2013. július 31., szerda

Film- könyv kapcsolat














Egy régebbi postom ihlette a mostanit. Amit itt tudtok megnézni:
http://adrikonyvmoly.blogspot.hu/2013/02/filmes-konyvek.html



Rengeteg könyvből filmet készítenek mostanában, hol jobban, hol rosszabbul.
Kíváncsivá tett, hogy a rendszeresen olvasó közönségnek melyik  nyerő átlagban, egy elolvasott könyv vagy  a film.
Így egy kihívást készítettem hozzá a moly.hu könyves közösségen belül.

Az arány így alakult az eddigiekben. Jelenleg 11 ember válaszai alapján. Még sokan jelentkeztek a kihívásra, van még bőven idő, mert decemberig tart. De irtó kíváncsi voltam, hogy állunk. Így rögtön elétek is tárom, mik az eddigi eredmények.

film: 12
könyv: 23
egyforma: 20

Nem okozott igazán meglepetést az eredmény. Talán annyiban, hogy azt hittem kevesebb pontot kap majd az egyforma rubrika.
Egyértelmű volt, hogy a könyvek fognak nyerni a film ellenében.
De még így is sok pontot kaptak a filmek.
Akkor ezek szerint a rendezők nem rosszak, csak én nem találtam meg a megfelelő filmeket vagy túl válogatós vagyok.

Sokan említették  a harry Potter sorozatot, a Felhőatlaszt, a Gyűrűk urát.
De pár, nekem újdonságnak ható könyvet/filmet is ajánlottatok a kihívás keretein belül.

Itt mg tudjátok nézni a kihívást és az olvasók véleményét, esetlegesen csatlakozni a molyhoz és a kihíváshoz:
http://moly.hu/kihivasok/filmek-konyvek




Ha én olvasok és filmezek:
Sok filmet megnézek és ha utólag kiderül hogy könyv formátumban is leledzik, biztos felkutatom.
Ilyenkor nekem az tetszik benne, hogy a könyv rendszerint vissza adja azt a hangulatot, amit a film nézése közben éreztem. De a könyv ez mellett még többet ad hozzá. Sok apró részletet, ami feldobja a történetet. Kifejti bővebben az érzéseket, hangulatot, jobban megismerem a szereplőket.
Amikor olvasom a szereplők a filmes alakjukban jelennek meg.
Ez a jobb felállás.
Általában elsőnek a filmet nézem és utána olvasok. De ha mégis fordítva történik, akkor gond van.
Sokszor zavar, mert a könyv közben kialakítom a szereplők kinézetét, a színeket, a jeleneteket . Látom magam előtt az egészet, a saját képzeletemben.
És mikor a rendező még csak meg sem közelíti az elképzelésem, sikítani tudnék.
Na meg akikkel nézem a filmet. Szegényeket kiakasztom. Mert hogy a könyvben ez nem így volt. Ez jobb volt ott. Most kimaradt egy fontos történés...

Így mint olvasó, kijelenthetem, hogy a film ritkán adja vissza a könyvek hangulatát, nagyszerűségét.
Nem lehetetlen. Van fordítva is. De nagyon elvétve csak.
És az eddig példa mutatja, hogy nem én vagyok az egyetlen olvasó, aki így gondolja.
Ti hogy szoktátok?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék