2011. június 7., kedd

Baráth Katalin: A türkizkék hegedű


Baráth Katalin:A türkizkék hegedű


Fable után újra egy magyar írónő aki kedvenc lett.

Az első könyvét nem olvastam ,de már nagyon vártam vele a találkozást.Egy csomó jót hallottam róla.
Úgyhogy amikor megérkezett a csomag rögtön rá is vetettem magam,könyvsorrend ide vagy oda.
Nem is csalódtam, az biztos.

Annyira jó volt végre igazi magyar neveket,helyszíneket olvasni,a megszokott magyar szlengel,mégha nem is a jelen korban játszódik a könyv.Sőt.Talán még vonzóbbá tette számomra,hogy nem most játszódik.Így nem egy modern krimit kapunk mindenféle csoda kütyüvel és egy olyan nyomozónővel,aki folyton mindenre tudja a választ,mindent rögtön kiderít,csak én nem értem hogy hogyan és folyton lemaradok,butának érezve magam.
Hanem egy hús-vér nőt,aki sebezhető,néha lemarad,néha segítséget kap másoktól,de át is verik,akármilyen éles eszű is.
Veron sajátos kis humora,nagy szíve,személyisége megfogott.
Segítő társai szintén kedves kis ember,akik próbálnak egy veszélyes bűnözőt kézre keríteni,de közben élvezik az életet,nem a kezüket tördelik és nyavalyognak folyton.
Na aki egy ízig-vérig izgalmas,fejtörő krimire vágyik,az ne ezt a könyvet vegye a kezébe.
Nem ez a fő vonzereje a könyvnek,hanem maga a hangulata,a szereplők,a leírás és az írónő tehetsége.Ügyesen forgatja a tollat és a szavakat.
Korhű és élethű a könyv.
Remélem kapunk még tőle több könyvet is.
És hamarosan a polcomon tudhatom majd az első részt is.

Spoiler!

Amit nem értettem az az hogy én végig azt gondoltam hogy Veron és a kisfiú nagybátyja egy párt fognak alkotni.Erre Marával jön össze a végén.

A történetről:
Az 1910-es évek, kisvárosinak semmiképpen sem nevezhető Budapestjén eltűnik egy árva kisfiú. Nem különös eset ez, a pezsgő, élettel teli fővárosban mindennap történnek ennél különösebb dolgok is - csak éppen Dávid Veron ezt nem hagyja annyiban. A Nő című feminista lap munkatársaként kívülről ismeri a várost, és barátnőjével, a tündöklő szépségű, csábos Marával együtt nyomozni kezd. A gyanú hamarosan egy ördögi alakra terelődik, egy bizonyos Szászi Barabásra, aki vallásos lózungokkal - és persze sármos külsejével - vonzza magához a gyermek után áhítozó nőket. Veron és Mara nyomozópárosához csatlakozik egy délceg, jóképű sírkőfaragó is (aki nem utolsó sorban az eltűnt kisfiú nagybátyja), hogy hármasban kezdjék üldözőbe venni a velejéig gonosz Szászi Barabást. Balatonfüreden keresztül egészen Abbáziáig követik, ahol olyan titkos üzelmekre bukkannak, amely az egész Osztrák-Magyar Monarchia jövőjére katasztrofális és végzetes következményekkel járhat

A borítója szép,igényes és izgalmas.

A könyvet köszönöm az Agave kiadónak!

Agave kiadó:
http://www.agavekonyvek.hu/

saját,recenziós
10/9
288 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék