2013. augusztus 30., péntek

Katee Robert: Rossz ágy, jó pasi









Sokat gondolkoztam, hogy írjak-e a könyvről, vagy sem.
Nem szeretek rossz könyvekről kritikát írni. De be kell vállalni néha, mert a végén azt hiszitek csupa jó könyvet fogok ki. Ami nem igaz.
Nem is tudom hogy fogalmazzam meg. Gyenge? Talán ez a legkifejezőbb szó rá.
Bár még rosszabb történetet is összehoztak már, szóval még nem a legalja. De gyenge , igaz megvan az a jó tulajdonsága hogy rövid, gyorsan haladós és nem sok agymunkát igényel.

Kezdem azzal az egyetlen momentummal, ami tetszett.
A humor és a beszólások jók voltak. A szóhasználat is roppant érdekes.
Rég csipegettem fel ennyi új szót (farfej, serked, csibe, testbalzsam) . Néhol infantilissé teszi a regényt ezáltal, vagy nevetségessé. De én jókat nevettem rajta legalább. Könnyeddé teszi az erotikus aktust is, így a kényesebb gyomrúak is jobban beveszik. De erre még visszatérek majd, mármint a szexre.
A nyelvezete könnyed, nem túl összetett mondatok, egyszerű párbeszédek, rengeteg apró nyelvtani hibával tarkítva.
Leírások? Na azt felejtsétek el. Sem táj, sem a karakterek leírásai kimaradtak a könyvből. Minek is az? A végén még ráhangolódnánk a tájra feleslegesen, vagy el tudnánk képzelni valamennyire a szereplőket.
Nem azt hiányolom, hogy a lány főszereplő  szőke, kék szeme van és hasonlók, mint a gyerek fogalmazásokban. De néha egy-egy szó feldobná az unalmas perlekedéseiket, fárasztó gondolataikat vagy a szex részeket pláne.

 A humoron kívül mást nem találtam, ami tetszett volna. Néha ez is elegendő, de mostanában túl kritikus vagyok és kevés volt jelenleg.
Az első fejezet reménykeltően jól indult. Meg is jegyeztem a kis noteszomban, hogy vajon miért szapulják ennyire szegény könyvet, mikor nem is vészes. Jól elkiabáltam. Utána csak egyre rosszabb lett.
Nem tudom mit szidjak jobban. A bugyuta főszereplő csajt, aki idegesített minden megnyilvánulásával, vagy a "vihar a bilibe" konfliktust.
Na, sok emléket nem hagyott a csajszi, mert a nevére sem emlékszem. Lapozás kicsit az említett füzetkémbe.
 Elle. Megvan. Szóval a csajszi nem tudom hány éves lehet a műben, mert elsiklottam felette vagy nem is említik. De ennyi idősen még anyuci és bátyó szava a döntő a pasiügyekben?
De gáz már! Mi az anyukája? Egy hétfejű sárkány, hogy fél tőle Elle? Ráadásul az első szexuális aktus után is az anyja jut eszébe, ami már a gáz, vicces és az elszomorító kategórián is túl van. De a nagy veszekedés vagy inkább lelépés után is a bátyját hívja, hogy elsírja szó szerint a bánatát.
Szerintem ez 12 évesen volt talán divat, vagy még akkor sem. Nekem ilyenkor nem az anyám vagy a tesóm jutna eszembe, hanem a barátnőm. Nem?
A csajszi amúgy is szó szerint fáj.
Önző, beképzelt, rinya, rátarti, sznob, beképzelt, előítéletes. A gyomrom jó párszor bukfencet vetett a megszólalásainál. Inkább meg se szólalt volna.
Ha élőben találkoznánk egyszer, mert létezne ilyen személy, nem kizárt, megtépném.
A férfi karakter, Gabe  még egész jó is lehetne, ha a megfelelő partnerrel találkozik össze. Nem értem, miért pont ez a hisztis nőszemély kell pont neki? Inkább menekülőre fogta volna.
Nincs nagyra magával, egész jó fej, jó kis beszólásokkal, nem erőszakos és faragatlan. Nincsenek defektjei.
Nagy bánata van, mint minden hasonló szerelmes regényben, de elviselhető pacák. Bár a "csibézésétől" falra másztam.
Viszont olyan mint egy kisgyerek. Néhol az agyam eldobtam, mekkora hülyeségeket csinált meglett férfiként.



Szóval ők összekerülnek, kalandoznak az erotikában, szétmennek és a többi szokásos maszlag..
Erotika, mivel ez egy erotikus könyv. Haha, kacag a vakbelem.
Szintén nagy nulla. Az erotikus jelenetek annyira erotikusak, hogy a gőzvasalóm is erotikusabbnak tűnik momentán.
Nem igazán élvezetes. Bár meg kell hagyni, technikai bakik nincsenek benne. De attól még nem jó.
Egyoldalú, kevés a leírás benne, nem érzem a szikrát, a vágyat. Csak megtörténik. Ami jól indul, azt meg lezavarja pár mondattal az író.



Maga a cselekmény. Hát. Hát. Hát.
Mennyire részletesen menjek bele? Csak egy picurkát merek, mert ha bővebben fejtem ki, akkor elmesélem az egész könyvet, amit nem is nehéz pár szóban jellemezni. Ráadásul fel is húzom magam és a végén szívrohamban patkolok el.
Nagyjából szintén nulla.
Szerelmes és erotikus könyveket lehet úgy jól megírni, hogy sok cselekmény nincs, de ahhoz nagyon kell klappolnia a nyelvezetnek, szereplőknek. Itt nem igazán teng túl egyik sem, így a cselekmény irtóra hiányzik.
Van annak csúfolt valami. De az is 12 éves szinten mozog, mert megsértődik a csajszi, meg hasonlók. Nincs benne semmi izgalom vagy csavar. Olyan történés, ami meglepne. Semmi eredetiség. Semmi olyan amit ne olvastam vagy láttam volna már valahol.

A szerelmet meg egyszerűen nem hiszem el, hiteltelen. Nem érzek kémiát vagy kötődést. Semmit az ég világon közöttük.

Egyszóval a könyv nem az én polcomra való. Elolvastam, mert utazóként kölcsön kaptam. De sajnálom a rá fordított időt nagyon. Talán a humor az, amiért ajánlom másoknak. Ha jókat akartok nevetni, akkor vegyétek kézbe a könyvet. Ne számítsatok nagy durranásra. Csak nevessetek, kritizáljatok.
Csak sajnos nekem a csaj elleni ellenszenv nagyobb idegeskedést hozott, így nem nyertem semmit, csak veszítettem.

Nem nagyon akarok sok poént előre lelőni azok előtt, akik mégis végig szenvednék a nagy műt, de egy-két iszonytató részletet megosztanék veletek azért.

Spoiler!
A csajszi majdnem szűz, de fehérneműben bemászik a főnöke ágyába,  a majdnem szex közben észreveszi, hogy nem a kiszemelt személy fekszik benne. Erre még neki áll feljebb, hogy a pasi szemét és kihasználta őt, mert nem szólt .Hogy?
 A szerencsétlen srác kárpótlásul elviszi valahová, amit ő végighisztizik és fanyalog. Akkor mi a görcsnek ment el vele? Nem volt kötelező!
Spoiler vége!

Ulpius kiadó
366 oldal
utazó könyv
FordítottaRákócza Richárd

1.  történet: 5/1.5
2.  létrehozott világ: -
3.  helyszín: 5/4
4. szereplők, karakterek megformázása, hitelességük: 5/2
5. kedvenc szereplő: Gabe
6. akit a legjobban utáltam: Elle
7. érzelmek, érzések,romantika: 5/2
8.  erotika: 5/2
9. dráma, drámaiság: 5/1
10. a könyv hangulata: 5 /3
11. legjobb jelenet:-
12. legrosszabb jelenet : -
13. a történet párbeszédei, tájleírás, metaforák, nyelvezete : 5/2
14. misztikum: -
15.  humor:5/4
16. kedvenc idézet : 
" Ne bébizzen . Nem vagyok se dolláros ribi, se beszélő malac."
18.  fülszöveg: 5/3
19. a borító: 5/3
20. összességében: 5/2




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék