2015. augusztus 28., péntek

Írás és írás között, mi a különbség?




Mostanában elég sok a nem csupán könyves bejegyzés.
Kedves olvasóm, remélem ez nem gond?
De annyira sok mondanivalóm van a nagyvilágba...

Írás és írás között sok különbség van.
Teljesen más az, hogy én írok és vezetek egy blogot. más kihívás, más szisztéma, mint ha egy könyvet írnék.
Olvastam már, hogy egyes könyves post kritikája után oda biggyesztették, hogy "írj jobbat, ha tudsz".
És férjem is meg szokta viccesen jegyezni, hogy annyit írok a blogomba, hogy akár könyvet is írhatnék ezzel az erővel.
Igen írok, mert szeretek. Szeretem, mikor szárnyalnak a gondolataim, körüljárhatok egy témát vagy könyv ajánlót(kevésbé, mikor negatív kritikát) fogalmazhatok meg. A szavak csak úgy tódulnak kifelé. Rengeteg gondolat jár ilyenkor az agyamban.
Na de egy könyvet megírni teljesen más. Kell egy jó ötlet, egy adott téma, pár ütős szereplő és némi közhely, ami egy egésszé áll össze. Vezetni kell a szereplőidet kézen fogva. A történet szálait is alakítgatnod kell, mint egy üveget az üvegfúvó mester formál. És nem szabad hibáznod, ha azt ki is szeretnéd adatni.
Nem mondom, hogy nem próbálkoztam vele. Emlékeimben él még a kis csíkos noteszom, ahol minden bevezetés, megfontolás, ötlet, konkrét célok nélkül elkezdtem két szerelmes párbeszédét és hogy adott pillanatban mit csinálnak. De mikor is volt ez? Talán ha 8 éves lehettem?
Nevetséges próbálkozás volt, ami hamvában holt még el idejében. Megkíméltelek tőle titeket.
Nem nekem való még most sem.
Az írás nekem érzésből jön. Nem tudnék egy előre megírt séma szerint alkotni. És ha nem így tenném, akkor bizony azok a pacik szétszaladnának és zagyvaság lenne az egészből.
Ráadásul erőltetett lenne, tele szó ismétlésekkel, elcsépelt frázisokkal.
Így maradok az én jó öreg blogomnál, amit szeretek.
Az írást pedig meghagyom azoknak, akik tudnak egészet alkotni vagy akik most kezdik csak és van tanulnivalójuk még bőven...
Nekem marad a rengeteg olvasandó könyv. sosem lesz vége a kívánságlistámnak...
Kiélhetem magam a remekebbnél remekebb írók és írónőkkel való interjúk alatt, akik szintén emberek, csak írnak.
Kritizálok, ajánlok, körbeírok, ötletelek, interjúzok addig is.
És hogy meddig még?
Míg van rá időm, míg jólesik, új ötletek és témák jutnak eszembe, míg elolvasásra váró könyvek lesznek és míg cserben nem hagy a billentyűzetem, számítógépem, szemem és kezem...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék