2012. december 19., szerda

Steven Saylor: A hét csoda



Már hiányzott egy jó kis történelmi könyv, így ezt vettem elő a termetes várólistámról.
A borítója szépséges és korhű, hű a könyv tartalmához is.

A címében benne van, hogy miről is szól a könyv.
Egy nagyszerű történelmi regény, de egy jó kis utazás is a világba.
Körbejárjuk a szebbnél szebb városokat.
Megtekinthetjük a gyönyörűséges és régi történelmi helyszíneket, közben betekintést nyerünk a kor és a város szellemébe, az emberek viselkedésébe, történelmükbe, vallásukba és mítoszaikba,  öltözködésükbe és szokásaikba.

Hogy mi a világ hét csodája?
 Egy kis Wikipédia és rögtön bővebbet tudhatunk meg:
Az ókori világ hét csodája alatt az ókor hét legismertebb építményét értjük. A hét csodát először a szidóni Antipatrosz említette az i. e. 2. században írt epigrammájában.
A műben a legimpozánsabb és a legpompásabb építmények szerepelnek, amelyek a következők:
a gízai piramisok,
Szemirámisz függőkertje,
epheszoszi Artemisz-templom,
Pheidiasz olümpiai Zeusz-szobra,
a halikarnasszoszi mauzóleum,
a rodoszi Kolosszus
az alexandriai világítótorony.

A felsoroltakból mára már csak a gízai nagy piramis létezik.
 Az összes többi építményt elpusztították a földrengések, a háborúk, vagy tönkretette az idő vasfoga.
 Antipatrosz eredeti listája az idők folyamán átalakult, és több ókori világcsoda is fel- vagy lekerült a világ csodáinak listájára, illetve listájáról. Ezek, a Memnón-kolosszusok, Salamon jeruzsálemi temploma, Noé bárkája és az isztambuli Hagia Szophia.

Sajnos még egyiket sem sikerült megnéznem élőben.
De ezt a hiányosságomat a mű nagyon jól ellensúlyozza.
Ott éreztem magam a helyszínen.
Megérinthettem a hideg köveket, megcsodálhattam a hatalmas épületeket, éreztem a régies illatuk.
Így a történelmi jelentősége nagyon nagy a könyvnek.

Ez mellett egy izgalmas kis rejtvényfejtés is, egy kis krimi, csavarral.
A főszereplőnk szépen felnőtté válik minden szempontból.
Viszont az igazi, mély érzelmeit hiányoltam a könyvből valahogy.
Amit nem írnék a fiatalsága számlájára.

Közben sok érdekes mellékszereplővel gyarapodik a könyv.
Bár bevallom már elején sejtettem a nagy csavart a végén.
Lehet, hogy csak jó jellem megfigyelő vagyok, vagy az apró utalások vezettek rá, amit az író elrejtett?
Ki tudja. Lehet direkt szervezte így és én besétáltam a csapdájába, nagyon okosnak képzelem magam..)

Élveztem e csodás utazást!
Köszönöm az Agave kiadónak a könyvet!

történet:10/8
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek, romantika:10/6
a könyv hangulata:10/7
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
humor: 10/7
a borító :10/8
fülszöveg:10/8
misztikum: 10/ 8

Agave kiadó: http://www.agavekonyvek.hu/
384 oldal
saját, recenziós
Fordította: Heinisch Mónika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék