2012. december 15., szombat

Dr. Lenkei Gábor: Méltósággal megszületni és szülni


Egy rövid kis olvasmány.
Érdekel ez a téma, igaz már túl vagyok az első szülésemen.
Egy másik könyvet hivatott reklámozni (Frédérick Leboyer : Szülés gyöngéden ) és magát a módszert.

A Leboyer könyv tetszett, jó gondolatok vannak benne, szép versekkel spékelve. 
Mint ahogy Dr. Lenkei könyv is nagyon hasonló.
Ez a módszer nagyon érdekes és szerintem teljességgel helytálló.
Miért kell szegény babának a sötét, meleg pocakból egy világos, hideg világba születnie és az anyukájától távol kerülni rögtön.

Igyekeztem a saját szülésemnél is ezt a csodát létre hozni, de önhatalmúlag csak úgy nem dönthetem én el hogy márpedig ez lesz és kész, ha az orvosok, nővérek nem partnerek benne.
Szerencsére nekem egy szavam sem lehet erre.
Nagyon jó kórházat, orvost választottam. 



Viszont volt, ahol felment bennem a pumpa a könyv olvasása közben, mégpedig  mikor,
buta, érzéketlen emberként állítják be az anyákat a könyvben, akik nem tudják mi a jó a babájuknak és nekik. 

Nem hiszem, hogy van olyan anya, aki egy érzelmektől mentes csomagként tekint a megszületett gyermekére.
Nem hiszem, hogy rosszat akarna az orvosi előírások betartásával a babájának.
Félti, és az orvosoknak hisz, akiknek ez a munkájuk.
Vagy éppen nem mer ellentmondani.

És a végén egy eléggé felelőtlen dolgot is ajánlanak, hogy a szülés után két órával menjünk haza a babánkkal és ne maradjunk bent a kórházban.Ami szerintem butaság, bármi történhet utána. 

Akármi baja lehet az anyának vagy a babának a szülés után pár órával.
És akkor ki lesz a felelős a bekövetkezett katasztrófáért?
Naná hogy nem a könyv írója, hanem a szülők.

Remélem hogy ezeket  a könyveket az orvosok, szülésznők is olvasni fogják. 
Hiszen a szülés egy csoda.
Egy gyönyörűséges dolog.
És annyira rosszá, fájdalmas emlékké lehet tenni egy kiabálással, az anya kéréseinek (ésszerű) megtagadásával. 
A siettetéssel, a nem megfelelő ráhangolódással.

A könyv olvasás közben újra és újra eszembe jutott a saját szülésem, a babám picinek a karjaimban először, a szuszogása, az első szopizás.
A meghitt hármasunk férjemmel.:)


A képek gyönyörűségesek a könyvben.

És a szép versek is.
Azért már megérte elolvasni.

Vitaminvest kiadó
106 oldal
saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék