2013. április 1., hétfő

interjú









Nem olyan rég, kaptam egy gyönyörűséges dedikált könyvet egy írónőtől.
Ez nem is olyan meglepő.
De mikor megérkezett a könyv, elállt a lélegzetem a gyönyörűséges borítótól.
Igazán figyelemre méltó könyv, a könyvesbolt polcáról biztos leemeltem volna.
A név alapján azt hittem, hogy a hölgy nem magyar, hanem külföldi, sőt még abban sem lettem volna biztos, hogy hölgy és nem úr.
De a könyv belseje eloszlatta minden kételyem.
Egy igazi, gyönyörű, magyaros fantasyt takar.
Így bevallom kíváncsivá tett az írónő felé is.
Íme a vele készült interjúm.




B.B. Vajk és a Fekete láng urai






 - Mesélj magadról, mit érdemes tudnunk rólad?
Két kisgyermekes anyuka vagyok, a kislányom hat éves, a kisfiam kettő és fél, vele vagyok most itthon (Budapesten lakunk).
A végzettségem okleveles szakközgazdász, számos hazai egyetemen tanultam és beszélek három nyelven (angolul, németül és olaszul).
Dolgoztam marketing területen (az USA-ban is), személyzeti tanácsadás és Európai Uniós pályázatok területén is.
Végeztem el újságíró iskolát, dramaturg tanfolyamot és forgatókönyvíró tanfolyamot is.
Merthogy a nagy szerelem gyerekkorom óta az írás volt (és a rajzolás).
 A gyermekeimmel itthon töltött idő alatt kristályosodott ki, hogy nekem írnom kell, történeteket kell kitalálnom, mert ez az a csodás belső hajtóerő, ami mindig is ott munkált bennem.
Számos regényötletem van, de mivel a meséket imádom leginkább, ezért kezdtem elsőként egy fantasy trilógia írásába.
 (A rajzolás mániámat is kiélhetem, három éve jelenik meg már a magyar piacon egy ovisoknak szóló színezősorozat, amit én rajzolok és írok).

- Miért választottál ilyen nevet, ami nem utal az igazi nemedre és magyarságodra?
Ez a név valaminek a rövidítése? Honnan ered?
Az biztos volt, hogy álnéven szeretnék írni, és ezt a rövidítést a férjem találta ki (az igazi nevem betűiből).

- Hány évesen határoztad el, hogy írni fogsz és minek, illetve kinek a hatására?
Amióta az eszemet tudom, történeteket találok ki.
Ezek egy részét leírtam, más részüket a fejemben őrzöm és talán megírom majd egyszer.
Esténként a gyermekeimnek is mesélek ezekről a kitalált világokról, sajátos lényekről, és van „sorozatunk is” egy Lili nevű kislány kalandjairól Meseországban, akinek a történetét minden este tovább szőjük.

- Hogy fogtál neki a Fekete láng urainak? Ez az első könyved, ami megjelent?
Igen, ez az első regényem.
 A fekete láng ura régóta foglalkoztatott: a természeti erőket már gyerekként is imádtam elképzelni, hogy hogyan néznének ki, ha valóban léteznének?
Milyen lenne a Szélkirály, Éjszaka, Tűz és Víz?
Férfiak vagy nők lennének?
Idősek vagy fiatalok?
Hogy hoznak ránk esőt, havat, szelet vagy tűzvészt?
Milyen a ruhájuk, a viselkedésük, az otthonuk?
Van néhány régi festményem arról, hogyan képzeltem el őket, aztán amikor írtam a regényt, meg is rajzoltam minden szereplőt.
Az ő ádáz harcukról szól a trilógia, melybe belecsöppen a főhősöm, egy fiatal fiú, Robert.
A falu, ahonnan ő útra kel, a nagyszüleim faluja, ahol gyermekként a nyarakat töltöttem.
Így egyesül a fantázia és a megélt élmények a történetben.
 És persze minden szereplő valahol itt él körülöttem, mindenkit mintáztam valakiről vagy valakikről, akikkel valaha találkoztam.

- Szóval akkor valóságban is megismerkedhetünk a szereplőkkel?
Nem teljesen. A képzeletem szüleményei, de mindegyikükben benne van olyasvalakinek a jelleme, aki szerepet játszott az életemben. Még Gidernek is megvan az emberi megfelelője

- Hány éves kortól ajánlanád olvasmánynak?
A történet mesebeli fantasy, valahol a népmese és a fantasy ötvözete, klasszikusan a jó és a rossz örök harcáról szól, de azért van mondanivalója, van a főhősnek útkeresése, és talán egyedi a környezet, amiben játszódik.
Mivel alapvetően meséről van szó, és már akár 10-11 éves gyerekeknek is ajánlanám ( van hatvan éves lelkes olvasóm is).

- Nagyon tetszik, ahogy a Természeti erőket ábrázolod, hogy jutott eszedbe, hogy a könyv fő témája ez legyen?
Ahogy említettem, régóta fantáziálok róluk.
Imádom kitalálni a külsejüket, az életüket, minden részletet alaposan kigondolok, de persze csak azt írom le, amit a történet szempontjából fontosnak tartok.
Csak azzal meg tudnék tölteni több kötetet, hogy hogyan képzelem el a helyszíneket, lényeket, a mindennapjaikat.
És imádok új szavakat alkotni: miket esznek, isznak, milyen tárgyaik vannak.
 Itt igyekszem újszerű és eredeti lenni, a regényben alig van olyan lény, amely  máshol  már előfordult volna és ezt nagyon élvezem kitalálni.

- Melyik szereplőd a kedvenced?
Mindegyiküket nagyon szeretem, még Tüzet is. A főhőseim mellett talán Gidert kedvelem leginkább.

- Álmodozós típusnak tudlak elképzelni a sztori alapján, igazam van?
Abszolút! Mesevilágban élek, ha egy erdő mellett autózunk a családdal, imádom elképzelni a hét törpe házát a fák között.

- Mennyi időt vett igénybe a könyv az ihlettől a papírra vetésig, aztán a kiadó keresésig, megjelenésig?
Kb. négy évet, de ez idő alatt szültem meg a második gyerkőcömet, és volt olyan is, hogy fél évig nem írtam (téli időszak, bacik érkezése az oviból).
A férjem maximálisan támogatott mindenben, ő az ügynököm és a menedzserem. Ő az első olvasóm és kritikusom, mondhatni szerkesztőm is (aki mellesleg informatikus).
A történetet eredetileg magamnak és a gyerekeimnek írtam, eszembe se jutott, hogy megjelenjen.
Aztán a férjem elolvasta és – bár ő egyáltalán nem fantasy rajongó – tetszett neki.
Az ő ötlete volt a kiadás és ő is intézett mindent.
 Szerencsés vagyok, amiért mindenben támogat és nekem „csak” írnom kell.

- A borító mese szép lett. Kié az ötlet? Saját?
Saját ötlet, a kezet és a gömböt én rajzoltam, a többit a férjemmel együtt találtuk ki és terveztük meg.

- Hogy képzeljünk el írás közben? Ülsz a kedvenc fotelodban és papírra veted ötleteid vagy számítógépbe pötyögöd ? Van papírokra vetett kósza ötletek, foszlányok vagy nagyon rendezett vagy?
Számítógépen dolgozom és nagyon gyorsan írok , tíz ujjal.
Általában a gyerkőcök alvásidejében, vagy délelőtt tudok leülni, és ilyenkor átkerülök egy teljesen másik dimenzióba, a zaj sem zavar.
Amikor nem tudok leülni írni, pedig jön egy ötlet, papírra írom és gyűjtöm egy mappába. Aztán onnan csemegézek, amikor ismét van lehetőségem pötyögni.

- Van olyan könyv, ami inspirál vagy nagy kedvenced?
Sok kedvencem van, sokat olvasok. Minden könyvből tanulok valamit.
 A régi korok uralkodóiról szóló, valós olvasmányokat különösen szeretem.

-Mit szeretsz a legjobban az írásban? Munka vagy kikapcsolódás számodra?
Az írás a férjem és a gyermekeim mellett életem nagy szerelme, általa vagyok igazán önmagam.
Imádok alkotni és szabadjára engedni a fantáziámat.

- Mit szólnál ahhoz, ha megfilmesítenék a könyved? Kiket képzelsz el szereplőknek?
 Ki lenne Tűz,Szikra, Parázs, Villám, Napkirály...
Imádnám! A szereplőkre konkrét ötletem nincs, de szeretném ha hasonlítanának a rajzaimra, amik a könyvhöz készített booktrailer-ben is láthatóak.
Amik itt megnézhetőek: 
A magyar trailer: http://www.youtube.com/watch?v=-d1c8Jxbl2c
Az angol nyelvű trailer: http://www.youtube.com/watch?v=8BVKdf0AQFM


- Jövőbeli tervek? Lesz második része is a könyvnek?
A második részt most írom, reményeim szerint ősszel meg is fog jelenni. és utána kezdem el a harmadik részt, aminek a részletes vázlata már megvan, hisz a rejtélyeknek össze kell csengeniük a három kötetben.
Az első rész angol fordítása is elkészült, jelenleg az amerikai szerkesztőnél van és várhatóan három hónap múlva jelenik meg e-book-ként.
 Kíváncsi leszek a tengerentúli fogadtatásra is.

- Milyen indíttatásból nyitottatok külföld fele is? És miért pont e-book formátumban?
 Azért nyitunk külföld felé (ez közös döntés volt a férjemmel), mert hiszünk a történetben és szeretnénk megmérettetni a nemzetközi színtéren is Robert és Marian kalandjait.
 Azért e-book, mert nyugaton egyre inkább így olvasnak a fiatalok (és papíralapon megfinanszírozni egy angol megjelenést óriási falat lenne bármely kiadónak).



A képen személyese B. B. Vajk látható, az egyik általános iskolában író-olvasó találkozón.
 Már  négy osztálynál jártam, ők 10-11 évesek voltak, vagyis a fő célcsoportom (imádok nekik írni, velük találkozni, a mesék az én világom és nagyon  nagyon jól sikerültek ezek a találkozók, hihetetlenül lelkesek voltak a gyerekek).

Nagyon szépen köszönöm az interjút és további sikeres könyveket kívánok neked!


A könyv facebook oldala: http://www.facebook.com/AFeketeLangUra

Én már el is képzeltem  a könyvet filmben.
Íme az én szereplőim:




Robert















Marian





























Tűz













                                 Tűz gyermekei
























                                                                       

                                                                        Villám






                                                                         Napkirály




Parázs





Gidert viszont lehetetlen képen vissza adni. Gider egyszerűen Gider. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék