2013. február 21., csütörtök

Lefkovics Péter: Magáért beszél



Nyertem még december végén egy könyvcsomagot.
A csomagban ez a könyv is helyet foglalt.

Kellett már egy kis vers  az életembe, az olvasási listámra.
Nagyon ritkán veszek kézbe ilyen olvasmányt.
Nem azért, mert nem szeretem egyáltalán a verseket, hanem azért, mert nehéz eltalálni a kedvem.
Ritkán találok olyan verset, amire azt mondanám, hogy ez ott van.
Nekem kell, hogy legyen mondanivalója, értelme, ríme és egyfajta lüktetése.
Fülbemászó legyen és könnyen megjegyezhető.

Ez a könyv nagyon modern mind kívülről, mind belülről.
A borító  figyelemfelkeltő a maga majd nemhogy ürességével, fehérségével.
A mondanivalójuk a verseknek legtöbbször a mai világ gondjait, hibáit tárják fel.
Van itt celebekről szó,Lao-ce ről, de az író önmagáról is vall.
Sokszínű.
Nagyon vegyes érzésem volt olvasás közben..
Volt, ami megfogott rögtön, volt amin jót szórakoztam, de olyan is volt, ami megbotránkoztatott és nem tetszett.
Írtam feljebb hogy magasak az elvárásaim.
Egyszóval hatottak rám a versek és egy jó versnek az a dolga!
Tetszett a felosztásuk is, az anagrammák.is.

A kedvenceimet meg kell, hogy osszam veletek, remélem kedvcsinálóak.

"Inkább

Akad ember, ki értem kilincselne,
és akad, aki inkább meglincselne
ilyen az ember, szeretik, gyűlölik,
csak közönyös ne legyen inkább senki. "

" Híd az elődeinkhez

A jelenem: a tudatom és a lélek,
A múltam: a szellemem és az emlékek.
Én vagyok az örök élet, mert nem félek,
Hogy valaha is kihal az emlékezet. "

" Vetés
El vetnivaló a harag,
az uszító irigység, a gyűlölet magja,
s az elvet valló, nagyhangú kirekesztők hangja,

ám el vetnivaló a mag,,
a megbékélés s a megértés magja,
a csendes odafigyelés, a segítőszándék magja. "

Itt nem pontozok semmilyen módon sem.
A verses kötetekhez nem való a pontozás.

Álomgyár kiadó
saját, nyeremény könyv
160 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék