2016. március 29., kedd

Papp Diána interjú




Mikor és mi hatására döntötted el, hogy írással fogsz foglalkozni?
2011-ben kérdezte meg egy barátom, akinek könyvkiadója van, mit szólnék hozzá, ha kipróbálnának engem, kipróbálnám magam, mint regényíró. Sok – rövidebb – írást olvasott már tőlem, úgy gondolta, hogy menne ez nekem „nagyban” is. A kérdésnek, kérésnek nem lehetett ellenállni, főleg, hogy már fontolgattam a fejemben egy ideje én is, hogy megnézhetném, tudok-e cikkeken, tárcákon, novellákon kívül vajon mást is. Nagy lehetőség volt, nagyon hálás vagyok a bizalomért.

Az íráson kívül, mint magánember, mit tudhatunk rólad?
Újságíró, szerkesztő vagyok. Majd’ nyolc éven át dolgoztam a Nők Lapja egyik vezetőszerkesztőjeként. Tavaly ősszel váltottam egy nagyot, azóta Fejős Éva barátnőm könyvkiadójában vagyok főszerkesztő. 

Mely eddig megjelent könyvedre vagy a legbüszkébb?
A Szerdán habcsókra, mert az első volt, boldog voltam, hogy meg tudtam csinálni. 



A Bodza bisztróra, mert még bennem volt az első regény megjelenése utáni felszabadultság, és sokkal könnyedebben írtam. 



A Jóságszalon pedig a története miatt áll közelebb hozzám.





Mely szereplőd bőrébe bújnál bele egy az egyben?
Young olyan vagány a Bodza bisztróban, gyakran elirigyeltem tőle, hogy mennyire lazán éli az életét. Jó lenne néha ilyennek lenni. Bár az én otthonomban biztos nem lenne akkora rendetlenség, mint nála. 

Mennyire vagy benne a női karaktereidben?
A női karaktereket sem magamról mintáztam, hanem lettek és alakultak, ahogy ez történni szokott, a legjobban talán Petrát szeretem a Bodza bisztróból. Hogy a becsülete, a családszeretete, egy eddig fel sem merült kötelességérzet miatt hátat fordít addigi életének, és megéri így döntenie, hiszen boldogabb lehet.  

Mit jelent neked az írás?
A határaim tágítását, utazást, fejlődést, örömöt.

Írói példaképed van?
Sokat olvasok, kedvenceim persze vannak. A munkám miatt folyamatosan olvasok, de igyekszem közbeékelni saját választásokat is. Minél többet olvas az ember, annál többet tanul az írásról. De persze az a legjobb, amikor olvasás közben nem erre figyelsz, hanem magával ragad a történet, a regény hangulata.

E-könyvben is jelent meg történeted. Szerinted mennyire a jövő világa az e könyves kiadás? Van létjogosultsága? Vagy a könyv formátum fog eltűnni egy idő után?
Szerintem nagyszerű lehetőség, hogy egy könyvet e-formátumban is meg lehet vásárolni. Én azt szeretem, bár nyilván ez azért luxus, ha egy könyv megvan így is és úgy is. Lehet vinni nyaralásra az olvasón, otthon pedig ott díszeleg a gyönyörű borítójával az illatos teleírt papír a könyvespolcon. Reményeim szerint sokan így vannak ezzel, és mindig lesz igény nyomtatott könyvre, ahogy nyomtatott magazinra is.



Mi inspirál legjobban, és mi az írásnak a legnagyobb hátráltatója a te esetedben?
Bármi tud inspirálni, éppen ezért nyitott szemmel is járok-kelek a világban, bár alapvetően így szoktam. Ha írni szeretnék, semmi nem hátráltat, kerítek időt, hogy legépelhessem, mi foglalkoztat – már a rövidebb történetek esetén. Mivel eddigi összes regényemet munka mellett írtam, a fegyelem alapvető követelmény volt. Így tudtak időre elkészülni a könyvek. De ez sem zavart, mármint, hogy nem akkor írok, amikor szeretnék, hanem amikor idő – szabadság - van rá. Csak egy-két napra volt mindig szükség az átálláshoz. Most nem határidőre írok, ez egy egészen új, örvendetes, állapot.  

Milyen körülmények között szoktál alkotni? Van megszokott napszakod vagy helyszíned?
Otthon írok a nappaliban, vagy ha jó idő van, a kedvenc kocsmánk kertjében (nevezhetném bisztrónak vagy kávézónak, de ez bizony egy barátságos kocsma). A legjobban Tiszakécskén megy az írás, a sógorom tanyáján. A többiek a kertben főznek, beszélgetnek, én pedig a teraszon hallgatom a zsibongást, és egyszerre vagyok velük és a szereplőimmel.

Szívesen kipróbálnád magad más műfajban is? Ha igen, melyik lenne az a stílus, amiben szívesen írnál?
A regényíráson kívül van lehetőségem rövidebb, egészen más hangvételű tárcák, novellák írására is, mindegyiket nagyon szeretem.

Min dolgozol jelenleg?
A Honeymoon Hotel című regényen – a borítója már készen van, gyönyörű. A Szerencsedió című e-könyvem igen energikus és magával ragadó főhőse úgy érezte, hogy egy nagyobb lélegzetvételű írásban is szeretné szórakoztatni az olvasóit, én pedig nem álltam ellen neki. 

Köszönöm a lehetőséget és további sikeres, könyvekben gazdag évet kívánok neked!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék