2013. február 18., hétfő

Catherine Fisher: Incarceron



A szépséges borítója felkeltette az érdeklődésem.

Az elején sokat nyúztam, darabokban tudtam csak elolvasni, sokáig húzódott.
A kölcsön könyvet végül visszaadtam a gazdájának.
Aztán a kedves Pongrác kiadó elküldte nekem a könyvet. Ezúton is köszönöm nekik!

Így újra elkezdtem.
Az elején vontatott, nehéz bele helyezkedni a történtbe. 
A második felénél viszont annyira pörgősre, izgalmasra sikerült, hogy alig bírtam letenni.
Így a végére megkedveltem a történetet.

Igen érdekes és eredeti ötleten alapul, a világ létrehozása is tetszett. 
Ijesztő, de nagyon is elképzelhető jövő.
A múlt és a jövő találkozása, így jellemezném a könyvet röviden.
Nekem tetszett maga az Incarceron világa is és a kinti világ kettőse is.
Hogy melyikben élnék, természetesen inkább a kinti világban.
Bár nem tudom, hol boldogabbak az emberek igazán.

A szereplők is egész jók. 
Megkedveltem őket, főként a benti világ szereplőit.
Nehéz életük van, nehéz törvények és mégis vigyáznak egymásra.
Igaz hús, vér emberek hibáikkal és erényeikkel együtt.

Kedvencem Finn volt talán az álmaival és az "út "keresésével.
Keiró kiismerhetetlenségét is szerettem, ő elvileg negatív szereplő, de nekem nem volt egyértelmű.
Claudiát viszont nagyon nehéz volt szeretni. Nekem  ő inkább önzőnek tűnt , mint egy segítőkész lánynak, akit a világa megmentése érdekelne.
Mellékszereplőink is érdekes figurák.
Kapunk egy olyan szereplőt is, aki útmutatása során sokat szerepel, de őt magát csak legendákból ismerjük .,Fel is csigázta az érdeklődése.
A börtön, mint szereplő nagyon ijesztőre sikeredett, bevallom hallottam a hangját, éreztem a piros szemek fürkészését. 
Olyan, mint a jövőbeli számítógépeink amikor élnek, gondolkodnak és persze elromolnak. Mert ami gépből van, az el is romolhat, irányíthatatlanná válik.

Nagy csavarokat kaptunk a történetben. Néhol kiszámítható volt, hogy mi fog történni, majd jött még egy csavar és elámultam.
Okozott meglepetéseket bevallom, pedig engem már nehéz ebben a stílusban meglepni. 

Hátborzongató a könyv hangulata végig. Olyan lúdbőrözős.


A nyelvezete rendben volt.
Itt megragadnám az alkalmat, hogy dicsérjem az egyes fejezetek előtti verseket, idézeteket.
Nekem nagyon tetszettek, kicsit rávezettek a következő mozzanatokra, megmutatták a fejezet tervezett hangulatát és cselekményt vetítettek előre. De csak egy kis titok szeletet kaptunk, nem többet.

Viszont néhol kicsit elnagyoltnak találtam a kidolgozást. 

Például hiányzott a Saphientek magyarázata. Kik ők? Amolyan pap félék vagy vezetők?
Vagy az Incarceron különböző világainak létrejötte. Kíváncsi lettem volna rájuk.

Tudom, sokat rejt még ez a történet és lesz folytatása is.
Az eredeti nyelven Sapphique a címe. Hogy hozzánk mikor kerül lefordításra, azt még nem lehet tudni.

Ezek után nem csodálom, hogy már tanácskoznak a könyv megfilmesítésén is.
Azt hiszem a filmesek ezzel a könyvvel nagy fába vágták a fejszéjüket, hiszen a könyvek keltette érzéseket nehéz lesz pontosan eltalálni, hogy ne legyen egy tucat fantasy vagy túl horroros sem. Azt hiszem talán a második verzió felé hajazzon, én azt szeretném.
De pontos adatokat nem találtam, hogy mikorra kerül a mozikba.
Légyszi-légyszi az Incarceron Jack Nicholson hangja legyen!

A könyvet köszönöm a Pongrác kiadónak!

1. a történet 5/4.5
2. a létrehozott világ 5/5
3.  helyszín 5/5
4. szereplők,karakterek megformázása,hitelességük 5/4.5
5. kedvenc szereplő: Finn, Jared, Keiró
6. akit a legjobban utáltam: Sia királynő, Attia
7. érzelmek, érzések,romantika 5/4.5
8.  erotika -
9. dráma, drámaiság 5/4.5
10. a könyv hangulata 5 /5
11. legjobb jelenet: 
12. legrosszabb jelenet: -
13. a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete 5/4.5
14. misztikum 5/5
15.  humor 5/4
16.  kedvenc idézet :
" Mély a kétségbeesés kútja. Egy szakadék, amely elnyeli az álmokat. Egy fal, amely a világ végét jelöli. Mögötte várom a halált. Mert mindaz, amit tettünk, végül ide vezetett."
17. kiknek ajánlom,melyik korosztály és nem könyve: fantasy rajongóknak az ifjúsági kategóriától felfelé
18.  fülszöveg 5/5
19. a borító 5/5
20. összességében 5/4.5

Pongrác kiadó
saját, recenziós
544 oldal
Fordította: Zubovics Kata

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék