2013. január 17., csütörtök

Charlie Higson : Ezüstuszony



Gondoltam sorra veszem ezt a jó kis ifjúsági könyvet, biztos kis aranyos Bond lesz majd gyerekként.
Na ehhez képest totális döbbenet.
Kész horror a könyv, én is eléggé megszenvedtem vele. Utána alig bírtam elaludni.
Szóval azért megnézném, mekkora gyerek kezébe adjam.

Sok köze nincs sem hangulatilag, sem szereplőileg az eredeti James Bond filmhez.
Pedig elvileg az előzményeket mutatja be, hogy lett kém Bond.
Én ilyen előzményekkel elrettennék, nemhogy kém legyek.
Sokszor meredezett  a karomon a szőr.
Az író ijesztő világot teremt.
A könyv hangulata végig lúdbőröző, sötét.

A szereplők is ijesztőek.
Nem úgy viselkednek, ahogy kellene.
A gyerek nem viselkedik gyerekként, a felnőttek meg olyan felelőtlenek mint a gyerekek.
Nem túl egyediek a karakterek, semmi újdonság nincs bennük ezen kívül.

A helyszín egy sötét vár és egy morcos iskola nagyrészt.

Amit még kapunk az az iskolai kegyetlenkedés, ami jellemző most is a diákokra, bár nem annyira mint itt a könyvben.

Nyelvezetével semmi baj nincs. Jól ír az író.

Izgalmas könyv, némi hullámvölgyekkel.
De inkább sokat izgalmat várjon az olvasó.
Gyenge idegzetűeknek és nagyon fiatalaoknak tényleg nem ajánlanámvan benne pár ijesztő , de gyomorforgató rész is.
Hannibal Lecter szerű egyébként.

A fülszöveg szerintem megtévesztő, de a borító teli találat.

Glória kiadó
saját
Fordította: Kovács István


történet:10/7
helyszín:10/8
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/7
érzelmek, romantika:10/7
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
misztikum: 10/8
a borító :10/8
fülszöveg:10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék