2013. november 7., csütörtök

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)









Ez egy igen érdekes könyv.
Sokan ajánlották, így nem álltam ellent.
Azt kell mondjam, élveztem!
A téma választás, az erős erotikus vonal, ami nem a legkifinomultabb, nem az én világom és én mégis élveztem.
Nem akartam. Becs szó, nagyon utálni szerettem volna a történetet, de pár oldal után a hatása alá kerültem.
Mit a hatása alá kerültem, faltam az oldalakat.
Az írónő zseniálisan szövi a hálóját az olvasó körül. Nem tudja letenni a könyvet. Vagy ha mégis, tuti hogy egyik jelenete jár a fejében vagy az egyik adott téma, amit felvetett.
Nem finomkodó, mint írtam. Durva a szex és durva a szóhasználat is. Szókimondó, nem fukarkodik a leírásokkal, a témába vágó lelki oldal kiteregetésével, az adott személy motivációjával, érzéseivel.
18-as karika bőségesen a történet. Vagy még feljebb tenném, mert nem csupán öncélú szexről van szó legtöbbször, hanem húsba vágó lelki válságokról, deviáns vagy csak deviánsnak tűnő viselkedésről.
Egyéni érzékenység szerint valakinek sok lesz. Nekem nagyon az elviselhetőség határán mozgott.
Biztosan tudom, hogy ez a világ engem nem csábítana el.



Hogy a csudába történhetett, hogy nekem mégis tetszett?
Az erotikus részek jól megírtak, még ha néhol brutálisak is. Erotikusak és érződik a szikra rajtuk. Nem nyálasok, nem rózsaszín szerelemködben tocsognak.Nem bugyuták. Néhol érzelemmentesek, de ez a ritka eset. Mindig egy csomó érzést és érzékelést keltettek bennem.
De nem csupán az erotika és a bűn világába kalauzolnak el, hanem érintik erősen a barátság, a szerelem és sok más nehéz témát is. 
Ezek a témák azok, amik fenntartották az érdeklődésem végig.
Az emberi kapcsolatok voltak még azok a tényezők, amik miatt nem hagytam volna félbe semmi esetre sem, pedig néhol nehezen bírtam, nekem fájt olvasni a durvaságot.
Összetettek a kapcsolatok. Néhol sejtető, néhol nagyon érzékletes.
A szereplők annyira egyedien megírtak. Nincs csak rossz vagy csak jó ember. Hanem a színtiszta valóság. Hús-vér, esendő emberek, bűnökkel és bűnöknek értelmezett tettekkel, érzésekkel. De csupa szeretet is lakozott bennük.
Talán egy ember volt, akit nem tudtam megkedvelni sehogy sem, és azt hiszem ez érthető.
Ő Soren. Végig a hideg futkosott a hátamon, mikor az ő jelenetei következtek.
Amiről még érdemes szót ejtenem, az az, hogy végre egy olyan női főszereplő, akit bár "irányítanak", de erős, határozott, tudja mit akar és nem csupán sakkbábú a táblán. Nem nyafka, pedig lenne miért. Nem sajnáltatja magát, pedig szintén meglenne az oka rá.
Viszont abszolút kiszámíthatatlan ő is. Kedveltem. Talán ő lett a kedvenc a történetben.
A többi karakter sorsa mindig csak homályban úszott. Nem tudtam eldönteni, hogy a következő percben az író mit tesz velük, felmagasztalja vagy a porba sújtja őket.
Jó volt végre egy nem kiszámítható történetet olvasni, ami felcsigázott, többszörösen is meglepett, elámított, majd undorított egyes tettektől. Aztán adott egy kis érzelmet, egy kis jót és utána megint félelembe kergetett vagy ámulatba. Apellált az érzelmeimre, a félelmeimre.
Olyan a könyv, mint egy jó horror film. Rettegsz tőle, tudod, hogy nem kellene nézned, mert este félni fogsz a sötétben. De megnézed, mert jó borzongani, jó tudni, hogy veled ez nem történhet meg. Tanulhatsz belőle vagy csak kikapcsol.

Megnevettetett. Nem a rózsaszín romantika ködén át. De az évődések, a beszólogatások, a fura helyzetek adták magukat.
Szokatlan szintén egy erotikus könyvnél. Főleg a jó poén.



Tanultam és nem keveset.
Az erotika határai nagyon tágak és én fikarcnyit sem tudok. De tudjátok mit? Nem is akarok.
Nekem az én kis köreim bőven elegek. Ez a sok dolog, ami helyet kapott a könyvben, elrémít. Elborzaszt.
De érdekes volt olvasni róla. Érdekes volt tudni, hogy kit, mi motivál, mit élvez, milyen tágak a határai és hasonló dolgokat...Igazi esettanulmány és nem csak üres történet. Sok utána olvasás, kutatómunka előzhette meg, mert a pszichológiát élvezetesen és valósan, érthetően és komolyan tárja elénk.Realisztikus.
Viszont még mindig nem értem, hogy vállalja, hogy kerül egy ilyen világba és miért.

A könyv nyelvezete élvezetes és kifejező. 
A párbeszédek humorosak és érdekfeszítőek. Leíró rész kevés van benne, de nem szerelmes regény, hogy hosszú tájleírások társuljanak hozzá. De azt a keveset, ami van,  beszédesen írja le.

Kell nekem a fojtatás is. El sem tudom képzelni, miféle lúdbőrt fog rám szabadítani, de kell nekem!
A buja és élvhajhász könyvek koronázatlan királynője lenne ez a könyv, mert több az erotikánál. Sokkal több.



Hű de rég írtam ilyen hosszú postot. Felgyújtotta a képzeletem és úgy látszik az írhatnékom is.

Köszönöm a nagyszerű könyvet az Egmont kiadónak!

saját, recenzió
488 oldal
FordítottaMárton Andrea

Fülszöveg:
Nora Sutherlin erotikus regényeiről híres és hírhedt – és van egy titka, amelyet túl sokan tudnak ahhoz, hogy ne kerüljön napvilágra. Nora legújabb kézirata más, mint az eddigiek: komolyabb, mélyebb, személyesebb – és Nora biztos benne, hogy meghozza számára az áttörést… De vajon lehet-e együtt dolgozni a kimért, karót nyelt angol szerkesztővel, Zachary Eastonnal? Hiszen ő mondja ki az utolsó szót, de maximalizmusa felháborítja Norát. Zach-et Nora szabados életmódja kergeti az őrületbe – és a tény, hogy egyre inkább vonzódik ehhez a nyílt, mégis titokzatos nőhöz.
Nora azt hitte, mindent tud arról, milyen, amikor az ember a saját határait feszegeti. De abban a világban, ahol a szenvedély maga a fájdalom, soha semmi sem ilyen egyszerű.
Ki lehet az a férfi, aki öt év távlatából is irányítani képes a nő minden gondolatát? És egyáltalán: ki is Nora Sutherlin valójában? Képes lesz-e valaha önmagának megválaszolni ezt a kérdést?

Idézet:

"
Csak két oka lehet annak, ha az ember elhagy valakit, akit még mindig szeret – vagy így a helyes, vagy ez az egyetlen megoldás."

Kinek ajánlanám? 
Az erotikát és a mély érzelmeket kedvelőknek, erős idegzettel rendelkezve.

Legjobb dolog a könyvben, amit a legjobbnak értékelek benne.
A karakterek

Ami nagyon nem tetszett benne, kilógott a legjobban a könyvből.

A túl brutális részek.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék