2012. december 26., szerda

Rob Reger · Jessica Gruner Emily the Strange – Elveszett emlékek


Hol is kezdjem.
Nem tudtam semmit  a könyvről, nem is olvastam utána, fülszöveget sem mazsoláztam és még Emilyről sem hallottam sosem.
De a borítója rögtön megfogott, így ezt kértem elsőnek Fumaxtól a legújabb kiadómtól.
Köszönöm szépen nekik a könyvet itt is.

Gyorsan el is olvastam. Tényleg gyorsan.
Érződik, hogy az ifjúságnak és a mostani olvasni lusta tiniknek készült.
Mert úgy megoldották a könyv sztoriját, hogy mindig érdemes legyen lapozni egyet, majd még egyet.
Aztán csak azt vesszük észre, hogy " jé, vége a könyvnek, elfogytak a lapok".
Nem a megszokott unalmas fejezetek és oldalszámozás.
Nem a megszokott képek és illusztrációk vannak benne.
Tele van mintákkal, rajzokkal.
Karikatúraszerű.
Ez mellett a listák és számozások is feldobják.
Nem egyszerű kis mondatok tömkelege tarkítja.
A nyelvezete is izgalmas, fantasztikus új szóösszetételek és rég elfeledett szavakkal.
a párbeszédek egyszerűek, de mindig humorosak.

A hangulata egyedi, lüktető, vidám és sötét.

Annyira jól megkomponált könyv, hogy hihetetlen.
A történet is aranyos, vicces és fejtörős.
Vannak benne jó kis csavarok.
A könyv humora meg egyszerűen zseniális. Fekete és ironikus.

Hogy ki volt a kedvenc szereplőm?
Nem tudnám megmondani. Kedveltem a jókat és a vicces majdnem sötét oldalt is.

 De, tényleg nem az én korosztályomnak szól, hanem fiataloknak.
Viszont nem bánom, hogy elolvastam, jó volt.
Nem sajnálom egyetlen oldalát sem.

Ez mellett szórakoztató, érdekes és tényleg gyönyörűséges, minőségi ifjúsági könyv.
Sokat nem árulnék el róla, nem is nagyon lehet írni magáról a könyvről anélkül, hogy ne lepleznék le fontos részeket belőle.
Szóval inkább csak ajánlanám és  a könyv magáért beszél majd.

És kik olvassák?
Tinik és a még ifjabb olvasók, a humort kedvelők, a fekete macskák és Emily barátai, akik szeretik a szép könyveket, akik megszállott borítómániásak, akik koruk ellenére elolvassák a jó ifjúsági könyveket.
De ajánlanám a sótlan, unalmas embereknek és a karót nyelteknek is.

A könyvet köszönöm a Fumax kiadónak!

történet:10/8
helyszín:10/8
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek, romantika:10/6
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/9
 humor: 10/9
 a borító :10/10
 fülszöveg:10/8
misztikum: 10/8

Fumax kiadó: http://www.fumax.hu/
266 oldal
saját, recenzió
Fordította: Benes Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék