2013. április 7., vasárnap

Rupáner-Gallé Margó: Nászajándék Salzburgból







 A sorozat első részéről írtam már nektek, nem is oly régen. Tetszett, de volt, amit kifogásoltam.
Így kíváncsi voltam az ismerős írónő fejlődésére, főként hogy idő közben interjút is készítettem vele és egy rövidre sikerült személyes találkozón is túl vagyunk, amit remélem majd folytatás is követ. Sikerült megkedvelnem-e rövid idő alatt is, így nem ígérem, hogy teljesen objektív maradok. De megpróbálom.

A könyv borítója, most még jobban tetszik, mint az előzőé.  Tetszik a színe nagyon, ami a kék mániámat csodálva nem is meglepő.
 A rövidsége és ára, mit sem változott. Előbbit sajnálom, az utóbbinak viszont roppant mód örülök.

Nagy vonalakba a könyv ott folytatódik, ahol az előző befejeződött. De itt már Arlene csak érintőlegesen szerepel, mint mellékszereplő. Most mostohanővére Dália veszi át a helyét. Az elején szkeptikusan fogadtam, mert pont ő volt az, aki nagyon nem bírtam a másik történetben. De az írónő ügyesen keveri a szálakat, most megkedveltem az ifjú hölgyet, amekkora jellemfejlődésen ment keresztül. Még visszatekintünk egykori önmagára, de már szépen korrigálja múltja sötétségét. Alakul és fejlődik, megtelik élettel az ő személyisége is. A szerelem is rákacsint egy nem várt helyről. Nos, az ő átalakulását olvashatjuk ebben a kötetben és a románcát egy fiatal, ám sebzett férfival.

Tartalmát nézve romantikus. Igazi, szép, szerelmes könyvecske az elejétől a végéig. Nagy dolgokra ne számítsatok, nincs autós üldözés, nyomozás vagy hatalmas nagy meglepetés. Kiszámítható, de olykor ez nem baj. Viszont van benne érzelem és kedvesség. A befejezése meseszerű. Amit nem is csodálok, mert Margó nem az a sötét, kesergős típus, nagy adag életszeretet van benne és a könyveiben.

A belső tartalom minősége sem változott sokban, de nekem jobban tetszett, mint az előző kötet. A nyelvezete kiforrottabb, jobban jellemzi Margót. Már megvan a saját stílusa, érződik a könyvön. Tetszik, ahogy bele szövi a saját vidéki élete tapasztalatait, a természet szeretetét, a lovakhoz való hozzáállását. Így nagyon sok szépséges tájat megismerhetünk.

Mint címe is utal rá, Salzburgról sok szó esik. Tetszett, ahogy bejárjuk a táj jellegzetes látnivalóit. Olyan szépséges helyet is megemlítenek a könyvben, amit személy szerint nagyon megnéznék én is, hiszen Sissy nagy rajongója vagyok. ez pedig a Schönbrunni kastély, a maga szépségével. A post végén írok is róla egy kis részt, hátha ti is kedvet kaptok hozzá, hogy ellátogassatok oda..

Amin meglepődtem, az az, hogy Margó egy kis kulináris élvezetet is csepegtetett a könyvbe. Részt veszünk némi vidéki lekvár főzésen, egy igazi Salzburgi vacsorán is. Egy bizonyos gombóc pedig elkészítésre van ítélve mindenképpen.
Még olvastam volna tovább kedvcsinálónak azokat a részeket, jobban kifejtve.

A szereplők egyszerű emberek, hétköznapi gondokkal. Szerethetőek, bár nem túl változatosak. A sablonosság határát súrolják. Ennek ellenére én élveztem kalandjaikat.
 Dália igazi vadóc karaktere tetszett. 
Emma kifejezetten a kedvencem lett. 
Gábort viszont nem értettem és nem is igazán kedveltem meg jobban. Nem jött át a lapokon a személyisége, csak a morcossága és kiszámíthatatlansága. Ott enyhített csak az ítéletemen, mikor a kislányát féltette a kérőktől. Annyira a férjemre ismertem benne és el tudom képzelni, hogy hamarosan Danci baba is hasonló élményeket fog okozni apukájának.
Volt benne pár egyedi ötlet, ami érdekes volt. Például nem lövök el nagy spoilert, ha elmesélem, hogy kifejezetten meglepődtem Dália nászajándék választásán. Egy gyermekkori cipőcske? Nem jutna eszembe. Viszont így megvan a kerete az indulásnak.  Vagy a lánybúcsús rész is okozott pár visszaemlékezős percet, hiszen a sajátom is hasonló volt, leszámítva a lampionokat. De nem ez a jellemző általában.

Pár apróbb elírást észrevettem, de jelentéktelen kis dolgok, csak ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, akkor tűnik fel.

A humor egyre több teret kap már ebben a részben, amit én személy szerint kedvelek.
Szenvedély is van a könyvben, ami romantikus történet lévén gondolom nem újdonság. 
Bár még van mit fejlődni ez ügyben.  Az erotikát viszont kifejezetten kerülte Margó, így az olvasói közönség korhatárát levinném, mondjuk 12 éves korra.

1. a történet: 5/4
2. a létrehozott világ: -
3.  helyszín: 5/4
4. szereplők, karakterek megformázása, hitelességük: 5/4
5. kedvenc szereplő: Bella néni, Emma
6. akit a legjobban utáltam: Gábor
7. érzelmek, érzések,romantika: 5/4
8.  erotika: -
9. dráma, drámaiság: 5/4
10. a könyv hangulata: 5 /4.5
11. legjobb jelenet: kamionos humor, Bella néni befőzés közben
12. legrosszabb jelenet : Dália és Gábor zongorás jelenete
13. a történet párbeszédei, tájleírás, metaforák, nyelvezete : 5/4
14. misztikum: -
15.  humor: 5/4
16.  kedvenc idézet : -

17. kiknek ajánlom, melyik korosztály és nem könyve: az egyszerű, de nagyszerű romantikára vágyóknak, akik ki szeretnének kapcsolódni kicsit , kizárólag nőknek
18.  fülszöveg: 5/4
19. a borító: 5/5

20. összességében: 5/4

A könyvet köszönöm Aba könyvkiadónak(Atlantic Press kiadó)!

saját, dedikált
152 oldal



Akkor nézzünk egy kis ráadást a könyvben bemutatott kastélyról és a Salzburgi gombócról, amit l szeretnék majd a közeljövőben készíteni magam is.

Schönbrunni kastély:

Sisi egykori nyári rezidenciája. A barokk épületegyüttes, a gyönyörű park, a pálmaház, a Gloriette és az állatkert akár egy teljes napi időzésre csábít. Magnós vezetéssel (Grand Tour Audio Guide) bejárhatják a kastély termeit, ne hagyják ki a földszinti Bergl-szobákat se és bolyongjanak egy keveset a kerti labirintusban is!
A Schönbrunni kastély, a császári család egykori nyári rezidenciája, Európa egyik legszebb barokk építménye. 1569 óta van a Habsburgok birtokában, II. Ferdinánd császár felesége 1642-ben építtetett a területen egy nyári kastélyt és ő nevezte a helyet először „Schönbrunn"-nak. A török ostrom után 1696-tól kialakított kastélyt és kertet 1743 után, Mária Terézia uralkodása alatt teljesen átépítették. A Habsburgok az év nagyobb részét abban a sok helyiségben töltötték, amelyre a császári nagycsaládnak a reprezentációs termeken kívül szüksége volt.
A kastély 1441 helyiségből áll, ebből 45 látogatható. A belső tér rokokó stílusú, a falfelületek többnyire fehérek és 14 karátos aranylemezekkel díszítettek, a termekben cseh kristálycsillárok és cserépkályhák találhatók.
Salzburgi galuska:

 Hozzávalók 3 nagy „süveghez”
* 7 tojás fehérjéje
* 100 g kristálycukor
* 2 tojás sárgája
* 20 g liszt (átszitálva)
* 1 ek vaníliás cukor
* vaj (a sütőforma bekenéséhez)
* porcukor

Elkészítés:
A tojásfehérjét a kristálycukor folyamatos adagolása mellett kemény habbá verjük. A tojássárgáját elkeverjük a vaníliás cukorral, majd a tojáshabhoz adjuk. Végül a lisztet is óvatosan a masszához keverjük.
Egy lapos hőálló tálat vajjal kikenünk. A masszából három piramisra emlékeztető süveget formázunk és az előmelegített sütőbe toljuk. Ha elkészült a tetejét porcukorral megszórjuk és azonnal kínáljuk.

Sütési hőmérséklet: 220 °C
Sütési időtartam: 9 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék