2012. december 23., vasárnap

Hidasi Judit: Áprilisi út


Nem igazán sikerült  magyar, kortárs könyvet, illetve jó könyvet találnom eddig!
De ez a könyv teli találat volt.
Már a borítója megdobogtatta a szívemet, tudtam, hogy az én könyvem lesz.

Nehéz lesz erről a könyvről írnom, igazából a könyv magáért beszél.
De azért megpróbálom persze.

Bár nem azt kaptam végül, amit vártam.
Egy romantikus limonádét vártam és kaptam egy romantikus, ámde boldogtalansággal, tragédiával és szenvedéssel teli, de élő, maga a hangulat könyvet.

A könyv tényleg maga a hangulat!.

Nem történt velem hasonló dolog  sem, sőt,  távol áll tőlem.
De végig éreztem Vera érzéseit, hangulatait, gondolatait, még a ki nem mondottakat is.
Megértettem és átéreztem.
Ő voltam.

A szereplők nagyon jól ábrázoltak, nem a megszokott, unalmas karakterek.
 Van bennük valami igazi és lenyűgöző.
Hogy ki a kedvencem?
Nem Vera vagy a szerelme Bálint. De nem ám.
Hanem  Dávó a nagy kedvenc és Kapitány.
Annyira tetszik a főzéshez való hozzáállása Kapitánynak.
És Dávo története is érdekelne.
Erdős Mária is főszereplő, sok jó dolgot mond, de valahogy még távol állt tőlem, nem tudtam hová tenni.

Az érzéseik leírása tapintható..
Szerettem az írónő leírásait, bármiről is írt éppen a könnyben.
Mindegy, hogy a tájat festette le vagy egy hangulatot, esetleg egy fájdalom szikráit.

Tele volt nagyon jó hangulatokkal. Még a borzalmasan fájó dolgokat is jó volt olvasni.

A könyvnek van egyfajta szaggatottsága, rezdülése.
Bele kell helyezkedni és utána élvezni fogod.

Rengeteg idézetet ki tudtam volna írni belőle nektek, de inkább annyit tanácsolok, olvassátok el ti magatok és leljétek meg benne a saját idézeteiteket és a nektek szóló mondanivalót!
Mert a könyv valós értékeket tartogat ebben a nehezen megélhető világban és van mondanivalója is, fontos!

Maga a romantikus szál nem olyan, ami felejthetetlen lenne.
Az írónő nem ír új dolgot.
De szerethető szál.
Előcsalja az első szerelem emlékét bennem.
Ha másért nem is, de ezért már megérte elolvasni a könyvet szerintem.

Van egy-két szépséghibája is a könyvnek, néhol találtam ellentmondásokat, de nem zavart.
A könyv mondanivalója felülírja!

Nagyon szépen köszönöm a Gabo kiadónak a könyvet!

saját, recenziós
Gabo kiadó: http://www.gabo.hu/hu/
260 oldal



történet:10/8
helyszín:10/7
 szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek, romantika:10/8
a könyv hangulata:10/9
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
humor: 10/7
a borító :10/9
fülszöveg:10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék