2013. június 12., szerda

Pittacus Lore: A negyedik (Lorieni Krónikák 1.)









Most már jó lenne, ha a saját könyveim is fogynának az olvasásban, de ha egyszer olyan jó kis utazó könyveket tesznek fel a molyok és nekem rögtön fel kell iratkoznom rájuk.
Ez a könyv is utazóként került hozzám. Ezúton is köszönöm a tulajdonosának.
A könyvből készült filmet ( I am number four) láttam már pár éve, ami jó volt, de felejthető. Viszont a főszereplő miatt muszáj volt megnézem. Aki megnézte, szerintem egyet értene velem, hogy már a színész miatt is érdemes megnézni. Viszont hatalmas nagy bukta volt, mert a könyv tovább részeit bizony nem filmesítették meg. Merthogy ez is egy sorozat első része, amit még további öt követ, ha a tervek igazak.
Felnőtt filmnek van besorolva, de szerintem alaphangon inkább tini film. Látványosak az effektek, a lények, de a romantikus szál és minden egyéb elég gyengére sikerült.


A fülszöveg: 
Pittacus Lore a Lorieni Bölcsek bölcse. Tizenkét éve él a Földön, készül a bolygó sorsát meghatározó, mindent eldöntő háborúra. Tartózkodási helye ismeretlen. A Lorienről érkeztünk a Földre. Tizenkét évvel ezelőtt. Úgy nézünk ki, mint ti. Ugyanazt a nyelvet beszéljük. Köztetek élünk. De másmilyenek vagyunk. Olyan hatalommal rendelkezünk, amiről nem is álmodhattok. Elképzelni sem tudjátok, milyen erősek és gyorsak vagyunk. Hozzánk hasonló szuperhősökkel eddig csak filmekben vagy képregényekben találkozhattatok, de mi valóban létezünk.

Ezek után kíváncsian vártam, hogy mennyivel másabb vagy jobb könyvben a történet.
Azt kell mondjam, nem sokkal.
Talán egy kicsit részletesebb és egy hangyányit kidolgozottabb. De nem sokkal.
Az alap ötlet nem új, kicsit más köntösbe helyezi a gonosz földönkívülieket csak.
Tetszik a két különböző faj csatája a Földön.
Tetszenek a különleges tulajdonságaik és a lények. Ezek a dolgok érdekesen is lettek kifejtve bővebben. 
De nagyjából ezek azok, amikkel maximálisan elégedett vagyok.

Néha nem álltak össze a parányi morzsák a történetben, néha kaptunk bakit baki hátán. 
Sok  logikátlan apró dolog is bele lett írva a könyvbe, amire érdemes lett volna odafigyelni, hisz rontott a könyv olvashatóságán.

A karakterekkel nincs túl nagy  bajom. Nem győztek meg teljesen, csupán ennyi a hibájuk.
Hiányzik a leírásuk, az igazi érzelmeik, mozgatórugóik.
 Valahogy olyan személytelenek a mellékszereplők. is.  Megszoktam, hogy egy könyvben azok is ki vannak dolgozva, tudok róluk is sok mindent. Itt hiányzott, pedig az oldalszám lehetővé tette volna.
Van még esély, hogy meg fog fogni a későbbiekben,  így bizonyosan tovább fogom olvasni a további sorozatrészeket. És remélem, hogy igazam lesz.

A gonosz erők valahogy nem sikerültek túlságosan félelmetesre vagy legalább titokzatosra. Így nem izgultam és rágtam tövig a körmöm, ami jól jött volna, hisz ennek a műfajnak az a fő mozgatórugója. 
A harcos jeleneteket nehezen láttam magam előtt, nem voltak túl lendületesek sem.
Egyébként a kategóriába történő besorolásnál szintén hibát véltem felfedezni. Inkább fantasy a könyv, mint sci-fi. Mint ahogy inkább ifjúsági, mint felnőtt könyv. 

És hogy ki a kedvenc szereplőm?
Fogadjunk, hogy kitaláljátok.

Ő:



A romantikus szálból nekem hiányzott az igazi érzelmi töltet. Olyan hideg volt. És maga a folyamat, ahogy egymásba szeretnek, valahogy elsikkadt. Nem volt olyan jelentős, mint kellett volna. tinisre sikeredett, amivel nem volt bajom, csak akkor ne felnőtt kategóriába sorolják már a könyvet, könyörgöm.

A nyelvezettel az volt a bajom, hogy hiába gyorsan haladós, gördülékeny, néha oltárian túlírt és lassít a cselekményen. Néhol meg erőteljesen hiányzott a bővebb magyarázat.

Ez év nyarára jön ki a sorozat negyedik része külföldön, gondolom nem sokkal utána hozzánk is megérkezik majd.
Igaz addig még van két további rész, amit felírtam a beszerzendők listámra.

Egyszóval teljességében véve nem rossz könyv, de egyszer olvasós.
 Semmi gondolkodni valót nem adott, valami nagyon hiányzik belőle, a felsorolt hibái mellett még.
Csak nem tudok rájönni, hogy mi okozta a zavart. 

Hát ez bizony igencsak nyúlfarknyi bejegyzésre sikeredett. De nézzétek el nekem, beteg vagyok és az agyam egy kocsonya most legfőképpen.

Az eddig megjelent részek:




1. a történet: 5/3.5
2. a létrehozott világ: 5/4.5
3.  helyszín: 5/3.5
4. szereplők, karakterek megformázása, hitelességük: 5/3.5
5. kedvenc szereplő: Bernie Kosar, Sam
6. akit a legjobban utáltam: -
7. érzelmek, érzések,romantika: 5/3.5
8.  erotika: -
9. dráma, drámaiság: 5/4
10. a könyv hangulata: 5 /4
11. legjobb jelenet:-
12. legrosszabb jelenet : -
13. a történet párbeszédei, tájleírás, metaforák, nyelvezete : 5/4
14. misztikum: 5/4.5
15.  humor:5/4
16.  kedvenc idézet : -
17. kiknek ajánlom, melyik korosztály és nem könyve: ifjúsági

18.  fülszöveg: 5/3
19. a borító: 5/5

20. összességében: 5/3.5

Cartaphilus kiadó
utazó könyv
346 oldal
Fordította: Illés Róbert






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék