2013. június 3., hétfő

Michael Grant: Köddé váltak










A könyvet a kiadó ( Egmont kiadó) oldalán találtam és keltette fel a figyelmem.
A fülszövege ígéretesnek hangzott és a borítója az egyszerűségével és sejtelmességével fogott meg.
Ezúton is köszönöm a kiadónak a könyvet!

Már az első oldalakon valamire kísértetiesen hajazott a történet.
Egy film ugrik be, amit mintha láttam volna. Még részletek is eszembe jutnak, vagy egy-egy szereplő. De senki sem emlékszik rá vagy látta volna. Szóval lehet, hogy túl élénk a képzeletem vagy olvastam már régebben a blogos előéletem előtt, és arra emlékszem? Ki tudja.
Ha valaki esetleg emlékszik hasonló filmre, kérem, jelezze nekem.
Kísérteties a dolog rendesen, mint ahogy a könyv is.

A tartalomból:
Egyik percről a másikra eltűnnek a szigetről a felnőttek, csak 14 év alattiak maradnak. Persze felüti a fejét a káosz. A gyerekek próbálnak a felhőtlen tombolás és rombolás után csoportba szerveződni és mindent megtenni a túlélésért. Persze nem ilyen "egyszerű" a dolog. Van itt Sötétség, amiről még keveset tudunk és különleges képességek, búra alá került világ, ami áthatolhatatlan és viadal a jók és rosszak között.

A szereplők élethűek és jól megírtak. Szerettem és gyűlöltem őket. Jócskán kinőttem már a 14 éves korból, már duplán is, mégis olyan érzésem volt, hogy egy vagyok közülük. Én is küzdök a népszerűek kirekesztése ellen, a sötétség ellen, próbálok megmenekülni és elképzelem, milyen szülők nélkül.
Mit érezhetnék, mi lenne az első teendőm?
Félnék és kétségbeesnék, vagy felszabadultan elrohannék az első hamburgereshez és azt ennék, amit csak szeretnék?
Esetleg én lennék az első, aki a csoport élére áll és megpróbálnám az életünk újraszervezni?
Nem tudom, hogy egy ilyen élethelyzetben kiből mi jön ki, a legjobb vagy a legrosszabb.
De ijesztő, hogy ledőlnek a korlátok, mindenki maga dönt a sorsa felől. Nincsenek a megkövült, megszokott szabályok, kötelező dolgok. Csak a mának kell élni hirtelen, nincs iskola és a jövő nyomása. Viszont életben kell maradni segítő kezek, tanácsok nélkül. Minden képlékeny, nem lehet tudni, hogy mi történik a következő percben.
Az összes szereplő szintén képlékeny, még dönthet, hogy jó vagy rossz karaktere lesz a történetnek.
És ez rettentő szimpatikus számomra. Eldönthetem, kiért szorítok, kit szeretek meg vagy ejtek ki a kegyeimből.
És mindkét táborból találtam kedvenceket.
Sam és Pete is kedvenc, de Diana a rossz kislány is a szívemhez nőtt, annak ellenére, hogy elvileg gonosz. Bár látok benne sok fejlődő hajlamot.
Astrid tudálékossága és félelme nem tette szimpatikussá.
Lana egy elkülönített szál. Ő olyan fura volt számomra, de kapcsolódott a világhoz végül és megkedveltem.
Amúgy a megszokott, sablon karakterek jellemzőek a könyvre.
Van itt szép, de gonosz lány, buta és melák gonosz, mint ahogy olyan ember is, aki nem tudja kihez húzzon, és akadt kiskakas is a szemétdombon, na meg olyan szereplő, aki született vezér, de nem meri vállalni a feladatot.. Tipikus. de nem zavart, mert annyira furfangosan van megírva, hogy faltam a lapokat.
Mint ahogy a történet is kiszámítható, de feledteti a lendületesség és a jól megírt világ.
Elég sötét és elgondolkodtató. Néhol felhördültem az éppen soron következő epizódon.
Hogy miket ki nem találnak a gyerekek? Atyám. van ahol horrorhoz hasonlatos. Máshol az érzelmek garmadáját kapjuk és elfelejtjük, hogy gyerekek.
Kapunk a világhoz még két szálat, ami bonyolítja és érdekesebbé, sőt félelmetesebbé is teszi az egészet.
A gyerekek és az állatok is egy sugárzás miatt, mutáción esnek keresztül.
A fiataloknak így van mindenféle tulajdonsága, mint gyógyítás, eltűnés, gyorsaság...
Az állatok is ijesztőbbnél ijesztőbb képességekre tesznek szert.
Aztán kapunk egy gonoszt, aki rejtélyes és nem tudunk meg túl sokat róla. Mint ahogy azt is nehezen bogozzuk ki, hogy ez a fura világ, hogy jött létre és miért. Köze van a sötétséghez és a sugárzáshoz?

A nyelvezetével nem voltam teljességében megelégedve, de elment kategória.

És bár nem akartam egy újabb sorozatba belekezdeni, megint sikerült. Mint lejjebb látjátok, ismét egy sorozat első része, aminek hamarosan érkezik a következő kötete, ha minden igaz és utána még két rész várható.

Kíváncsian várom, mit lehet kihozni belőle.

Végezetül nézzétek el nekem a post rövidségét. ma egyszerűen nem tudok többet kisajtolni az agysejtjeimből. Mindenki beteg körülöttem, én pedig próbálok helytállni mindenki helyett vagy miatt.




1. a történet: 5/4
2. a létrehozott világ: 5/4.5
3.  helyszín: 5/4.5
4. szereplők, karakterek megformázása, hitelességük: 5/4
5. kedvenc szereplő: Lana, Sam, Emilió, Diana
6. akit a legjobban utáltam: Howard
7. érzelmek, érzések,romantika: 5/3.5
8.  erotika: -
9. dráma, drámaiság: -
10. a könyv hangulata: 5 /4
11. legjobb jelenet:-
12. legrosszabb jelenet : -
13. a történet párbeszédei, tájleírás, metaforák, nyelvezete : 5/4
14. misztikum: 5/4.5
15.  humor:5/4
16.  kedvenc idézet : 

17. kiknek ajánlom, melyik korosztály és nem könyve: ifjúságtól felfelé bárkinek
18.  fülszöveg: 5/5
19. a borító: 5/4

20. összességében: 5/4.5


Egmont kiadó: http://www.egmont.hu/home.php
saját, recenzió
534 oldal
Fordította: Barta Tamás










2 megjegyzés:

  1. Én már több éve olvastam az első részt, és nagyon várom a folytatást. Remélem, hogy hamarosan kiadja az Egmont, mert nagyon kíváncsi vagyok hogy folytatódik a fiatalok élete.

    VálaszTörlés
  2. Egyenlőre csak tervben van a folytatás, de úgy tudom idén mindenképpen megjelenik.

    Neked sem rémlik ilyen film esetleg?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék