2011. július 23., szombat

Árnyalatok



FFG és Sansa Firkálsz?Mutasd mit? című pályázatához csatlakoztam ,ami a még ki nem adott könyvek elolvasását és reklámozását vállalta.
Íme az első történet,amit elolvastam.
Remélem hamarosan nektek is lehetőségetek nyílik majd rá.

Árnyalatok
(Adri könyvmoly)

Félve kezdtem bele ebbe a könyvbe,mert nem tudtam mit várhatok.Stílusilag sem olvastam még hasonlót és ugye nem jelent még meg,így féltem hogy nem fog tetszeni.

Örülök hogy én írhatok róla először.Mert így nem befolyásol senki ítélete sem.És örülök hogy én oszthatom meg az olvasókkal elsőnek,mit éreztem a történet olvasása közben.

Elbűvölt,elragadott,magával sodort.Kevés könyvről mondható ez nálam el.

Hogy stílszerű legyek ez a könyv olyan,mint egy jó bor.
Nehezen indul,de már az elején ráérez az ember az ízére,hangulatára.
Egyszerre nem szabad sokat inni belőle,csak lassan kortyolgatva,ízlelve szabad inni.Mindig csak egy keveset.És miután elfogyott,akkor érezzük csak hogy milyen jó volt.Akkor érezzük a hiányát.

Azért hasonlattal mutatom be a könyvet,mert ennek a történetnek nem a történései,a lendülete a vonzó,hanem a hangulata.A gyönyörű hasonlatai,a szépen megmunkált mondatai,az érzések,illatok,a szereplők, a szeretet,szerelem és az elválás fájó érzései adják meg a sava-borsát.

Talán Joanne Harris könyveihez tudnám hasonlítani.Ott éreztem eddig csak ezt ,hogy érzem az illatokat,az ízeket,egy fuvallatot,egy érzést,egy színt, amit közvetíteni szeretne az író.

Imádtam minden sorát,annak ellenére hogy a cselekménye nem zajlik.Sőt!
Nincs sodró,lendületes cselekménye,csak lassan hömpölyög.
Viszont a hangulat ,a megteremtett világ mindenért kárpótol.
Tele van szebbnél szebb versekkel,hasonlatokkal.Olyan érzelmekkel,amit manapság kevés könyvben lelhetőek fel.
Kiszámítható a közepe felé,hogy mi lesz a vége,de cseppet sem számított.Nem éreztem e miatt csalódást.
Lassan haladtam vele.Néha kicsit túl sok volt.Túl tömény.
De nem is szabad habzsolni ennél a történetnél az oldalakat.

A szereplőket is megszerettem.
Kedvencem Becky néni volt és Lys.
Szívesen el fogadnék én is egy ilyen szomszédot vagy nénikét,int Becky néni.

Nem találtam benne logikai hibát.
A töredezettsége is pont megfelelő, érthető volt.
Sőt,így hogy levelekből áll,mindig tudtam hol fejeztem be,még így gép előtt olvasva is.
Pedig a gép előtt olvasásnál zavarni szokott,hogy nehezen találom hol fejeztem be előző este.
Könyv formátumban szerintem nagyon szépen lehet majd érzékeltetni mikor, ki ír.
Jó,hogy a rövidebb és hosszabb részek váltogatják egymást.Így nem untam a hosszabb részeket meg,sőt vágytam a rövid részek után egy-egy hosszabbra.

Maga a történet sem volt ismerős,nem más misztikus könyvekből lett össze ollózva,mint most nagyon divat.Ezért plusz pont jár.

Tetszett a megálmodott ,különleges világ.És pont olyan gyorsasággal kapjuk az apró utalásokat,hogy érthető legyen.
Jó hogy amikor bennem felmerült egy kérdés,szinte a következő pár oldalon meg is kapom rá a válaszokat.


Hogy ki legyen-e adva?
Természetesen.
Remélem én kapom majd az első dedikált példányt!
Borító ötletem is lenne hozzá.Fent csatolom a képet.
Remélem a kiadók ráharapnak!Szerintem sok embert érdekelne.
Talán a mostani rövid,tőmondatos,egyszerű nyelvezetű olvasókat is rádöbbentené,hogy mennyire szebben,cizelláltabban lehet írni,ami szórakoztatóbb,több élményt ad.
Aki egy nagy,sodró lendületű cselekményt vár,az viszont csalódni fog .

Remélem még olvashatunk majd a történet írójától.
És aki hasonló regényeket ismer,könyörgöm írjon nekem,mert nagyon megtetszett ez a műfaj.

A könyv íróját nem ismerem,nem tudok róla semmit.
Egy fiatal,kb 25-30 év körüli nőt tudok elképzelni magam elé,aki ül és megálmodja a történetet.
Remélem sikeres lesz ezen a pályán!

Kíváncsian várom a többi blogger véleményét !

Pontozás:10/9

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék