2011. május 5., csütörtök

Brunonia Barry: A csipkeolvasó


Brunonia Barry:A csipkeolvasó
Nagyon népszerű könyv,a blogírók között.Ezért és persze a szépséges borítója miatt is birtokomban szerettem volna tudni a könyvet.
Direkt nem olvastam elsemmilyen véleményt sem,hogy ne befolyásoljanak a történet olvasása közben.

"Minden talentumnak ára van…
Minden csipkének titka van…
A nevem Towner Whitney. Nem, ez nem egészen igaz. Az igazi keresztnevem Sophya. Egy szavamat se higgyék, mert én mindig hazudok. "

Az elején vontatott,unalmas,nehezen kibogozható a történet.
Nem értettem miért tetszik oly sok embernek.De azért kitartottam és elmerültem a misztikumban,a könyv sötét hangulatában.A közepére érdekelni kezdett mi lesz a végkifejlet.A végén pedig bele szerettem a történetbe.
Az író zseniálisan,apránként adagolja a történetet és nem lehet tudni mi igaz belőle ,mi nem.
Csűri-csavarja a tényeket,történéseket.
A helyszín ahol játszódik Salem,ami már önmagában is érdekes.Természetesen itt is szó lesz a boszorkányokról,boszorkányégetésekről.De mégis a jelenben játszódik,ami fura volt első olvasásra,majd hozzá szoktam.És talán így még izgalmasabb a jelen.

A csipkeolvasás és a csipkekészítéses részeket is szívesen olvastam,érdekesek.
Ami zavart,hogy megtörték a történet lendületét sokszor.

A könyv sok apró részből áll fel,mint egy csipke.Kusza vonalakból,fura mintákból.
Nem értettem hogy sok dolog hogy függ össze,hogy kerül oda,az a szereplő miért fontos,hogy kerül éppen oda.

A legzseniálisabb a befejezés.Az író akkorát csavar a történeten hogy hihetetlen.Sejteni lehet,hogy semmi sem az ami,de mégsem gondolnánk hogy ilyen lesz a befejezése..
Azt hiszem ez tipikusan az a könyv lesz,amit érdemes többször elolvasni,hogy az árnyalatokat is megértsük.
Van benne szenvedés,szerelem,erőszak,nyomozás,boszorkányság.

A karakterek érdekesek,nem a szokványosak.
Kedvencem az undok Lyndley .

A borítója meseszép!Több ilyen borító kéretik a polcomra.

A történetről nem szeretnék még részleteket sem elárulni,nehogy befolyásoljam az utánam olvasókat a könyvvel kapcsolatban.

Hogy kinek ajánlanám?
Aki szereti az összetettebb könyveket,akit érdekel a misztikum,aki szeret agyalni a történeten és előre kitalálni mi lesz a vég.És aki szereti átérezni egy könyv hangulatát,legyen az sötét,lüktető vagy akár vidám.

A könyvet köszönöm a Gabo kiadónak!

Gabo kiadó:
http://www.gabo.hu/
448 oldal
saját,recenziós
10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék