2015. november 18., szerda

Alexandra W. Müller Árnyak a múltból




Igen hölgyeim és uraim, egy újabb Publios könyv. Nem ettem meszet, nem vagyok lefizetve és önmagam ellensége sem vagyok. Ám alapvetően nem vagyok bizalmatlan, mindenkinek meg kell adni az esélyt. Még a molyos fél, egy és két csillagos pontozások sem térítettek el. 
Nekem ezt a szépséges borítós könyvet olvasnom kell!
Szóval így került a kezembe a könyv, na meg a Publio ingyenesen letöltése segítségével.
Itt megtehetitek ti is:
http://publioboox.com/hu_HU/7-ev-utan-i

Az első meglepetés az ár miatt ért. A második a  hossza miatt. 

222 oldal(könyvben 634 oldal)? Hűha. 
Azt hittem gyorsan végzek a megszokott max 80 oldalas olvasmánnyal. Erre sok esélyt nem láttam. Mikor elkezdtem olvasni, még annyit sem.
Jól olvasható, történet. De enyhén szólva szószátyár. És cseppet sem gyorsan haladós.
Itt nem sűrűn találsz egyszerű, kétszavas mondatokat. Barokkos körmondatok, választékos megfogalmazás. Néha talán túlbonyolított is. Volt, hogy kétszer olvastam el egy mondatot, míg eljutott az agyamig. Lehet ez zavart másokat, akik értékelték? Engem nem aggasztott annyira. Nem mondom, hogy minden mondatát megértettem tökéletesen, mert mire eljutottam a végére, elfelejtettem az elejét, oly hosszú volt némelyik. De hát olvasok.

A szereplők érzelmesek, érdekesek, árnyaltak. Mindent megtudunk róluk. Minden egyes gondolatuk, érzésük, kérdéseik, feltevéseik, álmaik, vágyaik.
Így Hayden Ravensdale és Lana Bell könnyen kiismerhető, megszerethetővé válik. 
Tökéletesek, szépek, ám az életük nem habos piskóta.
Apropó, imádom a nevük. Olyan dallamos és szépen csengő.
A történet maga, könnyen követhető, kiszámítható. Olyan "vihar a biliben"stílusú. Igazi nagy történések, fordulatok nincsenek benne. Egyszerű. Nem okoz meglepetéseket. Klisés és csöpögős kicsit. Mint egy romantikus általában. Ebben a műfajban mindent, de mindent megírtak már szerintem. 
Viszont a kissé dagályos nyelvezet kárpótol mindenért. Szerettem, ahogy az írónő előadta a mondanivalóját. Egy jól megkomponált dalhoz tudnám hasonlítani. Vagy egy hegedűhöz, amiből ömlik a hang. Megmozdít benned valamit, elandalít, néhol felpezsdít. És csak nem hagyja abba.
Túlírt? Kissénagyondenagyonaz. 
Rövidíteni lehetne bőven.
Általában az a bajom, hogy kevés a jelző, metafora, kinézet és egyebek. Ha ez a könyv elosztogatná a felesleget, bizonyosan jutna a hiányoltakba is bőven.
De hát olvasunk. Ha időnk nincs rá, akkor hagyjuk abba, olvassunk mást.


Egy szó is száz. Nem értem miért kapott a könyv olyan rossz kritikákat. Nem szörnyű. Vannak hibái. Na de melyik könyvnek nem? Lehet, hogy szűk rétegnek készült. De aki szereti a romantikusokat, mint Nora Roberts, Joanne Harris, Daniel Steel...annak tetszeni fog. Bátran fogjon bele.
Pár helyesírási hiba, elírás tarkítja? Olvastam már híres, sztárolt könyvet nem egyet, amiben több volt. Érdekes módon, ott nem tűnt fel senkinek? Vagy ott nem ildomos heherészni rajta?
Tudom, én amúgy is vak vagyok rá, olvasás közben. Nagy baki kell ahhoz, hogy szúrja a szemem.

Szóval ha romantikusra vágysz, kikapcsolódásra, nincsenek nagy elvárásaid, akkor ez a te könyved. Szórakoztat. Könnyed történés, kevés karakter, aki megjegyezhető, szerethető, érdekes nyelvezet.
Kellene némi ráncba szedés neki, de semmi olyan, ami nem orvosolható.
Én élveztem.


Fülszöveg:
Hayden Ravensdale hiába sikeres, kőkemény üzletember, tulajdonosa egy nemzetközi kiadó vállalatnak, magánemberként tehetetlen, megszállott rabja egy fiatalkori lázas szerelemnek, amely tragikus és titokzatos módon ért véget. 7 év utáni véletlen viszontlátása Lanával, a gyötrelmes vonzódás és fájó kétségek, vak szerelem és bizonytalanság vad örvényébe taszítja mindkettőjüket. Döntést hozni, ha az ember szíve mást súg, mint a józan esze, és mikor a féltékenység zöld köde elhomályosítja a józan ítéletet, kegyetlenül nehéz. A napjaink modern miliőjében játszódó, a férfi és nő közötti örök konfliktust tárgyaló regény egy érzelmi hullámvasút, mely garantáltan izgató romantilkus mélységeken és magasságokon vezeti át az olvasót.

Publio
634 oldal
E könyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék