:Szabó Magda:Abigél,Ajtó
Szórakoztató irodalom:Vavyan Fable:Álomhajsza

Egy kis érdekesség:
"A szépirodalom körébe tartozik - főleg a 19. század előtt - a vallási, politikai és tudományos irodalom jelentős része, a történetírás és önéletírás, valamint a régi és mai esszéirodalom. Szépirodalmi művek gyakran születnek az ismeretközlő irodalomra jellemző műfajokban (például értekezés, levél vagy napló), illetve a szóbeli kommunikáció egyes narratív műfajaiban is, miután lejegyzik őket (népdal, népmese, szónoki beszéd, prédikáció)."
Forrás:Vikipédia

A népmesékből,népdalokból is születtek szépirodalmi művek.Kérdem én,egy népmese nem passzolna-e bele a szórakoztató irodalom körébe is?Hiszen egyfajta fantáziáról,meséről,kitalációról szólnak.Ezért nem áll messze a szórakoztató irodalomtól sem.

Sok kedvenc íróm van,de talán egyet választanék,akivel élőben is találkoznék.
Ő Vavyan Fable.
Az élet szeretete,a humora,a szép szóvirágai miatt választanám őt.
Kíváncsi vagyok,hogy élőben is olyan sziporkázó-e,mint a könyveiben.
Olyan mesebeli farmon él-e,mint a könyveiben a szereplő legtöbbször.
Kíváncsi lennék,hogy honnan veszi a karaktereket,amiket megálmodik.
És még ezer és ezer kérdésem lenne számára.
Remélem egyszer megadatik és találkozhatok vele élőben is.Na nem dedikáláson ,hanem otthon a saját környezetében,mint magánember.

A moly.hu egy nagyszerű oldal.Szerintem nagyon nem szorul rá a népszerűsítésre,hiszen rengetegen fent vannak rajta.
Inkább az írnám le,hogy én hogyan ismerkedtem vele meg és miért tetszik.
Egy másik internetes,beszélgetős oldalon találkoztam össze pár könyveket szerető emberrel.
Ők buzdítottak,hogy nézzek fel.De akkor úgy voltam vele,hogy annyi oldalon fent vagyok,nincs még egyre időm és kedvem.
Majd egyre többet és többet hallottam róla.Így felkeltette a kíváncsiságom.
És természetesen beszippantott.Hiszen nagyszerű találmány.Lehet fent barátokat szerezni,beszélgetni hasonló könyv fanatikusokkal,rá tudsz keresni egy-egy könyvre,amit még nem olvastál.El tudod olvasni másik véleményét róla.Te is jegyezni tudod,mit olvastál,mikor és mennyire tetszett,ráadásul a magán könyvtárad listáját is ráteheted és így nem veszed meg kétszer ugyan azt a könyvet nagy hörcsögölés közben.A kívánságlistád is fent tarthatod,ez a szeretteidnek könnyebbség.Mindig kapok valamilyen könyvet,de sokszor inkább kérdezik mit szeretnék és úgy nem meglepetés.Most csak felnéznek rá és kinézik mit szeretnék.
És ami a legjobb,hogy lehet eladni,venni és csereberélni is a megunt/nem tetsző könyveket!
Ráadásul Andiamo nagyszerű kezdeményezésére is itt találtam rá .Sok jó esemény is fent van,csatlakozhatsz kedved szerint hozzájuk.
Egy hátránya van.Rengeteg időt fent lehet tölteni,ami az olvasástól veszi el az idődet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék