2013. november 10., vasárnap

Alma Katsu Halhatatlan (Halhatatlan-trilógia 1.)







Időtlen idők óta vágytam a könyvre, de mindig lebeszéltem magam róla. Az okát nem tudnám megmondani igazából. Csak úgy. Végül a könyvtárból sikerült hozzájutnom, mint friss könyvtárba járó. Így el tudtam dönteni, hogy kell-e nekem a polcra, vagy sem. De nem vagyok okosabb. Több szempontból tetszett a könyv, de valamiért mégsem lett akkora durranás, mint vártam. Talán túl nagyok voltak az elvárásaim.
Ez a könyv olyan, mint egy történetbe ágyazott történet, amiben még több kis történet van. Csavaros ötlet, szép kivitelezés. Az olvasmányaim során rendre elveszítem ilyenkor a fonalat, zagyvák. De itt nem. Annyira élesen elhatárolódnak a vonalak, hogy érthető. Picit sem inogtam meg. Élvezhető. Mindig a legmegfelelőbb résznél van a váltás, hogy kellően kiizgulja az ember magát.  A történet így változatos és nehezen unjuk meg, pedig nem éppen pár soros olvasmányról van szó. A világ, amiben játszódik, akármelyik modern kori vagy történelmi kor lehet, egy kis csavart kapott csak. Tetszett, hogy túl sokat nem változtatott az eredeti világon az író. bár sokat nem tudunk meg róla, itt kicsit többet vártam volna.
A szereplők érdekesek és sokfélék. Kicsit talán sablonosak, de ez megbocsájtható. Kifejezett kedvencet mégsem találtam. Van akikről szívesebben olvastam, de nem mondanám őket sem kedvencnek. Van akiknél inkább lapoztam volna, bár jól tettem, hogy nem. Kellettek az apró dolgok is az összképhez. Nem idealizáltak a karakterek, mindegyik szereplőnek van jó és rossz oldala. nem túl szépek és tökéletesek. Így szeretem. Kiráz a hideg a mű, műanyag szereplőktől. Itt titokzatosak, megfejthetetlenek voltak számomra. Különleges korban játszódnak, mindegyik szál szereplői között sok korkülönbség van, így a társadalmi változásokat, az egyén megítélését is figyelemmel követhetjük.  A kor lázadói a szereplők. Nem is tudom melyik babonázott meg jobban, mert olyan, mintha mindegyiket más írta volna. A modern kori, majdnem kriminek mondható. A középső korban játszódó történelmi romantikus, míg a legrégebbi inkább fantasy. Szépen megférnek egymás mellett. Egy időben összefonódnak,  majd szétválnak. Ezzel támogatva az erősségeikkel a világot, a szereplőket.


Azt hiszem a fantasy szál lett volna a lényeg, de nem kapott akkora köretet és hangsúlyt, mint kellett volna. Amit sajnáltam. Eléggé mesésre sikeredett. Túl hihetetlen volt számomra.
 A történelmi jól meg volt írva. Kiváltotta bennem a megfelelő érzéseket, hol dühöt, hol sajnálatot. A modern kori már túl egyszerűre sikeredett. Itt vártam volna valami nagyot. de mivel sorozat, gyanítom a következő kötetben több történés lesz.
A romantikus szál vagy majdnem szálak érdekesek volták, az unalmasabb részeknél is életben tartották a könyvet. Haladtam vele, mert hajtott a vágy, hogy kiderítsem, kinek kivel fonódik össze a sorsa vagy sem.
Vannak benne számomra felkavaró dolgok. Érzékeny lelkületűeknek nem biztos hogy ajánlanám. Nem brutális és véres, hanem lelkileg megviselő.
Aztán a hangulata is sötét, drámai és fájdalmas. Jut valakinek benne happy end?
A nyelvezet katonásan precíz és élvezetes.  Érzékletes leírások tarkítják. Néhol túl érzékletesek és aprólékosak. Nem mondanám könnyű olvasmánynak, de szerintem megéri kitartani már csak a szereplők miatt is.
Ez a sok különös dolog van, hogy hátráltatta csak a könyv megszeretését, még ha ettől különleges is a felépítése. Hiába élveztem, nem tudtam elmerülni benne teljesen. Nem éreztem a karaktereket közel magamhoz. Talán ezért nem mondanám túl egyértelműen azt, hogy kell a könyv a polcomra. Ha az időm engedi, újra olvasós lesz, azt hiszem. Egy olvasás nem elég neki.

Fülszöveg: 
Amikor Dr. Luke Findley éjszakai műszakba érkezik a St. Andrew nevű kisváros kórházába, csak egy újabb apró sérülésekkel és családon belüli erőszakkal terhes éjszakára számít. Ehelyett találkozik Lanore McIlvrae-vel, aki örökre megváltoztatja az életét. Mert Lannynek múltja van…
Lanny McIlvrae senkire nem hasonlít, akit Luke valaha ismert. A nő története a szerelemről és az árulásról szól. Szerelemről és árulásról, amire nincs hatással az idő, ami örökkévaló, kivéve, ha Lanny démonai végre nyugalmat találnának. A kétszáz év alatt, amit a Földön töltött, úgy tűnik, mind a dekadencia, mind pedig az erőszak megkísértette, de ő végig hű maradt élete nagy szerelméhez. Egészen mostanáig.
Alma Katsu nagy kritikai visszhangot kiváltó könyve felejthetetlen történet a viszonzatlan szerelemről, ami nem csak megerősíti és nagy tettekre sarkallja az embert, de ugyanakkor el is vakítja és akár a teljes pusztulásba is vezetheti, hiszen a saját megváltásunkhoz vezető út megtalálásáért kizárólag mi magunk vagyunk felelősek.

Idézet:
A férfiak vágya nagy hatalom. Semmivé gyengíthet egy erős embert. Ha meglát egy nőt, aki elbűvöli, bármit feladna érte.
Kinek ajánlanám? 
Akik szeretik a tartalmat és az egyediséget, a váltakozó korokat, szereplőket, szempontokat.

Legjobb dolog a könyvben, amit a legjobbnak értékelek benne.
A szereplők és a váltakozó korok

Ami nagyon nem tetszett benne, kilógott a legjobban a könyvből.
Fantasy szál nem volt elég erős benne, így a világ felépítése is féloldalas még kissé


466 oldal
Agave kiadó
könyvtári
FordítottaFarkas Veronika

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék