2018. április 2., hétfő

Hermann Irén Dévény ​Anna




Dévény Anna neve sok szülőnek ismerősen csenghet. 
Dévény torna.
Így szerintem már azok is fölkapják a fejük, akik nem szülők, nem kaptak a gyermekeik ilyen kezelést valamilyen okból kifolyólag. 
A dévény módszer egy torna, egy masszás féle, ami sok emberen, gyereken segített. Kitalálója egy igazi úttörő volt. Egy nagyszerű ember.
Saját érintettség miatt is kaptam föl a fejem a könyv címe hallatán. Kíváncsivá tett.  Mindhárom gyerekem kapott Dévény torna kezelést. Dancim túl kötött volt, Vikim hipotón, Andris szintén kötött. Szóval sokat köszönhetek Panni néninek, ahogy sokan hívták és az ő módszerének, tanítványainak. 
Kíváncsi lettem, milyen is volt ő. Sajnos csak volt. Mert nem is oly rég, de itt hagyott minket. Remélem nem csak az emléke, hanem a hagyatéka, a Dévény torna is fenntartja majd a nevét hosszú évszázadokig. 
Elképzelem, hogy nagy hangú, ám szerény nő lehetett, aki imádta a gyerekeket annak ellenére, hogy neki nem született saját. Sok gyermeke lett végül, a mi gyerekeink által. 
Azt viszont el sem tudom képzelni, mennyi gyermeken, felnőtten segíthetett vajon. 
A könyv visszaemlékezés, egy kis magyarázat, életképek, hangulatok, baráti megemlékezés, kevés személyiséggel vegyítve. Talán magából Dévény Annából van a legkevesebb benne. Sajnálatomra. A módszerről lehet olvasni, hogy épült és alakult. A küzdelemről. Mi a háttere. Neves barátokról és ismeretlen kis életkékről, akik a keze által gyógyultak, esélyt kaptak. 
Anna nem lehetett könnyű interjú alany, könyvalany. Megvoltak a szokásai, beidegződései. Nem szívesen beszélhetett magáról. Erős akaratú nő lehetett. 
Vajon a könyv írója hány órát ülhetett ott, Annát hallgatva, a történeteket megismerve, de Annát teljesen sosem?
Vajon milyen gyorsan lopta magát a szívébe Anna?
Mikortól nem csak egy interjú alany volt, hanem majdnem családtag?
Szívesen megismertem volna őt személyesen én is.  Sajnálatomra a könyv nem teljesen adta vissza Annát, a személyiségét, a történetét. Csak egy kicsiny szeletke, amit a kívülállók megismerhettek, amit kaptunk.
Örülök, hogy a kezdeti küzdelmeiről, majd a révbe éréséről, a módszer alakulásáról olvashattam azért. 
Talán ez tükrözi legjobban Dévény Annát! A saját módszere. 

Köszönöm  a könyvet a 21. század kiadónak!

Fülszöveg:

Két ​éve találkoztam először Dévény Annával, 2016 tavaszán bólintott rá, hogy könyvet írjak róla. Egy éven keresztül beszélgettem vele, mint később kiderült, ez volt élete utolsó éve.
Ösztönös újító volt, akit a gyógyítás és olykor a sors komisz akaratával szembeni ellenállás hajtott. Eleinte ő maga sem tudta, mitől működik az a módszer, amelyre ráérzett. Mégis ezreket, kisebb és nagyobb gyerekeket, táncosokat, felnőtteket állított talpra. Olyanokat, akikről talán senki sem hitte, hogy esélyük lehet a teljes életre, vagy folytatódhat derékba tört pályájuk. Isteni kegyelemnek tartotta, amit kapott, ehhez mérten ragaszkodott annak tisztaságához.
Nem értette, miért kellene róla könyvet írnia bárkinek. Ő csak tette a dolgát, gyógyított, segített.
Szerény ember volt, de módszerének elismeréséért megküzdött a bürokráciával, a kétellyel és a gyógytornász szakmával is, amelynek élete végére legelismertebb művelője lett. Kemény harcos volt, talán túl kemény is.
Ő már nem érhette meg, hogy ez a könyv elkészüljön, de nekem mindent elmesélt. Én pedig leírtam.

21 század kiadó
300 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék