2011. május 19., csütörtök

C.J.Sansom:Apokalipszis


C.J.Sansom:Apokalipszis


Nagyon elhúzódott a könyv olvasása,pedig gyorsan szoktam végezi általában egy olvasmánnyal.
Hogy ez a könyv hibája vagy csak az időm volt túl kevés és nem tudtam úgy koncentrálni rá,azt nem tudom.
Talán a könyv sok részletben történő olvasási is közre játszik abban,hogy nem lesz a kedvenc olvasmányom,pedig egy jó kis krimi .

tartalom:
1543 tavasza. VIII. Henrik király Parr Katalinnak udvarol, akit hatodik feleségének szemelt ki. Az udvarlás fejleményeit Cranmer érsek és az udvar szorult helyzetben lévő protestáns frakciója árgus szemmel követi, mivel a lady a reformok iránti szimpátiájáról ismert. Eközben Matthew Shardlake egy tizenéves fiú ügyén dolgozik, akit a Bedlambe, az őrültek házába zártak attól tartva, hogy ijesztő vallásos mániája miatt eretnekség vádjával máglyára kerülhet.
Amikor régi barátját szörnyűségesen meggyilkolják, Shardlake ígéretet tesz özvegyének, hogy a gyilkost az igazságszolgáltatás kezére juttatja. Amint Shardlake asszisztensével, Jack Barakkal, és orvos barátjával, Guy Maltonnal nyomozni kezd, kutatása Cranmerhez és Parr Katalinhoz vezet – és a Jelenések könyve sötét próféciáihoz. Hamarosan egy sor borzalmas gyilkosságra derít fényt, amelyek boszorkányság és ördögi megszállottság gyanúját vetik fel – mert mi másként lenne képes a Tudor-korabeli elme egy sorozatgyilkosra tekinteni?

Nagyon vontatott,nehezen indul be és sokszor hullámzó.Volt ahol faltam az oldalakat,mert izgalmas volt,aztán máskor meg legszívesebben ellapoztam volna vagy letettem volna a könyvet.
Némelyik rész kifejezetten idegesített.Például egy-egy szereplő közti beszélgetésbe újra és újra ugyan az a téma elő kerül(Dorothy és Shardlake úr között a rossz fríz emlegetése),ezáltal a szereplők néhol bugyutának tűntek.
Ennyit negatívumokról.

A korrajz kitűnő,érdekes volt olvasni az akkori orvosi dolgokat,eszmecseréket az emberi test működéséről,a gyógymódok egyszerűségét,az elme és az elmezavarok létrejöttének fejtegetéseit.
A vallás is nagy részt kapott a könyvben.Hihetetlen sokszínűsége,a félremagyarázások,az emberek a vallást ahogy másképpen értelmezték. A nagy vallási emberek befolyását az egyszerű emberekre is meglepődve olvastam.
Az akkori nyomozások menetén jókat mosolyogtam.

A gyilkos kiléte szinte végig homályban maradt,én majdnem végig másra gondoltam.
A gyilkos furfangos,mindig sikerül csapdába csalnia főszereplőnket és a segítőit.
A gyilkosságok megdöbbentőek és borzalmasak.Csak erős idegzetű embereknek ajánlom az olvasását.

A történelmi háttér is szépen kidolgozott,még ha nagy része csak kitaláció is.

A könyv borítója nagyon jó lett,bár a képen szereplő Parr Katalinról keveset tudunk meg.

Köszönöm a könyvet az Agave kiadónak!

Agave kiadó:
http://www.agavekonyvek.hu/

saját,recenziós
10/7
544 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék