2012. augusztus 5., vasárnap

Cecelia Ahern:Lány a tükörben


Meghökkentően kicsi kis könyvecske.
Szerintem szigorúan csak Ahern rajongóknak írodott, egy nagy könyve elött, hogy tudjanak várni még.

Egy gyors, délutáni strandolós könyv vagy ha van egy kis szabad időd és ki szeretnél kapcsolódni, elmerülni valamiben .
Két történetet kapunk benne, amik egy kicsit furák, de szerethetőek, meghökkentőek, elvarázsolnak.

Első a címéhez méltóan a Lány a tükörben

Kicsit mesének indul, amit bátran ajánlanák a gyerekeknek.Majd...
Egy tündérmese, ami aztán gonosz dologgá változik, így mégsem gyerekeknek szól.
Tetszett, bár a vége nem a megszokott happy and.
De nem baj, nem végződhet minden mese jól.
Lila egy átlagos, kedves lány, aki pont a nagy napja elött egy új, fura világban találja magát.
Szerettem a történetet, bár még annyi mindent hozzá lehetett volna írni és folytatni, de akkor már nem egy rövid kis novella lett volna.
Kicsi tanulságot is ki vélek olvasni belőle.
Bár lehet, hogy azt már csak én képzelem hozzá.
De a mai tükrös, narcisztikus világban ki tudja...

Emlékek temetője a második novella címe

Ez a történt nekem személy szerint jobban tetszett, mint az első. Bár sokak pont az ellenkezőjét mondták.
Kicsit misztikusabb a másik, de akkor is, valahogy ezzel a történettel jobban jóba lettem.
Egy férfi feltalál egy gépet, ami emlékeket teremt.
Szerintem nagyon jó az ötlet, bár ebben a pár oldalban sajnáltam hogy el lett pazarolva.
Annyi mindent lehetett volna hozzá írni ehhez is.
Meg tudom érteni az embereket akik új emlékeket kérnek.Egy kisfiú, aki apukájáról kér emléket vagy egy lány, aki egy rossz napot szeretne átírni.
Én is hasznát venném ennek a gépnek.
Olyan emlékeket kreálnák magamnak, amiket nem sikerült kipróbálnom, megélnem.
Bár a héten az egyik nagy vágyam már teljesült és felülhettem egy pacira, lovagolhattam.
Talán megérné csak emlékként emlékezni rá és nem kipróbálni?
Azt hiszem nem.
Ennek is szomorú a vége, kicsit keserédes.

A két történet egybe egy kis szösszenet, egy kis hangulat, jó alapötletek, egy kis emberismeret és az olvasásuk után marad a nagy kérdés, hogy akkor most elég volt ez nekem vagy sem?
Tetszett igazán vagy sem?
 Azt hiszem igen.

A borítója igazán figyelemfelkeltő és szép!

 A könyvet köszönöm az Athenaeum kiadónak!

történetek::10/7- 10/8
helyszín:10/7
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek,romantika:10/8
a könyv hangulata:10/9
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/9
misztikum:10/8

Athenaeum kiadó:http://kiadok.lira.hu/kiado/athenaeum/
saját, recenziós
123 oldal
Fordította:  Szili Orsolya





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék