2012. július 19., csütörtök

Szabó Magda: Születésnap


Ismét egy magyar író tollából hoztam nektek olvasnivalót.

Egy kedves barátnőmtől kaptam a könyvet.Így került hozzám.

Ízig-vérig régi könyv.
A mondanivalója még ma is időszerű. de ezen kívül bájos, régimódi könyv.
1962 kiadású, így kivülről is idősnek mondható.

Bori egy aranyos, de követelőző kislány, aki felnőtt akar lenni, felnőtt célokkal, kinézettel.
Csakhogy még nyafogós copfos kislány.
Anyukája elkényezteti, nincs dolga, felelőssége.
Nem is igazán szimpatikus nekem ekkor még.
 Rossz emberrel barátkozik és olyan vágyai vannak, amik még nem az ő korosztályának valók.

Ám egy baleset következtében megkapja a felnőttséget, bár ő szerintem nem így gondolta ő a dolgokat.
Nagyon szép jellemformáláson megy keresztül.
A végére egészen megkedvelem és sajnáltam is egy kicsit.

A szereplők aranyosak, bájosak.Még a gonosz álbarátnő is szerethető.

Szórakoztató.
A könyv a barátságokról és a kezdeti szerelmekről szól legfőképpen.
Bori a főszereplőnk, de barátai, örstagjai életét is közelebbről megismerhetjük.
Így kapunk egy egész képet az akkori társadalmi normákról, és miként éltek.

Talán ifjúsági könyvnek lőném be, de korábbi korsztály is értené, élvezné szerintem.

Jó volt egy korábbi időben fiatalnak lenni és megismerni az ő életüket.
Nagyjából hasonló dolgk miatt szenvedtek mint mi, de kicsit azért mégis máshogyan.

történet::10/8
helyszín:10/8
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek,romantika:10/8
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/8

saját könyv
Móra/Európa kiadó
280 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék