2012. június 18., hétfő

Böszörményi Gyula: Zsófi és a boszorkány pláza


Zsófi kalandjai ismét folytatódnak.
Ami nem meglepő az után, hogy elolvastam az első részt és teljesen megfogott.
Szerintem az egyik legjobb ifjúsgi / gyermek könyv mostanában.

Valahogy most megint erre vágytam.Egy kis könnyedségre, izgalomra, vidámságra és kikapcsolódásra.
És az is egy szempont, hogy gyorsan lehet vele haladni, ráadásul magyar író.
Én mostanában igyekszem minden hónapra egy- két magyar írót elolvasni.
És ez az egyik csúcs sorozat, pedig a magyar írók közül csak a régiek könyveit kedvelem.

Így bizonyosan hamarosan beszerzem a többi részt is, nem beszélve a Gergő könyvekről is.
Nagyon remélem, hogy az ebadta kölyke olvasni fog. Szeretni fogja majd ezeket a féltve őrzött könyveket, amiket direkt neki vásárolok és teszek félre.

A könyv borítója ismét borzalmas és most a tetjében még ijesztő is.
Vajon mi járhatott a fejébe annak, aki elkészítette ezt az illusztrációt? Az elrettentés? Vagy hogy jobban felcsigázza a gyerekek kedvét?
Nem tudom, de szörnyű, az biztos.

Ne szegje senki kedvét azért, mert megint egy jót írt nekünk Böszörményi bácsi.
Izgalmas, vicces, jók a szereplők.
Szeretnek, éreznek,bosszankodnak, csalódnak és nem tökéletesek.

Imádom a különleges neveket, varázsszavakat, elnevezéseket benne.

A humor rettentő nagyot dob a latba ennél a könyvnél is.
Egy percig sem unatkoztam és nem éreztem, hogy egy ifjúsági regény lenne, buta poénokkal,együgyű szövegekkel.
Nem nézi le az olvasó felfogó képességét, nem nézi butának.
Választékos.

Bár néhol egy kicsit zavaros hogy mi az a Tetejetlen fa, mikor vagyunk az Álmokban és mikor Révülünk.
De elnézem, mert túl jó a könyv ezekhez az apróságokhoz képest.
Bár az is lehet hogy a könyvek elődeinél a Gergő sorozatnál ez mind megtalálható, csak nekem az kimaradt?

Sajnálom hogy a valóságban nem létezik a Boszorkánypláza. Elférne a sok mindenféle Pláza mellett. De ez még pluszban szórakoztató is lenne.

saját
240 oldal

 történet::10/9
 helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/9
érzelmek,romantika:10/7
a könyv hangulata:10/9
misztikum: 10/9
 a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/9
a borító :10/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék