2015. március 11., szerda

Rebecca Donovan: Visszafojtott lélegzet












Utazókönyvként került hozzám.
Az első része hátborzongatóan jó volt. Tetszett benne a romantikus szál, a bonyodalmak, ahogy leírja a családon belüli erőszakot...Hatalmas függővéggel zárult.
Aztán sok jót nem mertem várni a folytatástól, így utazókönyvként kértem.
Ami nem is volt rossz választás. Mert valahogy elillant a könyv varázsa.
Itt már bonyodalom volt bonyodalom hátán, szenvedés szenvedés hátán. Túl volt írva. Túl volt bonyolítva. Volt olyan szereplő, akinek konkrétan ki is írtam volna a szerepét a könyvből(Jonathan)

Emma-Emily sokat változott, jó értelemben. Még tovább formálódott, előnyére. Ez az, ami ért valamit a könyvben. A jellemfejlődése.
Zárójelbe jegyezném meg, hogy Emma becézése mióta Emily? Sokszor zavart, hogy az író váltogatja a nevét.
Evan aranyos, kedves, romantikus. Túl jó. Van ilyen pasi vajon ténylegesen?
Sara még mindig az az önző lány, aki volt és még mindig nem tudott közel kerülni hozzám, pedig nagyon szerettem volna szeretni. Nem sikerült.
A felnőttek ebben a könyvben ismét olyan sötéten vannak beállítva. Gonoszak, nemtörődömök vagy csak egyszerűen nincsenek is. Legalább egy kedves, segítőkész felnőtt kellene a könyvbe, így nem olyan életszerű.
Olyan, mintha a gyerekek(mert még azért nagyjából azok) önmagukba futkosva próbálnának túlélni, élni, nevelődni semmi segítséggel.

A könyv tele van szép gondolatokkal, jó idézetekkel.
A szerelem ábrázolása, a kétségek,  az élet értelmének keresése még mindig nagyon jól meg van írva. 
Szerettem, mikor a két főszereplő szerette egymást, mikor kimutatták az érzéseik, közeledtek egymáshoz....
Az egyetlen erotikus rész jól meg lett írva. Vagy inkább körülírva. Életszerű volt. Hihető volt. Jó volt.
(Végre egy könyv, ahol az első alkalom körülményes, nem pont csúcs szuper).
Az író minden apró körülményre gondolt! Maradt a korhatáron belül. Inkább csak sejtetett. De mindezt úgy, hogy én is élvezettel olvastam.
Tudom zizi vagyok, de legjobban az a rész maradt meg bennem, hogy reggel cukorkát vesznek a szájukba a lehelet miatt. Minden könyvben mindenkinek eper íze van és tökéletes még kora reggel is. Itt gyűröttek és igazi emberek ébredéskor:)!
A többi érzelem is nagyon jól van ábrázolva! Az egyik legnagyobb erőssége a könyvnek!

A konfliktusokról: Sok rész felesleges volt, mondhatni túlzás. 
Volt, ami nagy jelentőséggel bírt és nem lett eléggé kifejtve. 
Emma anyja dühítő, mint Evan apja is. Róluk inkább nem is írok. 
Beszéljen a könyv és döntse el mindenki, hogy mit érez...
Nem is tudom melyiküktől nyílt ki a bicska többször nálam!

Az igazat megvallva sokszor untam, nyögvenyelősen ment az olvasás a sok pozitívum mellett is.
Nehezen rázódtam bele és sokszor kiestem a ritmusából, a hangulatából.

A két könyv egy egész, mégis teljesen más nehéz témába vágta a fejszéjét. vajon a sorozat folytatásában mi lesz? Már most nagyon várom. Kíváncsi vagyok, hogy megoldást kínál-e az első két kötetben felvázolt problémákra, minden a helyére kerül-e vagy egy új konfliktus kerül a felszínre.


Nehéz a témája,de mégis szórakoztatóan van megírva , mondanivalóval fűszerezve.
Lesz mit feldolgoznom önmagamban.

A borítóját ismét csak imádtam!





Fülszöveg:
Weslynben most mindenki tudja Emma titkát, de Carol már nem bánthatja. Vannak, akiket még mindig kísértenek annak az éjszakának a borzalmai, és vannak, akik kénytelenek szembenézni döntésük következményeivel. Emma csak most kezd visszatérni az igazi hétköznapokba, és ebben segítségére van életének két legfontosabb személye, szerelme, Evan és legjobb barátnője, Sara. A lány úgy dönt, hogy itt az ideje, hogy anyjával is szorosabbra fűzze a viszonyát, ennek előmozdítása érdekében hozzá költözik. De biztosan ez a legjobb döntés? Képes lesz – e szembenézni mindazzal, amit múltja rejteget?

Idézet:
Életem nagy részét azzal töltöttem, hogy próbáltam jövővé tenni olyan dolgokat, amik még nem történtek meg, vagy elmenekülni a múlttól, ami nem ereszt. Nem is emlékszem olyanra, hogy akár egy pillanatra is megálltam volna, hogy a jelenben éljek, az adott pillanatban. 

Maxim kiadó
522 oldal
utazó könyv
Fordította: Bozai Ágota









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék