2014. október 25., szombat

Federico Moccia A felhők fölött 3 méterrel











Én is 3 méterrel a felhők fölött éreztem magam, amikor megtudtam, hogy az egyik kedvenc filmemből kijön a könyvváltozat is.
Már a film is meglepetés volt.
Szörföltem a tv-n, mikor egyedül voltam itthon és megakadtam egy csatornán, persze a film főszereplője miatt.
Aztán a film is magával ragadott, nem csak a szereplő.
Kedvenc lett.



A könyv sem okozott csalódást, csak a férfi szereplő arca hiányzott hozzá.
A történetről röviden:
A szituáció már lerágott csont. "Jókislány" és a "rosszfiú" egymásba szeretnek...Ennyi.

De más. Hihető, életteli, érzelmes. Nem tudom megfogalmazni pontosan, miért más, mint a megszokott történetek. Pedig itt nincs plusz körítés. Nincs nagy dolog köré építve. Talán ez a lecsupaszítás fogott meg.
Vagy az igazi érzelmek a könyvben, amik a szerelem mellett szerepelnek, mint a düh, fájdalom.
Vagy az első igazi érzelmek ábrázolása ami szép és fájdalmas is egyben?
Vagy mind együtt.
És persze a jó kis írásmód. Tetszik az író stílusa. Nem túlírt. Nincsenek körmondatok. Nincsenek balladai utalások. Csak a valóság. A szlenget szokni kellett, de nem zavart túlságosan.
Nem tudom, akkor is ennyire nagy lenne a szerelem a könyv és köztem, ha nem látom a filmet és Mario Casast, hanem csak a könyv kerül a kezembe. De az tudom, hogy imádtam. Ja a filmet/könyvet is. :)



Van viszont, ami zavar, a nagy zsongás ellenére is. Pedig jócskán elfogult vagyok.
A főszereplő csajszi néhol annyira gyerek, máskor meg annyira felnőttes a  hozzáállása, megnyilvánulásai. Szóval kicsit képzavaros szegénykém. Az író eldönthette volna, hogy fiatal naiva vagy éppen már nőci.
A fiúk bandázása és durva viselkedésük, erőszakosságuk fájt sok helyen. Tudom, ilyen a való világ is. De annyira rossz volt olvasni. helyettük is szégyelltem magam. Főként, hogy érthetetlenül és feleslegesen durvák. Férfi világ, ilyen lennél vajon ténylegesen?

A könyv dinamikája is jócskán változó. Az elején untam, nehezen indul be, sok lényegtelen dolog is helyet kap benne. Majd hirtelen zúdulnak ránk az információk és a rengeteg fontos és kevésbé fontos szereplő megjegyezhetetlenül. 
A kevesebb néha több elvén pár ember kiírható lenne. Nem adnak karakterükkel hozzá a könyvhöz.
Utána szépen beindul a cselekmény, a lamur, az érzések kavalkádja, majd a végén hirtelen érthetetlenül félbe marad.
Mint egy jó kis hullámvasút.

De ahogy finomodik, egymáshoz csiszolódik a két fiatal, az valami hatalmas.
Szerintetek is megváltoztatja valamennyire az embert a szerelem?
Mennyire vagyunk megalkuvók? És mikor kihűlt a láng, akkor ráébredünk erre vajon?
Vagy fel tudja nyitni a szemünk valaki más?

A film és a könyv második része még előttem áll. De félek olvasni és megnézni őket. félek, hogy csalódás ér és nem lesz már ekkora a szerelem köztünk.

A magyar borítót nagyon szeretem egyébként. Szerintem gyönyörűséges lett.
Köszönöm a Gabo kiadónak a könyvet!

Gabo kiadó: http://www.gabo.hu/hu/
saját, recenzió
522 oldal
FordítottaSzabó Anita

Fülszöveg:
"A nap éppen most kel fel, gyönyörű reggel van. Babi iskolába tart, miközben Step még nem tért aludni az előző éjszaka óta. Ez a nap is úgy indul, mint a többi. Legalábbis amíg egymás mellé nem kerülnek a piros lámpánál. Ettől kezdve semmi sem lesz már ugyanaz.” 
Babi gazdag szülők gyermeke, kiváló tanuló, igazi „jókislány”, míg Step „nehézfiú”, aki állandóan keresi a veszélyt, folyamatosan harcban áll mindennel és mindenkivel, illegális motorversenyeken vesz részt. Két különböző világhoz tartoznak, mégis egymásba szeretnek. 
A felhők fölött 3 méterrel-t egy kis római kiadó adta ki, majd évekig fénymásolatokon terjedt, így vált kultuszregénnyé az olasz főváros fiataljainak körében. Sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy két filmadaptáció is készült belőle.


Idézet:
Senki sem szerethet úgy, mint mi, és senki sem szenved úgy, mint mi. Az én hasfájásom jogosan „nekem fáj, nem neked”.

– Ne aggódj! Én tudom, hova megyünk, ahol nem zavar senki. Már sokszor voltunk ott, csak akarni kell. 
Babi reményteli pillantással nézett rá.- Hol? 
– Három méterrel a felhők felett, ahol a szerelmesek laknak.

Kinek ajánlanám?      
Romantikát kedvelőknek                                                                                                  
                                                                                                                
Legjobb dolog a könyvben, amit a legjobbnak értékelek benne.
 A szerelem

Ami nagyon nem tetszett benne, kilógott a legjobban a könyvből
Durvaság










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék