2011. április 5., kedd

Suzanne Collins:Az éhezők viadala


Suzanne Collins:Az éhezők viadala


A könyvet akkora nagy fokú reklám,őrjöngés fogadta,hogy úgy voltam vele,már csak azért sem fogom elolvasni.Nagyon gyanús.
Végül úgy hozta a sors hogy kezembe került az első két rész.

A történetről:
Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé.
A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel.

Nehéz a könyvről úgy beszélni,hogy ne meséljek el sok lényeges,fontos részt.

Az elején nem fogott meg.Egy éhező lány,aki vadászni kezd hogy megmentse családját.
Szomorú sors és valahol ismerős történet.
De a Viadal kezdetétől megfogott.Izgalmas túlélőtúra ahol meg kell küzdened a többiekkel,a természeti elemekkel,az éhséggel,szomjúsággal és a lelkiismereteddel is.
A főszereplő egy nagyon vagány csajszi,talán túl tapasztalt is a könyvben szereplő 14 évéhez.
De az is lehet hogy az élet nehéz oldala tanította meg a felnőttes gondolkodásmódra.

A vége fura volt.De nem árulom el miért,mert túl sok lenne az előzetes benne.
Így szerintem még ma neki vágok a következő részének.
Bár a harcos részek nélkül nem tudom lesz-e ilyen szórakoztató mint ez a rész.

Besorolni nem tudtam semmilyen műfajba sem tulajdonképpen.

A szereplők jól kidolgozottak.
Szívesebben megismerkedtem volna a többi szereplővel is,akik a Viadalon kötöttek ki.

Egy résznél le is kellett tennem(Ruta része)és eléggé nehezen kezdtem újra bele.

Az alap történet sablonos,de nagyon sokat kihozott belőle az író.

Maga a világ ami a könyv hozott tetszett.Szerintem jól ki lett találva.

Felvetődött bennem pár dolog.Például milyen emberek azok,akik végig nézik,még a gyerekek lemészárolják egymást?

Amit hiányoltam az a felkészülés volt.Olvastam volna többet a felkészítésről a Viadalra.

A borítója szép,bár el tudtam volna képzelni valami érdekesebbet is.

Kedvenc szereplőm Ruta lett.

És bár tudtam hogy mi lesz a vége,azért egy csavart kaptam a végére.


A könyvet köszönöm az Agave kiadónak!

Agave kiadó:
http://www.agavekonyvek.hu/

304 oldal
saját,recenziós példány
10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék