2017. június 19., hétfő

Benkő Gábor: Partiharcok


Nyomokban Spoilereket tartalmazhat!

Azt sejtettem, hogy az éjszakának nem csak vidám, bulizós, partyzós arca van, mikor kézbe vettem-e könyvet. Na de,hogy ennyire élethű és ennyire igaz legyen minden sötétségével, kétségbeesésével...?
Fiatalkának szerettem bulizni, éjszakázni, bár nem a nagybetűs PESTI éjszakában, hanem a light verziójában, vidéken. Láttam ott is egyet-smást. Sejtéseim voltak róla, hogy mi folyhat úgy igazából a nagyobb helyeken. De ennyire nem gondoltam, hogy durva. Mintha egy gyerek beszabadult volna a csemege boltba, gátlások nélkül, mindent szabad alapon. 
Kedves Tomi egy nagyra nőtt gyerek vagy, sok akarommal!
Rudi, a tinédzser ebbe csöppen bele. 
Tipikus példája annak, hogy csábítanak el egy unatkozó kamaszt a csilli-villi dolgok, a nagyzolás, a pénz, nők...
Milyen, mikor "rossz" társaságba keveredik a naiv és nagyravágyó gyerek. Szép lassan felnő és már nem takarózhat a fiatalságával. Bűnöző lesz, keményen a közepén a dolgoknak, ahol a kiszállás nem könnyű. A jó életminőség megszokása miatt sem. Nyakig kerül abba a bizonyosba, mire észbe kap.

A történet élethű. Az is van írva a borítóra, hogy "igaz történet alapján". Néhol felfedezni véltem álruhás(álcaneves, de felismerhető) embereket. Elképzelhetőnek tartom 100%-ban, hogy ilyen az élet.
És nem tudom, hogy jobban sajnáljam vagy haragudjak Rudira, hogy hitt az álca dolgoknak. Mindenkinek a boldogságot kellene hajkurásznia. Tudom, nem mindenkit ugyan az tesz boldoggá, de a hamis dolgok tuti nem afelé vezető út, annyi szent.

Ezek ellenére jól szórakoztam a könyvön. 
Okulásnak, időtöltésnek szuper. Tudom, hogy nem akarok élni, hát így.
A poénok, a beszólások, a vicces történések, az önhittség. Mind felhozták a könyvet.
Nincs rosszul megírva, csak néhol erőltetettek a párbeszédek kicsit. 
És persze nem szépirodalom, ne várjak barokkos körmondatokat, oldalas leírásokat. De utóbbiból tényleg nagyon kevés volt. 
A szerkesztés még, amivel nem vagyok teljesen kibékülve. Nem volt átmenet a dolgok között, hanem éles váltások jellemzik. Sokan szeretik ezt a formulát a könyvekben, de én nem vagyok a híve. Szeretem a szép átvezetéseket.
Még az sem volt szimpatikus, ahogy lekezelően bánt a szüleivel. Értem én, hogy nem akart úgy élni, mint ők és kellett a jellemfejlődés is a könyvbe, de akkor is. Fizikailag fájt olvasni azokat a részeket.
A többi, több mint rendben volt. Stílusos, kifejező, könnyed, vicces, jól megírt történet. Igazi magyar valóság magyarosan megírva!
Jó volt egyébként egy hús-vér és nem kitalált, magyar világról olvasni, amihez kevesen mernek nyúlni mindenféle sallangok nélkül.

A könyv borítóját kifejezetten kedvelem!

Köszönöm a könyvet a Twister Média kiadónak!

Fülszöveg:
Rudi ​mindössze 18 éves volt, amikor dolgozni kezdett a fővárosi éjszakában. Egy menő belvárosi diszkó pohárszedőjeként alig tízezer forint volt a fizetése. Az évek során azonban egyre feljebb került a ranglétrán, s mire észbe kapott, a budapesti alvilág egyik kulcsfigurájának, az éjszaka császárának is nevezett Tolnai Tamás legbelsőbb körében találta magát. A politikusokat és rendőröket a kezében tartó, üzleti riválisait brutális módszerekkel megsemmisítő főnökre apaként nézett fel, mellette érett férfivá. Neki köszönhette az ekkor már másfélmilliós havi bérét, a 80 százalékos tisztaságú kokaint, a glammodelleknek álcázott prostituáltak és gengszterek társaságát, meg egy 38-as kaliberű Smith & Wessont. Rudi vakon követte főnökét a törvénytelenség útján. Bár idővel sejtette, a vesztébe rohan, csak akkor mert szembeszállni vele, amikor kis híján halálra késelték. De ekkor már ahhoz is volt elég bátorsága, hogy saját szabadságáért cserébe elárulja valamikori eszményképét, az éjszaka császárát. 
Igaz történet alapján.


Twister Media kiadó
254 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék