2014. április 29., kedd

Palya Bea - Ribizliálom








Érdekes könyv volt. Nem tudom eldönteni, hogy tetszett-e vagy sem. Néhol igen, néhol kevésbé és untam.
Lassan haladtam vele, talán túlságosan is.
Viszont színes, mint maga a szerző. Írót nem mondanék, mert Bea nem író, hanem énekes, színész, táncos és minden más is.







A könyv egy önéletrajz, egy emlék, egy visszaemlékezés, egy hangulat, egy életérzés.
Őszinte, megmondó, elmesélő, megnevettető, néhol megbotránkoztató.
Bea bele írta az élete fontosnak vélt eseményeit, a pályafutása alakulását, az összes együttesét, fellépését. 
Aki nem ismeri ezt a világot, nehezen tudja követni az eseményeket, nem tudja ki kicsoda. Annak talán csak Bea személyisége jön át a könyvön és maga az életérzés.

A szándékosan benne hagyott helyesírási hibák is vidámabbá, egyedivé teszik a könyvet.

Első körben nem értettem ezt, majd idomultam hozzá és viccesnek tartottam.

Szeretettel, finomsággal tud beszélni élete megkeserítéséről, megkeserítőiről is. Élete buktatóira is egy újabb lépcsőfokként tekint. Nem átkozódik. nem szid, nem ítélkezik, csak elmesél és elenged.

Imádom a hangulatváltozásait, a hangulatkeltéseit. De legfőképpen a hangját.
Szeretem, hogy olyan természetes, vidám, megéli a pillanatokat.
Így a könyve ő maga egyszerűen.
A könyv borítója is nagyon tetszett.
Egy szó is száz a könyv megosztott, de elvarázsolt.
Többet nem is nagyon tudok mondani róla, olvasni kell!







A könyvet köszönöm a Libri kiadónak!


Fülszöveg:
Könyvet írok, magamról-könyvet, akárkiről-könyvet, elemzős könyvet, sztorizós könyvet, szuper könyvet, kibaszott könyvet, vicces könyvet, felemelő könyvet. Mi a francnak. Belekezdtem, bátor vagyok – mégis inkább elszaladok. Kincseim vannak, megírom őket – kihajítom a számítógépet. Láthatóvá válok, lehetnék akárki – de lehet, hogy senki sem lesz rá kíváncsi. De, hátha összekacsintunk mégis, ja, te is, hát persze, én is. Gyógyír a magányra ez a cinkosság. Sokszor emlékeztetnek a sikeres élet, a sikeres énekesi pálya jól bevált receptjére, pedig szerintem ezerféle elkészítési mód lehetséges. Öröm megmutatni: én így főzök. Emlékeztetnek arra is, fiatal vagy te még ahhoz, hogy memoárt írj. Nem is vagyok én öregedő díva, aki végre megmutatja a látható mögötti láthatatlant, és hajlott hátú bölcs sem, aki a halál kapujából még egyszer visszatekint. Igen, én fiatal vagyok, nem akarok másnak látszani, nem akarok semminek se látszani. Csak játszani. Fiatalos kedvemben új játék után nyúlok – eddig hangokkal gyurmáztam, most meg szavakkal is újragyúrom magam.

Idézet:A szeretés az folyó, a düh benne a faág, amit áradáskor hoz a víz. Az ág ott van egy ideig, aztán eltűnik, a folyó marad.
Kinek ajánlanám?                                                                                                                             
Palya Bea jelenséget kedvelőknek.
Legjobb dolog a könyvben, amit a legjobbnak értékelek benne.
Tele van érzelemmel, vidámsággal, életörömmel.

Ami nagyon nem tetszett benne, kilógott a legjobban a könyvből.
Nagyon száraz a sok felsorolt névvel, együttessel. És olyan jó lett volna bele pár fénykép.

324 oldal
saját, recenzió
Libri kiadó: http://www.libri-kiado.hu/






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék