2013. január 30., szerda

Philip Pullman: Rubin és füst (Sally Lockhart 1.)


Nem olvastam még semmit az írótól. Nekem újdonság volt mégis.
Nagy népszerűségnek örvendenek a könyvei.


Talán egy kis James Bond régies stílusba oltva, női kiadásban, fiatalon.
Olyan közepesre pontoznám nagyrészt.
Jó volt, mert izgalmas és csavaros történet. de olyan közepes.
Nagyjából kiszámíthatóak a történések, bár volt, ami meglepett.
A karakterek is szerethetők, de hiányzik valami belőlük.
A fordítás és a nyelvezete fura, néhol nagyon nem értettem mi van most?

Sally a főszereplőnk egy törékeny kislány, akinek édesapja halála után a gyűlöletes nagynéni házába kellene ücsörögnie és varrogatnia.
De ő olyan örökséget kapott édesapjától, hogy egy vagány csajszi lett.
Nem hamupipőkét neveltek belőle.
Tud lőni, csavaros esze van és tud írni, olvasni, számolni, ami abban a korban ritkaság számba ment.
Talán ő billenti a pozitív mérleg felé ezt a könyvet.
Ő szerethető és érdekes. Bár néha olyan furcsa volt egy-egy mondata vagy tette.
A mellékszereplők szórakoztatóak nagyrészt. Még a gonosz szereplőket is bírtam (Mr. Barry).

A korrajz is jól el lett találva. Tetszett nagyon.
De akkor is nekem nagyon hiányzott valami belőle.
Pedig a gonosz boszorkány is adott.
Őt nem tudtam megfejteni. Most egy gonosz banya vagy tényleg van némi hatalma is misztikus úton?

A krimi szála jó.
Igaz a kislány mindig pont jókor van jó helyen, jó emberekkel pont az adott pillanatban ismerkedik meg.

Korosztályos besorolást illetően kicsit bajban vagyok.
Drog és gyilkosságok, verések és szenvedés, elrablás és megalázás.
Való ez a nagyon fiatal ifjúságnak? De felnőtteknek viszont kevés a könyv szerintem. 
Szóval a kettő között.


1. a történet 5/3
2. a létrehozott világ 5/4
3.  helyszín 5/4
4. szereplők,karakterek megformázása,hitelességük 5/4
5. kedvenc szereplő: Mr Barry és Sally természetesen
6. akit a legjobban utáltam Mrs Holland
7. érzelmek, érzések,romantika  5/3
8.  erotika -
9. dráma, drámaiság -
10. a könyv hangulata 5/4
11. legjobb jelenet: Mr. Barry meghunyászkodása és krumpli pucolása
12. legrosszabb jelenet
13.. a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete 5/3
14.. misztikum 5/2
15. humor5/3
16. kedvenc idézet -
17. kiknek ajánlom,melyik korosztály és nem könyve:  nehéz eldönteni, talán 14 től felfele , fiú-lány egyaránt
18. a borító 5/4
19. fülszöveg 5/3
20.. összességében 5/3

Alexandra és geopen kiadó
232 oldal
saját
Fordította: Jász István

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék