2014. június 30., hétfő

Hozleiter Fanny: Te döntesz










Gondoltam, hogy önéletrajzi ihletésű könyv. Arra számítottam,  hogy szomorú lesz. És mekkorát tévedtem. Fannyról hallottam már, láttam a tv-ben is, olvastam is róla. 
Tudtam, hogy egy aranyos, életvidám kis nőci. De arra nem számítottam, hogy ez átjön a könyve lapjain is. 
Példát mutat vidámságból, emberségből, kitartásból és küzdésből. Jó kedvre hangolt néha. 
Néha pedig elgondolkodtatott, hogy biztos nekem bajom van a világgal, mikor szinte semmiség az én bánatom a világban történtekhez képest? 
Így elmondhatom, hogy sokat adott nekem a könyve és egyszerre semmit. 
Egyszerre semmit? Ezt arra értem, hogy igazából nem történik igazi cselekmény. Fanny csak leírja a mindennapjait. Ami valljuk be más személy esetén nem is érdekelt volna, pár oldal után félre is dobom a könyvet. De Fanny, alias Mosolyka élete egyszerre mindennapi( hiszen ugyan olyan nő, mint több ezren a Földön) és mégsem hétköznapi( minden egyes nap új kihívás elé állítja őt).
Érdekes volt szembesülni vele, hogy milyen nehéz lehet egy kerekesszékben élő ember élete, mennyire nem egyszerű megoldani a közlekedést vagy a mindennapi dolgokat. 
Szomorúvá is tesz. Mint ahogy a gonosz megjegyzések is, ami Fannyról lepergett. Mindig értelmesen, viccesen reagálta le a dolgokat.
Érdekes kérdésekre adja meg a választ a könyve, amit nem tudtunk a kerekesszékben élőkről, de kíváncsiak voltunk, csak nem mertük megkérdezni.
Az életútja küzdelmes, de tele érzelmekkel, érzésekkel, élni akarással. Sokan példát vehetnének róla.
Nem kesereg. Ezt ne is várjátok a könyvben! Leírja az élete történéseit, legyen szó egy nagy szerelemről, egy új munkáról vagy a betegség elleni küzdelemről, kezelésekről.

És nem, nem sajnálom őt. Ő egy hihetetlenül pozitív személyiség, aki zokszó nélkül viseli a csapásokat, nehézségeket, vidáman él, cselekszik. Példát mutat. Inkább csodálom. A kitartásáért, a pozitív életszemléletért. 




Kedvenc részem a fára kiragasztott mosoly akció volt. De a szerencse bab is nagyon okos ötlet, a reménykeltő mosoly bögréről nem is beszélve. vicces, egyedi ötletek, amik az ember napját szebbé, bizakodóbbá varázsolják.






Köszönöm Fannynak, hogy megírta a Mosoly könyvét, ezáltal az én napjaimba is mosolyt hozott egy kicsit.
A blogján bővebben olvashattok tőle:
http://mosolyka.blog.hu/

320 oldal
könyvtári
Libri kiadó: http://www.libri-kiado.hu/

Reményeim szerint vele is készíthetek interjút, ha az ideje engedi majd.

Fülszöveg:
Mivel töltenék ki egy napot, ha nem lennék kerekesszékben? Sosem feküdnék le, nehogy véget érjen az a csodanap! Fogócskáznék, dögös magas sarkúkban sétálgatnék, fára másznék és rengeteget táncolnék. Az összes számomra fontos ember nyakába beleugranék. Sétálgatnék a Duna-parton és a Városligetben, angyalkát rajzolnék a hóba vagy az avarba. És egyvalamit biztosan kipróbálnék nemcsak állva, de fejen állva is… 
Sokáig kerestem a miértekre a választ. Vajon miért lettem beteg? Miért küzdjek tovább? Mára azonban már tudom. Azért, hogy megmutassam a világnak: nincs lehetetlen!
Fanny izomsorvadással született. Az orvosok 18 évet jósoltak neki, ám ő ma már 25 éves, dolgozik és valóra váltja az álmait. Mindig mosolyog, pedig folyamatosan harcot vív a betegségével, az élettel, a hétköznapi nehézségekkel. Kerekesszékét oly könnyedén viseli, mint mások a magas sarkú cipőjüket. Bár egyedül nem tud megfordulni az ágyban, vagy egy kupakot lecsavarni az ásványvizes üveg tetejéről, de imád élni, és célja, hogy egyszer egy asztal tetején táncoljon szilveszter éjszakáján.
Fanny hozott egy döntést: nem hajlandó elkeseredni, és pozitív hozzáállása már többször átsegítette a leglehetetlenebb helyzeteken. Megható önéletrajza mindenkinek megtanítja: az életben minden csakis rajtunk múlik!


Idézet:
Ne gondolkozz túl sokat, menj és cselekedj! Használd ki az életet! 
És sose feledd: te döntesz




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék