2015. október 11., vasárnap

Liebster Blog Award avagy engem is utol ért a végzet!

Liebster Blog Award



A díjról és annak lényegéről:

A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja.


A liebster szó jelentése egyébként kellemes, értékes, legkedvesebb, amely utal arra, hogy az odaítélő szívesen jár vissza az adott blogra, és éppen ezért is ajánlja. Fontos megemlíteni azt is, hogy a lánclevelekhez hasonló módon terjed, és a jelölés során nincsen semmilyen tartalmi megkötés. Nemcsak könyves, filmes blogok kaphatják meg, hanem ugyanúgy oda lehet ítélni egy kismama blognak, vagy akár egy gasztroblognak. A jelölésekkel is elárulja a blogger magáról, hogy melyek azok a területek, amelyekről szívesen olvas. A Liebster Blog Award-ot egyébként nem kötelező továbbadni, de felesleges megszakítani a láncot, hiszen ez mindenkinek egy elismerést jelent, és ha valami tetszik, akkor dicsérjük meg nyugodtan. Díjat adni pedig szép gesztus.

A díj kötelezettséggel is jár, amelynek itt vannak a szabályai. Fontos, hogy a szabályok változhatnak, és maguk a bloggerek alakítanak rajta:

Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!

Nos, én két helyről is kaptam a díjat. Az első Könyvelő/Kritta és az ő kérdései:

1. Melyik volt eddigi életed legjobb könyves élménye?
Egyértelműen Vavyan Fable:Álomhajsza, a Gyűrűk ura és a Harry Potter sorozat, na meg Gárdonyi Egri csillagok-ja.

2. Szoktál Könyvfesztiválra, találkozókra, bemutatókra járni?
Járnék én, ha lenne a közelemben. de sajnos ritka itt a kisvárosban és környékén, mint a fehér holló.

3. Melyik könyvben megformált szereplő lennél a legszívesebben?
Lilia az Álomhajszából

4. Szeretsz könyvtárba járni? 
Igen. Imádom a hangulatát, az illatát, válogatni, nézelődni, a Könyvtáras foglalkozásainkat...és klassz könyvtáros"nénink" is van ráadásul, akivel jókat lehet csevegni
!
5. Próbálkoztál valaha könyvírással, van esetleg az asztalfiókban egy elfekvő próbálkozás?
Talán 9 évesen. de szerencsére megkíméltem az olvasó embereket ettől a katasztrófától:)

6. Mi volt a legbizarrabb könyves élményed?
Szerintem az most következik majd hamarosan a Londinium hercegével és a húsevéssel. De mondjuk Joseph D'Lacey Hús című könyve sem volt egyszerű.

7. Mi volt a legszebb/legérdekesebb hely ahol olvastál?
Legérdekesebb egy házibuliban, a dübörgő zene mellett. Legszebb Horvátországban, Crikvenicán.

8. A blogolás mellett jut időd más témában is szörfölni a neten?
Igen. Igyekszem sokoldalú lenni és sok dologról egy minimálisat tudni legalább.

9. Mi volt gyermekkorod meghatározó olvasási élménye?
Gárdonyi Géza: Egri csillagok

10. Vettél már könyvet csak a borítója alapján?
Bevallom igen. De nem jellemző rám azért.

Anditól szintén megkaptam a díjat és a kérdéseit is:)

1, Mikor tudatosult benned, hogy kétséget kizáróan könyvmoly vagy?
Szerintem már a kötelező olvasmányok kézbevétele során. na és mikor anyuék polcáról sorra csentem el, a nem éppen koromhoz passzoló regényeiket és faltam.

2, Novellák vagy regények?
Regények. nem szeretem a rövid lélegzetű, alig kifejtettdolgokat.

3, Csak olvasol, vagy írsz saját történeteket is?
Csak a blogomon írok.Nem rongálom az olvasókat.:)

4, Hol szeretnél tartani öt év múlva?
Hű. Az jó messze van. Szeretnék egy könyvtárban(könyvesboltban dolgozni. Lesz még egy csemeténk. És talán még legalább ezer könyv olvasásán túl leszek.

5, Filmadaptációkról egy jó és egy rossz élmény?
Jónak Tolkien Babóját említeném. Monumentálisabb lett a film, mint maga a könyv. Utóbbi inkább kis mesécske volt.
Rossz?Ebből sokat fel tudnék sorolni. Talán egy kedvencem, Richelle Mead könyvsorozatából készített filmjét említeném.
A könyv izgalmas, vicces,jók a karakterek, mögöttes tartalom is van. Erre a filmben egy tinivígjátékot csináltak, azt is rosszul.

6, Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?
Ezzel a kérdéssel megfogtál. Most nem tudnék egy könyvet sem kiemelni, mondani.

7, Kedvenc írók és kedvenc könyv?
Vavyan Fable:Álomhajsza, a Gyűrűk ura,a Harry Potter sorozat, na meg Gárdonyi Egri csillagok-ja, Szabó Magda: Az ajtó...

8, Legutálatosabb karakter, akivel eddigi olvasmányaid során találkoztál?
Egyet sem emelnék ki. Egy kifejezett típust utálok. A nyávogó, életképtelen, "azért is megyek és csinálom, mert azt mondták veszélyes", "inkább meghalok" karaktert, aki nem tud választani két pasi közül és mindig meg kell menteni.

9, Hol élnél legszívesebben?
Valami állandóan meleg, na nem 40 fokos, tengerparton, ahol szép a tenger és kevés az eső, a hideg...

10, Mit vinnél magaddal egy lakatlan szigetre?
Sok könyvet és a családomat, na és sok kaját:)

10 dolog rólam, amit nem biztos, hogy tudsz:
- Legszívesebben örökre babáznék. Mármint élő, pici csecsemővel. Minden második vagy harmadik évben szülnék, hogy legyen itthon pici baba:)
- Szeretek táncolni. Bármilyen formában, legyen az zumba, hastánc, latin tánc, standard, néptánc...
- Nem szeretek tv-t nézni. Ez alól csak egy jó film, sorozat vagy a énekes-táncos tehetségkutatók kivételek, azok is ritkán.
- Régebben sokat rajzoltam, ruhákat is terveztem. Órán, a suliban, otthon, bárhol. ma már nincs időm rá. de jó lenne újra.
- Utálok diétázni, mégis gyakran élek vele. Már  háromszor is leadtam 10 kiló fölötti súlyt.Igaz a mozgás is segített.
- Nyárimádó vagyok. Imádom még a tavaszt is. De nem szeretem a 40 fokos túl nagy meleget(max 30 fokig vagyok hitelesítve) és a 15 fok alá süllyedt hideget sem.
- Mindig takaróval, pléddel, lepedővel alszok. Egyszerűen nem megy e nélkül az alvás.
- A kispárnám nélkül még a kórházba, nyaralni sem indulok el.
- Változik folyton az ételes ízlésem. Egy ideig nem szerettem a lekvárt, sem a mákos dolgokat, sem a kocsonyát, sem a spenótot. de ma már megeszem mindegyiket. Viszont van olyan étel, amit eddig megettem, most nem.
- Rossz alvó vagyok. Nehezen alszom el, azt is csak csendben és teljes sötétben. Viszont cserébe az első hangra, megfordulásra, mozgásra, kutyaugatásra felriadok.

És a lényeget nem lefelejtettem!
Akit én jelölnék, az a Könyvparfé blog.
http://konyvparfe.blog.hu/
A kérdéseim pedig:
1. Kitől tanultál főzni, sütni és mikor?
2. Ha szét kellene választani most a blogod két fő összetevőjét, melyiket vinnéd tovább?A főzős blogot vagy a könyveset?
3. Legcikibb, legelrontottabb ételed, ami végül nem került ki a blogra?
4. 3 legrosszabb és 3 legjobb tulajdonságod?
5. Ha egyetlen könyv receptjeit végig süthetnéd, főzhetnéd, melyik könyvet választanád?
6. Ha kiadhatnál egy könyvet, mit írnál bele?
7. Legnagyobb vágyad, célkitűzésed?
8. Mit csinálnál vissza az életedben, ha újra kezdhetnéd?
9. Legrosszabb könyvélményed és miért?
10. Kit és mit vinnél magadra egy lakatlan szigetre?


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék