2011. december 10., szombat

Interjú


Interjú
Szinte minden blogger egy játékkal kedveskedik olvasóinak így karácsony táján.

Én arra gondoltam hogy a tavalyi után,ismét egy íróval készítek interjút.
Remélem tetszeni fog nektek.
Interjú alanyom rögtön vállalta a rövid szereplést.

Bizonyára ismeritek mint bloggert,de mint írót és magánszemélyt annyira nem.
B.M.Grapes
az interjú alanyom és az ötlet onnan jött,hogy a napokban jelenik meg első könyve a Jóslatok hálójában. Kedves B.M.Grapes elsősorban köszönöm az interjút

.
-Az első kérdésem az lenne hogy mióta írsz és hogyan jött az ötlet?
Kilenc éves korom óta írok. Minden hétvégét a nagymamáéknál töltöttük, amíg anyukám elvégezte nála a házimunkát, le kellett kötnöm magam, mert mamának nem volt tévéje . Grafomániás vagyok. De komolyan, rengeteget írok, mindent felírok :) bevásárló lista, teendők,stb.
-Eddig minden történetet befejeztél vagy van ami félbe maradt?
Többet abba hagytam,mint amit befejeztem.
-Melyik történet volt az első,amibe bele kezdtél,a Jóslatok hálójában vagy valami más? Valami más volt,de arra már nem emlékszem mi volt,olyan régen volt.
-Más munkád is elküldted a kiadóknak vagy ez az első,amit kiadásra érdemesnek tartottál?
Ez az első. -Honnan jött az ötlet hogy pont ezt a témát válaszd és megírd a könyved?
Ez az ötlet kb. 7 évvel ezelőtt jutott eszembe, de öt évig érlelgettem, mert kellett hozzá egy jó kerettörténet. Két éve a Balatonon nyaraltunk. A Twilight-ot vittem magammal, és ahogy úszkáltam a vízben, az jutott eszembe, hogy egy krimit kellene írnom, ami azonban legyen egyben misztikus románc. -Kikről mintázod a szereplőidet?
A főhősökben , szinte mindben, benne vagyok én is. De a tanítványaim, a gyerekeim barátai, ismerősei is sokszor mintaként szolgálnak egy-egy karakterhez.
-Miből lett az írói neved és miért nem a saját neveden írsz?
Azért nem a saját nevem írok, mert nem illik egy íróhoz (dr. Balázs Márta) az írói álnevem tehát a monogramom, illetve az egyik dédapám (Szőllősi) neve angolul.
Megjegyzés:Szerintem a saját neved is szép és könnyen megjegyezhető,bár nem olyan romantikus mint egy álnév. -Ha nem jut eszedbe hogyan folytasd, miről próbálsz ihletet szerezni? Ha kialakul a fejemben egy történet, akkor általában nincs üresjárat, meg tudom írni, de úszás közben jönnek a legjobb gondolatok. -Kinek a véleményére adsz a könyved írásakor?Van hogy segítséget kérsz valakitől,mert egy mondatot vagy szálat nem tudod hogyan kellene lezárni?
A középső lányom, Bella segít.
Ebben nem szoktam segítséget kérni. Talán mikor a könyvet szerkesztettük, a szerkesztőm segített az ötleteivel.
-Érdekelne,hogy egy írónak kik a kedvenc író, példaképei?
Szabó Magda, Gárdonyi, Ken Follett
-Kedvenc könyved/könyveid?Van olyan stílusú könyv ami nem a te világod? Melyik könyv volt a legnagyobb csalódás az életedben amit elolvastál? Egri csillagok, Egy gésa emlékiratai, Abigél, Veszélyes gazdagság...
Persze hogy van,mint mindenkinek.
Nem emlékszem rá,nem hagyott maradandó nyomott.
-Kicsit mesélj nekünk a civil életedről?
Civil élet? Két diplomám van, de másból élek, elsősorban a családommal foglalkozom. Van három gyermekem és persze az írás.A többit rólam a blogomon elolvashatjátok.
http://bmgrapes.blogspot.com/p/bemutatkozas.html
-Az olvasáson,íráson és az úszáson kívül van valami hobbid még? Filmek, kirándulás, család, a könyvek írása és olvasása mellett. -Mit éreztél mikor az első kritikák megjelentek/sikerült kiadatni a könyvet/végre kézbe foghattad az első könyvet?
A könyvet még nem foghattam kézbe ;)sajnos.Majd hamarosan.
Az első, igazi nagy öröm a könyvvel kapcsolatban akkor ért, amikor elküldtem Katona Ildikónak, és másfél óra múlva válaszolt, hogy tetszik neki. Felugrottam az asztaltól. -Mit szólt a környezeted hogy írsz? A környeztem még csak most tudta meg 1-2 hete, azt hiszem, meglepődtek.
-Ki kapja az első dedikált példányt?
Természetesen a három gyermekem kapja.
-A gyerekeid későbbiekben elolvashatják majd a könyved?Mennyi idősek is ők? Ők szeretnek olvasni?Ösztönzi őket a sikered arra hogy szintén kipróbálják az írást?
Már olvasták:) sőt mint írtam, a középső rengeteget segített. :)
Egyébként moly tag, Naftétának hívják :).
20, 18, és 14 évesek.
És ők is szívesen olvasnak.

Nem,mással foglalkoznak.
-Melyik bloggerek oldalait szoktad legfőképpen olvasni?
Főként Nima, Katamano, FFG, Nita, Kelly olvas,
Katarina, Darolyn, Artair McKnight, Diara...

-Mint laikus mindig is kíváncsi voltam,hogyan zajlik egy könyv kiadásának folyamata. Elsőnek megírod,kijavítgatod,elolvastatod valakikkel akik véleményezik,javaslatokat tesznek majd keresel egy kiadót?
Pontosan ebben a sorrendben.
Utána mi történik?Ott is javítják,borító tervet készítenek majd nyomtatják vagy van még több lépcsőfok is közte?Csak egyetlen könyvről tudok beszélni, mert hiszen egyszer tapasztaltam, éltem át a folyamatot.De nagyjából ebben a sorrendben, igen.Kaptam egy szerkesztőt, aki elmondta, hogy milyen hibák vannak a könyvben. Azokat kellett kijavítanom.
Ne kérdezd meg, milyen hibák voltak benne Leírás: :D.
Átírtam, és megbeszéltük. Aztán mikor kész lettünk, ő küldte tovább. Innen nem tudom, mi történt.
Lehet érdemes lenn egyszer egy kiadót is megkérdezni a teljes folyamatról. Mennyi bele szólásod van a könyv további sorsáról miután leadod a kéziratot? Mint talán láttad, megtorpedózhattam azt a borítót, ami nem tetszett.
És nem lett belőle harag, a kiadó vezetője azt írta, hogy természetes, hogy beleszólhatok

-A
vöröspöttyös kiadót mi alapján választottad? Egyedül a Könyvmolyképző ad ki misztikus románcokat, így más eszembe se jutott.
Igaz az egyik legjobb kiadó is a piacon,nekem is a kedvenc könyveim tőlük kerülnek ki nagyrészt.
-Lesz következő könyved?Min dolgozol ez után, ami kiadásra készül majd? Természetesen.Most a Halhatatlan álom című könyvemet írom .
-És legutolsó kérdésem az lenne,hogy hogyan lehet dedikált példányt szerezni a könyvedből?
Valamelyik dedikálásra el kell jönni .
Hamarosan lesz egy rendezvény.Itt megtaláltok több íróval együttesen.
(Bárdos András,Bosnyák Viktória,Böszörményi Gyula,Fejős Éva,Hegyi Barbara,Kepes András,Lakatos Levente,Sándor Anikó,Simon Tamás,Spirit Bliss,Szurovecz Kitti)

Itt többet meg lehet tudni róla.
http://www.facebook.com/vorospottyos/posts/233815576687063
Még egyszer köszönöm hogy elfogadtad az interjút. Remélem hamarosan a kezembe foghatom a könyvedet és elolvashatom. További sok sikert kívánok neked a könyvhöz és remélem még több könyved fog megjelenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék