2014. március 6., csütörtök

Jenny Colgan Találkozzunk a Cupcake Kávézóban









Szeretem a muffint és a cupcake féle sütiket. Így a bájos rózsaszín borító és a cím felkeltette rögtön a figyelmem.Valami csajosra, vidámra, könnyűre asszociáltam ezáltal, arra is vágytam most és be is jött a számításom.Egy jó kis cupcakehez tudnám hasonlítani a könyvet.Olyan, mint egy jól elkészített muffin vagy cupcake. Habkönnyű, egyszerű, kiszámítható és édes!


                                                              saját kép
Jól szórakoztam. igazán könnyed, gyorsan haladós könyv. Tele van vidámsággal, vicces jelenetekkel, bájjal, finom süti receptekkel és aranyos vagy bosszantó szereplőkkel. Kiszámítható, de ez egyszer ennek nagyon örültem. Nem kellett agyalnom, megfejtenem rejtvényt, nem kellett kombinálnom, tisztán kivitelezett történet. Csak faltam és faltam a betűket, kikapcsoltam közben. Nem erőltetett a humor, és vicces jelenetek igazán feldobták a napom.
A szereplők aranyosak, igaz kicsit sablonosak. Itt is van naiv, átvágható, kihasználható főszereplő.  Van kedves barátnő és egy undokabb, szép lassan barátságossá fejlődő karakter is. Van romantika, lassan hódító szerelem és némi kesergés, csajos traccspartikkal. Mégsem Isabel lett a kedvencem, mint  főszereplő, pedig nagyon is szerethető. Hanem a nagypapi a humoros és hasznos tanácsaival, az édes és finom receptjeivel. Ő teli találat volt és eredeti.
Bevallom én is kedvet kaptam egy jó kis sütéshez. Ki is próbáltam néhány receptet, bár annyira nem vagyok ügyes, mint Izzy. (Valaki másolja ki nekem az összes recit a könyvből! Légyszí!!!!!!!!!!!!!!!)
                                                                  saját kép

Egy kis szeletkéje a könyvnek, hogy megismerjétek és megszeressétek mind a receptet, mind a könyv hangulatát.

Amerikai palacsinta:
24 dkg önkelesztő liszt ( én sütőport használtam liszttel)
3 dkg porcukor.Lenyalhatod a kanalat.
1 tojás. A négytojásos megoldás takarékos változata, ha kevesebb, mint hét főre számolunk.
2 és fél dl teljes tej(30 dkg a recept miatt, és egypár az eredmény kedvéért)
Egy csipet só. Ez egy kis mennyiség, Issy. kisebb, mint a kisujjad. Nehogy túl sok legyen! Ez túl sok. Na, sebaj.
Tedd a száraz hozzávalókat egy tálba, és jól keverd össze.
Fúrj egy üreget a közepébe-az üreg olyan hely, amit bevizezel.Mint Jack és Jill. Ez az. Dobd bele a tojást. Tyűűűű! Igen, és most a tejet.
Az egészet keverd össze alaposan. A tésztának krémes állagúnak kell lennie. Adj hozzá még egy kis tejet, ha szükséges. Vajazz ki egy nehéz tepsit, és hevítsd fel. Nagypapa felkapja a tepsit. Te ne próbáld meg felemelni.Jól van. Most pedig egy kanállal csepegtesd bele a keveréket. Ne siess! Nem baj, ha kicsit ráfröccsen a tepsi oldalára. Most engedd, hogy nagypapi feldobja őket, te pedig foghatod közben a nyelét...igen, ez az...Hurrá!
Tálald egy kis tejjel, vajjal, lekvárral, tejszínnel és bármivel a hűtőből, most pedig kapsz egy hatalmas puszit a fejed búbjára, amiért ilyen ügyes kislány vagy. 
De ilyen munkatársakra/barátokra is szívesen szert tennék. Továbbá szívesen nyitnék én is egy sütizős kávézót( vagy könyvesboltot). Olyan jó is lenne. Vagy legalább beülnék egy ilyen hangulatos kávézóba sütizni, beszélgetni babakocsival és kisgyerekkel. Élvezném az illatokat, a hangulatot, az eladók kedvességét. Felénk miért nincs ilyen?

A nyelvezete is olyan, mint maga a könyv. egyszerű, de nagyszerű. A hasonlatait kifejezetten imádtam.
A könyv hangulata remek! Már azért is érdemes elolvasni.

És a jó hír. Van második része is!

Fülszöveg:
Ismerje meg Issy Randallt, a Cupcake kávézó büszke tulajdonosát!
Issy Randall remekül süt. Isteni, megdöbbentő süteményeket készít, amelyektől az ember szájában összefut a nyál.
Imádott nagyapja nevelte fel, a gyerekkorát Joe nagypapa pékségében töltötte, és kétségtelenül örökölte a tehetségét.
Amikor Issyt leépítés miatt kirúgják biztonságos, ám unalmas citybeli munkahelyéről, elhatározza, hogy megragadja a pillanatot. A nagypapa receptjeivel fölfegyverkezve, a legjobb barátai és a helyi bank tanácsadója segítségével indul harcba. A Cupcake kávézó megnyitja kapuit. Csakhogy Issynek fogalma sincs, mekkora fába vágta a fejszéjét. Minden bátorságára – és cukrásztudományára – szüksége van, hogy elkerülje a katasztrófát…

Idézet:

– Drágám. Ki kell mozdulnod a lakásból. 
– De ez az én lakásom. 
– Komolyan mondom. Muszáj csinálnod valamit, különben olyan leszel, mint azok a négy fal közt élő nyanyák, akik egy szál pizsamában ülnek a hálószobájukban, sírdogálnak, és marhahúsos curryt zabálnak.

Kinek ajánlanám? 
Csajos könyveket kedvelőknek.

Legjobb dolog a könyvben, amit a legjobbnak értékelek benne.
A hangulata, a receptek és a könyv könnyedsége

Ami nagyon nem tetszett benne, kilógott a legjobban a könyvből.
Túl kiszámítható

Ulpius kiadó
könyvtári könyv
460 oldal
FordítottaAlföldi Zsófia














































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék