2012. november 19., hétfő

Oliver Bowden: Reneszánsz


Ez a sorozat egy játékból nötte ki magaát.
Lehet hogy azért is, mert nem ismerem, de nekem a könyv teljességgel unalmas volt és néhol érthetetlen.
A történet érdekes lett volna, de nem olvasmányosan van megírva.
Pedig annyira jó a témaválasztás.
Szívesen olvastam volna a főszereplőről, ahogy megtanulja nehéz és veszélyes mesterségét az orgyilkosságot, a lopakodást, erőnlétet...
Olvastam volna róla, nem csak az ámokfutásáról , azaz arról hogy kiket öl meg hogyan.

Egy egyszerű leírás, néhol hiányos cselekménnyel.
Így elveszett az izgalom és a lényege.

A szereplők érzései, látásmódjuk nagyban hiányzik.

Sokszor tudnom kellene valamit, de én nem tudom. Honnan is? Hiszen a kapkodásban kimaradt a magyarázata. Vagy a leírása is. Pedig nem aludtam, vissza is olvastam keresve, de nem találtam.
Olyan részeket túlságosan taglal, amik nem lényegesek és a lényeges dolgok meg lemaradtak.

A női főszereplők is csak nevek, de arcok nélkül.

Ami esetleg érdekes benne, az a városok bemutatás, Leonardo érdekes találmányai, a térkép utáni vadászat.
Bár ott is hiányos sajnos.
Olyan korban játszódik,amit kedvelek és érdekesen be is mutat a könyv.
Érdekes emberekkel találkozhatunk, mégha egy pillanatra is (Mediciek, Leonardo da Vinci, Sfoza...)

És amiért érdemes esetleg időt szánni rá, az az, hogy egy kicsit mád oldaláról mutatja be a kereszteslovagokat, a Borgiákat..

Többet nem is mondok a könyvről, nem szerettem volna nagyon lehúzni, de mást nem tehettem.

Nem tudom, hogy adjak-e esélyt a következő résznek mert hatalmas nagy csalódás volt számomra.
Mindenesetre egy darabig biztos nem nézek a következő rész után.
Elég volt végigszenvednem.

történet:10/6
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/6
érzelmek, romantika:10/4
a könyv hangulata:10/7
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/6
humor: 10/7
a borító :10/9
fülszöveg:10/8

Fumax kiadó
saját
476 oldal
Fordította: Körmendi Ágnes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék