2015. október 23., péntek

Hercsel Adél Magyar szeretők





Hercsel Adéltól nem olvastam még semmit. Így egy igazán kényes témát boncolgató kötettel kezdtem a sort. Valahol féltem is tőle. De csak egy kicsit. Vagy idegenkedtem a fránya előítéleteim miatt talán.

A borító nem csak sejteti, hanem kiabál, hogy miről is fog szólni a könyv. A megcsalásról, a szeretői státuszról.
Tetszik a nyílt figyelmeztetése! A szín, ami kiugrik a képből és kiüvölti szó szerint az arcomba, hogy a könyv egy olyan témát boncolgat, ami tilos, rejtélyes, elítélendő...
Kedvemre volt a körülötte zajló reklám, a lejárató és figyelemfelkeltő kampány is!
És tényleg van ilyen oldal, hogy: https://viszony.hu/
első körben el sem akartam hinni. azt hittem, hogy csak a könyv fiktív része, legyen mivel megalapozni a dolgot. De van ilyen. Már nem csak a szinglik kereshetnek párt maguknak bizonyos társkeresőkön, hanem egy harmadik felet is beinvitálhatunk a megfáradt kapcsolatunkba.

Félve kezdtem a könyvbe, ám nagy elánnal, gyorsan ki is végeztem.
Nem vagyok megcsalós típus. 
Igen, szerintem kifejezetten van ilyen típusú ember, mást pedig a rossz körülmények teszik megcsaló féllé. Ebben a könyv is megerősített.
Csaltak már meg? Hogyne. Pokolian fáj, ha kiderül. nem csak a szíved törik össze, hanem az önbecsülésed, az életed, a jövőképed is. 
Csaltam már meg valakit? 
Eddigi emlékeim szerint nem. Ha nem igaz, nyugodtan kiabáljon az illető. 
Nekem nem fér bele a megcsalás után elnézés, eltusolás, új, tiszta lap sem.
Ilyen szempontból merev, középkori, vaskalapos vagyok.
Nem teszek olyat mással, ami nekem viszont fájna ellenkező esetben. Lehet ezért szidni, lenézni vagy bármi. Így érzem jól magam.

Ellenben mindig érdekelt, hogy valaki a lezárás, szakítás, válás helyett miért választja e szokatlan örömszerző tevékenységet inkább. Ha valami nem megy(márpedig ha kifelé tekintgetünk ennyire erősen, akkor az nem megy), minek erőltetjük?
E könyvecskében férfiak és nők is vallottak eltitkolt vagy éppenséggel segítséggel, kifejezett partneri kéréssel létrejött megcsalásokról. 
Sok típust és sok élethelyzetet felvázolt Adél a könyvében remekül. Mesél, ugyanakkor mégis igaz, nem mese. Már majdnem a megbocsájtható, elnéző kategóriába került több megcsalás is nálam. Ez nagy szó! Megértettem mi vezetett odáig. Sajnáltam az illetőt. de akkor sem tiszta helyzet. Valahogy és nem fogadja be az értékrendem még így sem. Nem én lennék a legjobb partner ebben, azt hiszem. 




Valaki miért keres szeretőt? 
- Mert nem elég, ami otthon van. A fránya mennyiség.
- A minőség nem olyan, mint szeretné vagy mint volt.
- Az a bizonyos hűha faktor. Azaz valami más. Szikrázó. Felrázó. Boldogság. sziporkázás. Eufória...
- Mert megteheti.
- A megbecsülés, a gyengédség, az hogy szeretettnek érezzük magunk, a beszélgetések, a közös időeltöltés, intimitás hiányzik.
- És legtöbbször az elhidegülés, az évek, a varázs elillanása.

Ezek ellen lehetne tenni. ha nem lennénk önzők. Ha ki mernénk nyitni a szánk és beszélnénk. Ha a vágyainkat szavakban is közvetítenénk és nem csak a szívünkben hordanánk.
Erre világított rá a könyv számomra legjobban. Tegyünk ezek ellen. Beszéljünk. Cselekedjünk. Ne laposodjon el. Ne legyen fakó és szürke. Ne maradjunk csak az egzisztencia vagy a gyerekek miatt, ha nem megy, nem megjavítható. 

Hercsel Adél nem polgárpukkasztó akart lenni. Nem botrány könyv szerintem. Hanem élethelyzetek, emberi sorsok gyűjtőhelye, ami megcsalás köré tömörül, mindez életszerűen, választékosan kifejezve, ízlésesen tálalva. Megértést, elfogadást hozhat. Görbe tükröt a benne élőknek. Feloldozást. Lépéskényszert. Felvilágosodást. 

Vizsgáld meg a kapcsolatod. Te mindent megteszel érte? Jó így mindkettőtöknek? Nem vagy megcsalva vagy nem kacsintgatsz épp kifelé? Ez a legjobb, amit tehetsz!

A megcsalás jelei:
http://napidoktor.hu/blog/huncut/a-megcsalas-jelei/

Spoiler

Az éremnek mindig két oldala van ugye. A legjobban pont ezért egy párocska vallomása tetszett, ahol mindketten meséltek a nyitott kapcsolatukról. Ami azért működik, de nem jósolnék hosszú időt még nekik, hiszen azért az apró tüskék megjelentek, még ha nem is érzékelik egyenlőre.

Spoler vége!

A könyvet köszönöm az Athenaeum kiadónak!


Fülszöveg:
Elhidegülés – megcsalás: ez a félrelépés általános képlete. Az elhidegülés szinte kivétel nélkül szexuális természetű, de mit kezdjen magával és a vágyaival az, akit évek óta nem kíván a párja, miközben a kapcsolata alapvetően jól működik, a közös gyerekekről és a közös egzisztenciáról nem is beszélve?! Ugye, nem is olyan egyszerű? És mi a helyzet a történet lelki oldalával? – A Magyar szeretők című riportkönyv tíz férfi és tíz nő őszinte, hol megható, hol fájdalmas, néhol humorral átitatott, de leginkább tanulságos vallomásán keresztül járja körül első sorban azt, hogy kit mi sodor bele egy viszonyba.
Az egyik legfelkapottabb belvárosi kávézó teraszán ültünk egy kellemes tavaszi délutánon, és az egyik riportalanyom épp arról mesélt, hogy a férje egy 20 éves lánnyal csalja. Aztán elhallgattunk, mert észrevettük: a teraszon mindenki a megcsalásról és a viszonyokról beszél.

Idézet:
… a Menny és a Pokol egyszerre: a szenvedély extázisa keveredik a bűntudat és a félelem nyomorúságával, a beteljesülés a beteljesületlennel való szembesüléssel. 

Athenaeum kiadó
336 oldal
saját, recenzió

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék