2015. december 14., hétfő

Debora Geary Modern boszorkány




Szögezzük le, hogy íziig-vérig bosziszerető, sőt talán boszi csajszi vagyok!
Így a szépséges borító és cím, rögtön levett a lábamról.
Naná, hogy mindent elolvasok, aminek kicsit is köze van a boszorkányokhoz...
Hogy milyen besorolásba is tehetném a könyvet? 
Vidám, felhőtlen romantikus vagy inkább családi könyv?Mindkettő talán.

Ezután elkezdtem a könyvet és meglepődtem több soron is.
Az elején azon, hogy olyan gyorsan, könnyedén haladunk, de semmi jelentőségteljes dolog nem történik. 
Viszont aranyos, cukormázas, rózsaszín, nem is kicsit...
Mikor letettem a könyvet, akkor pedig azon hökkentem meg, hogy milyen jól is esett, az elején majdnem hogy unalmasnak titulált könyv. Megpihentetett. Feltöltött.
Végül pedig a fordító személyén. Férfi fordította a könyvet? Nem is gondoltam volna róla.

Négy szóval jellemezném a könyvet legjobban. 
Szívet melengető, csajos csacsogós, vidáman pezsgő és szeretetdömpinges.

Rózsaszín és tényleg cukormázas, habos, de töményen. És nekem mégis tetszett. Nem gondoltam volna. 
Igazi csajos, romantikus. 
Szívet melengető, a jó szó rá, azt hiszem. És pont ez kellett nekem, így az ünnepek közeledtével. 
Nincs benne veszekedés, dráma, verekedés, halál, semmi durva vagy gonosz dolog. Csak szeretet, barátság, szerelem és fura varázslós szakszavak, mint a Harry Potternél. Amit ugye az elején furcsálltunk, ma pedig alig van valaki, aki ne tudná az ajtónyitó varázsszót vagy bármit a könyvből. Na, nem azt akarom mondani a HP hasonlattal, hogy ez a könyv hajaz rá. Dehogy is!
 Ez kifinomultabb, felnőttesebb, nőcisebb. 
Nagyon élvezetes volt a varázslatok életre keltése, ahogy bevezetett az írónő szép lassacskán minket is a boszi világba, mint Laurát, a főhősünket.
Egynek éreztem magam velük, közéjük valónak.
Néhol pihentettem a könyvet, mert nem igazán az én stílusomnak megfelelő. De utána újult erővel gyűrtem le a lapokat rohamtempóban. Végén megszerettem a varázsvilágot és a nagy varázsos családot, a szó minden értelmében.
A hangulat végig pezsgő, vidám, színes. 
A könyv mondanivalója is átjött számomra. A család a legfontosabb, az tesz boldoggá!
A nyelvezete egyszerű, de nem lebutított. Nőies, humoros, kiegyensúlyozott. Könnyen olvasható, gördülékeny stílusa miatt.
A szereplők közül nem tudnék kedvencet avatni, mert mindegyik karakter valamiért kedvelhető. 
Viszont nem mélyült el a szerző bennük teljesen. Hagyott teret a képzeletnek. Ezt egy kicsit bántam is. Szívesebben megismertem volna a gondolataikat, mélységüket bővebben. Hogy hogyan jutottak el odáig, ahol tartanak. Ki hogyan kapta, mikor és hogy döbbent rá, hogy varázsos tehetsége van. Ki hogy használja. Hogy élte meg...
Kaptunk egy-egy szeletet belőlük, visszaemlékezéseket, varázslás közbeni kibontakozást, de kevés volt számomra.



Kiszámítható? Naná! De engem az sem zavart. Tényleg feltöltött a könyv! A természet, az emberi kapcsolatok, az egymásra odafigyelés, a mágikus jótétemények elvonták a figyelmem. 
Nem beszélve a csábításról. Folyton fagyit esznek, és én a diétám közepén tartok. Galádság!
Ráadásul némelyik jelenet nem csak bájos, hanem egyenesen poénos is volt. Mert a humor sem hiányzik a könyvből.

A könyvet köszönöm a Maxim kiadónak!

Fülszöveg:
Mi jut eszébe mindenkinek a boszorkányokról? Seprűnyél, nagy üst és varázsfőzetek. Ám a modern boszorkányok nem ilyenek. Otthonosan mozognak a modern technológia világában, és előszeretettel használják azt. 
Jamie és Nell testvérek, mindketten boszorkányok. Egy programot készítenek, amelynek segítségével boszorkánytársadalmat építhetnek ki a világhálón. A program egy varázslat hatására érzékeli az átlagemberekre nem jellemző energiákat, és a weboldalra irányítja a talált boszorkányt. Egy nap Lauren, a 28 esztendős ingatlanügynök böngészés közben a chatszobában találja magát, ahol három nő megpróbálja meggyőzni, hogy ő boszorkány. A nő teljesen átlagos életet él Chicagóban, így elég cinikusan áll a beszélgetéshez, nem hisz a többieknek. A programban van a hiba, vagy ő egy edzetlen boszorkány, ami veszélyes lehet önmagára és a környezetére nézve is? A többi boszorkány dolga, hogy kiderítse az igazságot.


Idézet:
– Figyelj, Nell, hadd hívjam föl Jamie-t meg Natet, hogy ugorjanak át. 
– Én ide tudom hozni őket! – ugrándozott örömében Aervyn. 
Jamie és Nat egymásba gabalyodva puffantak a nappali padlójára. Még szerencse, hogy ágyneműt is hoztak magukkal, gondolta Lauren, és fölnevetett kínjában. 
Nat csatlakozott hozzá. Jamie visszafogottabban reagált, épp csak kuncogott. 
– Hű, ez komoly. Légy oly kedves, és küldj vissza bennünket egy percre, hogy fölöltözhessünk! 
– Jamie bácsi, miért nudiztok? – vonta föl a szemöldökét Aervyn. 


Maxim kiadó: http://www.maximkiado.hu/
364 oldal
FordítottaKomáromy Rudolf

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék