2015. szeptember 27., vasárnap

Lopott órák, lopott percek




A mai postom egy rendszeresen felmerülő kérdés ihlette.
Sokan, (részben nem olvasó emberek) kérdezték már tőlem, hogy mikor tudok olvasni a két gyerek és háztartás mellett.
Jelentem, foglalkozom mindkettőjükkel, a házam sem romokban áll. Az olvasás nem megy semmi rovására.
Viszont ismerhetitek azt a mondást, hogy "Mindenkinek arra van ideje, amire szeretne". Én olvasni szeretnék.
Napközben ritkán, mert nem szeretem, ha rövid időn belül kizökkentenek. És ha elalszanak a csemeték, nem biztos, hogy mindezt teszik sokáig is. Viki baba jelenleg is a karomban alszik a 10 kilójával a fránya fogzás miatt. 
Aztán csengetnek, jön a postás vagy védőnő, lejár a mosógép, eszembe jut ezer más tennivaló...
Így én az alvásidőmből csípek el egy jelentőset. 
Minden "normális" ember 10-11 körül már nyugovóra tér. Nálam akkor kezdődik az élet. Gyerekek alszanak, férj filmezik, viszonylag csend van...
Ekkor fogom az én kis könyvemet, e-book olvasómat és egy teljesen új világba lépek be. Ez a fáradságtól, a könyv milyenségétől függően eltart akár hajnali 1-ig is. 
Reggel, mikor csörög az órám, vagy keltenek a lányok, kicsit bánom is e felelőtlenséget. De csak kicsit. Kell a kikapcsolódás. Kell a más...

Ti mikor olvastok legszívesebben? És hol?
Ez mindig is érdekelt, mikor és hol szeretnek, milyen rituálék mellett olvasni mások. Vagy az írók, mikor írnak legfőképpen és hogyan?




Én a kedvenc fotelemben is szeretek leülni, olvasgatni. 
De este erre már nincs lehetőségem, lévén a fotelok a két csajszim szobájában vannak téve, kényelmi szempontok miatt. 
Kell nekem egy saját fotel! Egy saját kuckó, olvasni!De helyem és lehetőségem rá egyenlőre nincs.
Így az ágyban olvasok.
De régebben bárhol, bármikor gyakoroltam e szép szokásom. 
Uncsi volt a házibuli? Olvastam!
Untam a tanórát? Olvastam(e szokásomat ne kövessétek azért)!
Hosszú volt az út bárhová a buszon, autóban? Olvastam!
Sokáig kellett várakozni valahol(orvos, ügyintézés)? Olvastam!
Éjszakai alvás helyett? Olvastam!
Egy átdiszkózott éjszaka helyett(na ezt aztán ritkán)? Olvastam!
A nagy fekete, kinél szürke doboz bámulása helyett(azért nem ördögtől való, nézem néha, bár ritkán)? Olvastam!

Nagyjából írni is ilyenkor írok a blogra, ha nem zavarok senkit a kopácsolásommal.

E kapcsán hamarosan érkezik még egy postom,  "Mikor olvassunk?" címmel".
A képek csak illusztrációk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék