2013. január 26., szombat

Cat Clarke : Entangled – Összekuszálva


Hát ez a könyv olyan...izé volt.
Engem is összekuszált rendesen.
Az első benyomásaim ezek voltak a könyvről:
Gyönyörűséges a borító, pont így képzeltem el a főszereplőt.
Belülről is szép cirádás díszítést kapunk.
Néhol viszont majd üres lapokat, ami azért nagy pazarlás a fák szemszögéből nézve.

A főszereplő minden, csak nem kedves és bírható.
Inkább önző, öntelt, affektáló és idegesítő.

A történet ugrál és nem igazán jól lett megszerkesztve a tagoltsága.
Olyan éles váltások és ugrások vannak, hogy megfordult a fejemben inkább abba hagyom az olvasását.
Aztán maradtam.
Valami arra kényszerített, hogy végig olvassam. Na, nem a jó modor (hisz ajándékba kaptam), és nem is a jó értékelések.
Kíváncsi voltam, mi sül ki ebből mégis.

Amik a könyv olvasása közben még eszembe jutottak:
Erős, a mai fiatalságra jellemző témákat hoz fel, de csak érinti egy pillanatra őket (depresszió, emó, fiatalkori terhesség, erőszakolás, ivás, drogozás, vagdosás, öngyilkosság).
Nem igazán fejti ki, néhol nem is helyénvalóan kezeli őket az író.
Ilyen a fiatalkori terhesség például.
Nagyot néztem mikor a világ legrosszabb dolgának titulálta a terhességet. Súlyos dolog fiatalon, de vannak ennél szörnyűbb dolgok is, ha az embernek szerető családja van és megbeszélheti velük.
Ezután pedig fiúzni, bulizni és piálni küldi az érintett szereplőt?
Nem hiszem hogy így viselkedne valaki a normál életben.

A bezártság szála igen érdekes volt.
Nem nagyon tudtam mire vélni, de sejtettem, hogy nem csak rablásról van szó.
Azt gondoltam Ethan talán egy angyal és segít feldolgozni az életét? Vagy tudathasadásos Grace?
Álmomban sem gondoltam arra, ami így utólag igencsak kézenfekvő s kiderült.

Aztán a vége felé kezdtek változni az érzéseim a főszereplőt illetően. Megkedveltem.
A mellékszereplő pedig, akit kedveltem, kezdett tőlem eltávolodni.

Végén a nem kedvelt Grace-t utol érte a sajnálatom és az idegesítő tulajdonságai átváltoztak valami mássá.
Önzőségét már betudtam annak, hogy egyedül érezte magát.
Affektálását annak, hogy nem volt önbizalma, félt.
Vicces volt és kelekótya.
Mindig mindenki bántotta hol okkal, hol ok nélkül és elhagyta.
Ki ne őrülne bele.
Rengeteg dolgot végig titkolt előlünk önmagáról. Csak mikor már megtörténik a baj, akkor jövünk rá ki lapult a buta kislány mögött. Mit érzett igazán és miért lett ilyen.

Végig klisékkel teli a könyv, kiszámítható, várható dolgokkal, majd a végén egy ütőset szól.
Meg is lepődtem rendesen. Tudott újat mutatni és elámultam.

A nagy barátnő és szerelme végig gyanús volt nekem. mindenfélét gondoltam róluk, nagy részük be is igazolódott sajnos.
Hátba támadták ismét Grace-t.
És ő összetört.
Sokat gondolkoztam már én is, hogy reagálnék egy ilyen dologra.
Nem mondom, hogy jól döntött főszereplőnk, de érthetően.

Sok érzelmet zsúfoltak bele a végébe.
Megérintett a könyv vége és alaposan elgondolkodtatott.

Lehet hogy az elején kellett volna, de azt is elmesélem, hogy jutott a birtokomba e nagyszerű könyv.
Egy nagyon kedves lány olvasta a molyon, hogy mindenféle jót kaptam karácsonyra, de könyvet nem.
Így ismeretlenül meglepett vele.
Együtt kezdtük el elolvasni és szépen meg is beszéltük a végére a gondolatainkat.
Azt kell mondjam, nagyon jó, hogy van kivel megosztanod a friss olvasmányélményed. Kicserélni a tapasztalatokat.

A legeslegvégére egy kis Spoiler is kerül.
De nem igazán ajánlom annak, aki a könyv olvasása előtt áll még..
De kikívánkozik belőlem azért is.
Felelősséget nem vállalok, hogy nem árulom-e el a könyv csattanóját.

történet:10/8
helyszín:10/6
létrehozott világ: 10/-
misztikum: 10/-
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/7
érzelmek, romantika:10/9
a könyv hangulata:10/7
 a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
a borító :10/8
 fülszöveg:10/8

Könyvmolyképző
316 oldal
saját
Fordította: Cziczelszky Judit

Spoiler

Hogy én hogy haragudtam Sal-re és Nat-ra a végén.
Ilyenkor mindig a nő a hibás általában. Hátha az még barátnő is egyben!...
Elveszi Grace egyetlen dolgát, amiért érdemes élnie, a szerelmét.
Pedig tudja mennyit jelent Grace-nak.
Igaz hogy ő ismerte elöbb, de ha rögtön elmondja akkor nem bonyolódnak bele ennyire a hazugságok hálójába!
Nat-ra is haragszom.  Élvezte a kialakult helyzetet, önző volt és álltatta Grace-t. Nem tisztázta a dolgokat.
Az anyukára is haragszom. mirt magával volt elfoglalva amikor látható jelek voltak a katasztrófára?
Miért utólag gondolt csak a lányára?

Grace nem döntött jól. Elítélem az öngyilkosságot. viszont a végén helyre hozza a dolgot az akarással.
Remélem sikerült is neki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék