2011. június 16., csütörtök

Barbara Kyle:Az udvar hölgy


Barbara Kyle:Az udvar hölgy



Szeretem a történelmi háttérbe ágyazott könyveket.
Ezért ezt a könyvet mindenképpen hamar el szerettem volna olvasni.Elég vaskos kis könyv.

Sajnos a kedvencem nem lett ismét ez sem.Pedig már úgy vágynék egy csúcs szuper ,többször olvasós történelmi könyvre.

A történelmi háttér rendben is volt.
Nagyon jó volt kicsit Henrik,Boleyn Anna és a királyné,Katalin szemszögébe kicsit máshogy bele látni,mint a legtöbb könyvnél.
Azok a részek nagyon tetszettek.

Ám a könyv nem róluk szólt,hanem Honor Larke kisasszonyról,akinek szerencsétlenül kezdődik az élete,majd jó nevelőszülőhöz kerül,aki taníttatja,okosítja a lányt.
Majd az egyhangú élet és a lehetséges férjek elől inkább az udvarba menekül Katalin királynéhoz udvarhölgynek.
De mint tudjuk az udvar elég intrikus,nem egyszerű ott az élet.Honort is megrontja sajnos.
Bele keveredik mindenféle vallási kérdésekbe,sokszor életét veszélyeztetve vele.Nem tudja mikor mi a helyes.És sajnos sokszor el is bukik.

A karakterek érdekesek,jól kidolgozottak.
Főszereplőnk tipikus szeszélyes,folyton galibába keveredő hölgyemény ő.Amiért kifejezetten szerethetnénk.Nagy szíve van,segítene mindenkin,csak magán nem tud.
Sajnos mégsem kedveltem meg őt.
Az ok pedig az,hogy mindig jól cselekedik,a jók oldalán áll,viszont nem a jó indokból.Néha véletlenül,néha önző módon, hogy saját dolgát előremozdítsa.
A későbbi férje viszont már a kezdetektől belopta magát a szívembe.Őt jobban kedveltem,annak ellenére hogy az elején alkoholista,bunkónak gondoltam.

A könyvben elég sok a vallási fanatizmus,a vallás nevében elkövetett gyilkosságoktól az egyéb gonosz dolgokig.Ezeket nehezen olvastam el.Legszívesebben tovább lapoztam volna.De ezt nevezhetjük egyéni kényeskedésnek is,mást nem biztos hogy zavarni fog.
Vallásos vagyok,de ezeket mégsem tudom megbocsátani az egyháznak,erre kifejezetten érzékeny vagyok.
Ráadásul néhol tényleg borzalmas dolgok vannak a könyvben,amit csak erős idegzetűeknek ajánlok.Amolyan horror féle.

A korrajz viszont kitűnő.Kicsit vissza utaznék abba a világba.Na ott nem szívesen maradnék ,csak egy kis bepillantást szeretnék.

A könyv hullámzó.Hol fordulatos,pörögnek a dolgok és majd lerágja az ember a körmét izgalmában,néhol viszont nagyon sok a felesleges dolog,jelenet benne és untam.
Pár fejezettel simán lehetett volna kevesebb és nem tűnt volna fel a hiányuk.

Így a végére nem is tudom eldönteni,hogy a könyv tetszett-e vagy sem.A kettő között.

A borítója nagyon szép munka.

Spoiler!!

Nagyon haragudtam Honorra,amikor elárulta Katalin királynét!
Amikor nevelőapja ellen szövetkezett.
És amikor nem a férje volt az első és később a gyermeke,hanem továbbra is veszélybe sodorta céltalanul magát idegenek miatt egy eszméért vagy bosszúért.
Viszont csodáltam a kitartását.

Gabo kiadónak köszönöm szépen a könyvet!

Gabo kiadó:
http://www.gabo.hu/
saját,recenziós
10/6
576 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék