2012. január 31., kedd

Könyv értékelése

Kedves olvasóim!

Már napok óta foglalkoztat,hogy kicsit változtatok a könyves értékeléseken.
Így most hozzátok fordulok.

Eddig egy számmal jelöltem hogy mennyire tetszett egy könyv,de ez nem fejezi ki igazán hogy mennyire tartom jónak vagy sem.
Mert van ahol jók a szereplők,de gyenge a történet vagy fordítva.
Egyszóval teljesen hagyjam el a számmal való értékelést(10/...) vagy értékeljem külön a szereplőket
az érzelmeket
a történetet
a borítót
az író metaforáit,a párbeszédeket,a tájleírást
a könyv hangulatát?
(Mint ahogy sok blogon látni)

Írjak-e néhol kedvenc idézeteket?
És végezetül maradjon e a könyv oldalszáma vagy zavaró és felesleges?

Köszönöm előre is válaszotok.

És bocsánatot kérek,de mostanában nem írtam ki mikor hol vannak könyves akciók.
Két dolog miatt.Az első az,hogy nincs túl sok szabadidőm,így azt inkább molyolással vagy könyv olvasással töltöm ha hagyja Danci baba.
A második ok pedig az,hogy le vagyok tiltva a könyvvásárlásról számos ok miatt(pénzhiány,időhiány,rengeteg olvasatlan könyv....) és így nem szívesen barangolok és fájdítom a szívem.

Hamarosan jön két értékelés is,mert a szokásomtól eltérően egyszerre két könyvet is olvasok,illetve felváltva.:)

6 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szerintem a legjobb,ha kevered a két módszert,tehát külön-külön értékeled a szereplőket, sztorit stb.,de az értékelés számosítva van.Ha van ilyesmire energiád,azt is jelezd, mit jelent az egyes pontoknál az 1-es és 10-es (vagy 5ös). Amúgy jó a blogod, sok könyvet olvastam már, amit itt ajánlottál.Ami pedig a könyvvásárlást illeti, nekem is hasonló gondom van vele, annyi az olvasatlan, hogy nem tudom, melyikhez kapjak, egyszerre 2-3 könyvet olvasok, és lassan annyit költök rá, mint egy átlag nő körömcipőkre :):)

    Szerintem az idézetek is jöhetnek:)

    üdv és további jó blogolást: kiskaticabogaar

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen a választ.Már két voks van erre a választási lehetőségre.
    Örülök hogy tetszik a blog,igyekszem.
    Melyik könyveket olvastad el innen?
    Körömcipő?Azt sem tudom mi az.Csak könyvekre és a kislányomra költök.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, ezeket olvastam itteni ajánlás miatt:
      Daphne Du Maurier:A Manderley-ház asszonya, ennél az az érdekes, hogy a könyv végére esett le, hogy láttam a fekete-fehér filmet is róla:)
      Ken Folett:Az idők végezetéig -->anno egy vizsgaidőszakban olvastam ki, alig bírtam letenni, érdekes, hogy nem is hallottam róla előtte, hogy ez a könyv az "A katedrálisnak" a folytatása
      Jane Austen: A Klastrom titka-->ő még tervben van, csak a filmet láttam, de jó kis történet lehet ez is, mindenesetre a könyv már megvan.
      Üdv kiskaticabogaar

      Törlés
  3. Én a magam részéről az egyszerűség,átláthatóság híve vagyok.Régebben feltüntettem a kiadót,oldalszámot,borítót stb. Ma már csak a kiadót jelzem.

    Személy szerint az idézeteket szeretem,van,hogy többet is csempészek egy-egy bejegyzésbe.

    A könnyebb átláthatóság miatt én az 5 pontos értékelésnél maradtam.

    A külön értékelés,ennyire lebontva nekem nem igazán menne,valahogy mindent mondanivalót bele tudok szőni a bejegyzésbe,borítóra,egy-egy karaktere egy-egy mondat erejéig szoktam kitérni.

    Jó munkát:-))

    VálaszTörlés
  4. Katicabogár örülök ogy találtál nálam jó olvasmányokat.:)Nézz be máskor is,igyekszem változatosan olvasni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék